Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Wij gaan van 355 naar 385. (En dan dus x2 voor mij :(

15 minuutjes vanaf het strand. 2 binnenbanen, 20x40 en 25x60, 1 buitenbak 25x40 en longeerbak. Binnen wasplaats met solarium, stallen worden machinaal gemest en paarden worden elke dag buiten gezet en gevoerd s'avonds. Binnenhalen doen we met de pensionklanten, circa 4 diensten in de maand per paard. (We staan op een grote manege, dus +/- 60 stalgenootjes)

Staan bij ons in groepen in een paddockland (30 x 80 ofzo) en die mest je samen met je landgenootjes uit. Wij zijn met 6, waarvan ik er 2 heb dus ik doe elke week 1x en landgenootjes om de week.

Veel buiten en dan savonds op stal. Zomers kun je kiezen voor 24/7 of smiddags even op stal en dan snachts buiten. maar dien je zelf te regelen met je groep

Ik zit bovenin Noord Holland

(Edit wat ik nu betaal)
Laatst bijgewerkt door Oza04 op Gisteren, 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:49

@little_gift, nee geen typefout hoor maar blijkbaar een veel kleinere beurs dan de andere bokkers hier.
Voor mij is het geen lachertje, het is keihard werken.
Maar ik was benieuwd naar meer prijsstijgingen vandaar dit topic.
Wat betaal jij dan? En in welke provincie of omgeving zit je?

xxPrincessJx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Voor mijn D-pony betaal ik momenteel €310,- per maand voor halfpension (volpension zou €390,- zijn, maar aangezien er anders niet voldoende mesters zijn, maar halfpension gaan staan zodat mn paard niet non-stop in de oliebol staat). Hiervoor staat mijn pony op een soort browsing paddock/paddock paradise met grotendeels onbeperkt hooi. Qua faciliteiten is er weinig bijzonders, het dak van de kastenruimte is zo lek als een mandje en om te rijden is er een verlichte buitenbak met wat springmateriaal, maar mogelijkheid tot slepen van de bak is er al niet... Verder heb ik gedurende de week standaard 2 mestdiensten die 2-3 uur tijd in beslag nemen en hier komt vrijwel wekelijks nog een mestdienst bij ivm te weinig uitmesters.

Ik hoop heel erg dat de prijs niet stijgt per januari, aangezien er afgelopen jaar al 2x een prijsverhoging is doorgevoerd. 1x per jaar een prijsverhoging kan ik mee leven, maar meerdere keren per jaar vind ik bizar.

Captain

Re: Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Midden Nederland, 230,- kale prijs stal daar komt nog hooi/stro bij naar gebruik. In de zomer sta ik dus weleens voor 230, in de winter gemiddeld voor 315,-.

Eigen stal mesten en eens per 3 weken de paddock/wei mesten op een zondag.

We hebben een buitenbak en staan dichtbij het bos.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

€400 per maand. Volpension, twee binnenbakken, buitenbak, volop weidegang, prachtige uitrijmogelijkheden en mijn paard is heel gelukkig. Voor ons ook een fijne, gezellige kantine. Mijn paard staat in Noord-Brabant (zuidoost).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Hier ook Friesland, betaal nu €378,- per maand.
Ik verwacht dat er nog wel een verhoging aankomt, heb er nog niks van gehoord.
Sta volpension, binnenbak, buitenbak, round pen, stapmolen, wasplaats met warm water en naast het bos.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

EngeltjeS schreef:
:knuffel: Misschien hebben meerdere mensen al een bericht van hun stal gehad dat de prijzen weer omhoog gaan in het nieuwe jaar...

Ik kreeg vandaag wel een berichtje.
Dus nu ben ik nieuwsgierig, wat betalen andere mensen voor hun pensionstal in 2026?

Ik bijt de spits wel af:
Vanaf 2026 betaal ik €295,- per maand. :')
Bij ons op stal zit o.a. buitenbak, longeerbak, binnenbak, bospaden, 5x voeren op een dag.
Dure hobby maar te kostbaar om nu mee te stoppen.

Wat betaal jij in 2026 per maand aan je stal?

Woooww! Je mag in je handjes wrijven. Ik betaal 650 euro in de maand. Heb een buitenbaan, binnenbaan, stap molen, 4x per dag hooi, 2x brok, longeercirkel. Ik kan wel naar buiten, maar heb geen echt bos. Ik heb wel een paard wat buiten braaf is en goed verkeersmak, scheelt weer. Ik sta volpension, m’n paard is heel gelukkig hier. Ik sta in het midden van het land, reistijd voor mij 45 min x2. Paarden komen bij ons veel buiten. Dat is in mijn woonomgeving niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Ik snap echt niet hoe stallen op 650 euro komen. Is het stro ergens anders enorm duur ofzo? Waarom wordt er dan niet ergens anders ingekocht? Een pak goede voordroog kost hier rond de 50 euro. Ik heb zelf berekend dat mijn paard ongeveer 1 hooibaal per maand opeet in z’n eentje. Verdeelt over 4 voerbeurten per dag. Het zal misschien ietsje meer zijn. (Tis was lastig uitrekenen als er 6 van eten). Maar dat komt wel redelijk uit. Nou ik koop 3 a 4 zakken krachtvoer per maand a 20 euro per zak. Zo’n heel groot stropak zat rond de 50 euro maar volgens mij is dat laatst omhoog gegaan. Maar ook zo’n groot pak heb je met 6 paarden nog niet binnen een maand op.(ze staan aan huis hier)
Waar zit dan die overige 400 euro in?

Ik zou dat nooit kunnen betalen, dat weet ik wel :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Huis (of stallen, het object), grond, belasting. Alles gaat mee in een ondernemingsplan. Afschrijving gebouwen, onderhoud land, terrein, gebouwen. Arbeidsloon voor het zorgen voor her paard maar ook het onderhoud doen van land, gebouwen etc.
Uh. Bedoeling is natuurlijk winst maken.
Vergeet ik nog iets?

Privé stallen zijn geen onderneming en kunnen iets anders rekenen. Willen gen winst, gaan mee in eigen paarden. Hebben geen idee van afschrijving gebouwen od onderhoud er aan. Word toch gedaan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Cioccolato schreef:
Huis (of stallen, het object), grond, belasting. Alles gaat mee in een ondernemingsplan. Afschrijving gebouwen, onderhoud land, terrein, gebouwen. Arbeidsloon voor het zorgen voor her paard maar ook het onderhoud doen van land, gebouwen etc.
Vergeet ik nog iets?

Maar er zijn echt genoeg, echt heel veel, stallen die het gewoon zwart er naast doen. Zonder enig personeel. Gewoon omdat ze thuis plek over hebben. Hier in de buurt werken pensionstal eigenaren er meestal gewoon naast en doen ze dat er ‘extra’ bij.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Ik denk dat de rest van het geld in de grondprijs en faciliteiten zit

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Kabayo schreef:
Cioccolato schreef:
Vergeet ik nog iets?

Maar er zijn echt genoeg, echt heel veel, stallen die het gewoon zwart er naast doen. Zonder enig personeel. Gewoon omdat ze thuis plek over hebben. Hier in de buurt werken pensionstal eigenaren er meestal gewoon naast en doen ze dat er ‘extra’ bij.

Had mn post iets aangepast met dat deel ja

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Gelderland -525 per maand nu. Compleet volpension, zo goed als onbeperkt ruwvoer, longeer, binnen en buitenbak en uitrij mogelijkheden. Het kost een klap geld maar ik en mijn paard staan hier fijn.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Melzazu schreef:
Orrie_VBW schreef:
Ik sta volpension met binnen en buitenbak,prima uitrijmogelijkheden, snachts op overdekte paddock en overdag op de wei voor E175

Jeeee waar is dit dan? Zo goedkoop en dan een binnen- en buitenbak ook nog. Wauw.

Drenthe tegen de grens van Duitsland aan

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Kabayo schreef:
Ik snap echt niet hoe stallen op 650 euro komen. Is het stro ergens anders enorm duur ofzo? Waarom wordt er dan niet ergens anders ingekocht? Een pak goede voordroog kost hier rond de 50 euro. Ik heb zelf berekend dat mijn paard ongeveer 1 hooibaal per maand opeet in z’n eentje. Verdeelt over 4 voerbeurten per dag. Het zal misschien ietsje meer zijn. (Tis was lastig uitrekenen als er 6 van eten). Maar dat komt wel redelijk uit. Nou ik koop 3 a 4 zakken krachtvoer per maand a 20 euro per zak. Zo’n heel groot stropak zat rond de 50 euro maar volgens mij is dat laatst omhoog gegaan. Maar ook zo’n groot pak heb je met 6 paarden nog niet binnen een maand op.(ze staan aan huis hier)

Mijn paard staat niet op voordroog, maar op droog hooi. Daarnaast eet mijn paard gemiddeld 15/20 kg hooi per dag. Ik weet dat je voor goed droog hooi gemiddeld 75 euro betaald voor een grote baal. Een locatie heeft onderhoud nodig. Daar moet ook geld voor zijn als de drainage, weilanden etc wil onderhouden. De weilanden moeten ingezaaid worden etc. De regio waar ik sta is het ook wat duurder dan waar ik momenteel woon. In de omgeving hier voor een stal bij iemand aan huis betaal je ook al 420 euro.

Ik heb het geluk dat ik het wel kan betalen, maar snap dat het voor veel mensen een hoop geld is.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Cioccolato schreef:
Vergeet ik nog iets?

Privé stallen zijn geen onderneming en kunnen iets anders rekenen. Willen gen winst, gaan mee in eigen paarden. Hebben geen idee van afschrijving gebouwen od onderhoud er aan. Word toch gedaan

Jij snapt hem! Waar ik sta is echt een ondernemer. Die veel pension heeft en ook fokt. Het pand moet ook worden onderhouden etc.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Bij ons is de pacht van het weiland bijvoorbeeld ook bizar hoog.dat maakt de prijs ook hoger natuurlijk.er wordt hier veel geïnvesteerd in aanpassen van de paddock ondergrond etc. Onderhoud is ook fijn dat dit gepleegd wordt. Mijn vorige stalling werd daar niks aan gedaan, werd ook veel minder gevoerd was ook goedkoper.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

boedjang schreef:
Bij ons is de pacht van het weiland bijvoorbeeld ook bizar hoog.dat maakt de prijs ook hoger natuurlijk.er wordt hier veel geïnvesteerd in aanpassen van de paddock ondergrond etc. Onderhoud is ook fijn dat dit gepleegd wordt. Mijn vorige stalling werd daar niks aan gedaan, werd ook veel minder gevoerd was ook goedkoper.

Ik denk idd huur of pacht van een locatie ook een grote rol speelt en als je het ook nog wil onderhouden ben je gewoon veel geld kwijt. Bij ons wordt er niet bezuinigd op hooi.

Mando

Re: Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Kabayo ik denk dat wij in het noorden wat verwend zijn vwb prijzen.
Toen ik Rotterdam verliet 17 jaar geleden betaalde ik al 295 euro. Hier in het noorden begon ik op 210 euro. Hier is het niet zo gestegen als in het westen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Kabayo schreef:

Uhm, het zijn niet alleen kosten van hooi en stro he. Er zitten ook personeelskosten bij. Aanleg/onderhoudt/afschrijving van gebouwen en aanschaf materiaal etc. etc. Dan wil je ook nog wat verdienen...

Onder de €400,- kan pensionstalling eigenlijk niet uit. TS heeft onwijs geluk...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:58

Kabayo schreef:
Cioccolato schreef:
Vergeet ik nog iets?

Dan werken ze dus zélf op stal. Ook dat mag betaald worden. Je hoeft niet vrijwillig met paarden van een ander te gaan leuren omdat je zelf toevallig plek over hebt.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Ik ben al 100eu voor een pak stro kwijt, of 7.50 per pak vlas/krullen ex btw. En ook nog 200eu per ton hooi of €80 voor een baal voordroog.. tis wel makkelijk praten met 50eu per pak stro of voordroog of ed. Dat vind ik hier niet in de omgeving hoor.. (NB) en als je het wel goedkoop kan krijgen is het niet goedkoop meer door de transportkosten. Ik ben denk ik totaal 500eu per box wel kwijt per maand waar een paard instaat, minimaal..

Denk 250 voor de box, 100eu aan ruwvoer, 100eu aan bodembedekking en dan nog krachtvoer a 50 p.p.

Ik heb trouwens een binnenbak, buitenbak, stapmolen, paar landjes en verder alles zelf doen/regelen hiervoor.

Enorm aan de prijs als ik mensen zo lees hier in het topic.. zou spontaan verhuizen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:09

Stallen komen op 650 euro uit omdat er genoeg mensen zijn die het willen betalen :+

In de Randstad zijn er veel meer paarden dan geschikte plek voor die paarden, ook al heb je een bagger paddock met een rottend schuurtje erbij waar je 0 kosten aan hebt kun je alsnog 300 vragen omdat vraag en aanbod. Aantal mensen die vanuit Den Haag of Rotterdam naar oost Drenthe of Friesland gaan verhuizen voor de goedkope stalling is vrij minimaal en dat zie je terug in de prijzen :j

Ik betaal €575 in omgeving Den Haag :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:21

Interessant om de enorme verschillen te lezen.
Ik denk dat het ook enorm uitmaakt of een pensionhouder eigen land heeft en wel/geen personeel. Hier betaal ik 315 euro volpension, boerin heeft eigen land en geen personeel. Onder de rook van Amsterdam, uitstekende verzorging. Buitenbak en geen goede uitrijmogelijkheden, maar ik had geen betere plek voor paard kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door miereneter op Vandaag, 08:28, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:24

Aatrox
Beter sjoppen :D

Vlas; merk Lin o star momenteel 6,25 incl
Wel zelf ophalen.
Maar trailer vol en je kan er weer een poos tegen.

Verpakt hooi vind je juist overal in NB voor 50\55
euro.
Ja daar komt transport bij.
Maar koop je vanuit het land gaat dat geen 85 per baal worden.

Dus wel in de zomer. Niet in januari na 6 maanden opslag elders. En dus 2 keer transport. Dan gaan de prijzen omhoog.