Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:16

Van 07:00 tot 23:00. Voor mij echt ruim genoeg.
En als je paard ziek is kan je altijd terecht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:12

Bellatrix schreef:
Ik zie veel stallen open om 08.00.

Maar als je in de zomer nou wil dauwtrappen en dus om 04.30 op je paard wil zitten ofzo wordt er dan een uitzondering gemaakt? Zijn ze zo flexibel? Of als je 's avonds pas om 22.00 op je paard wil zitten ivm 36 graden overdag?

Zo vroeg ga ik niet rijden haha, maar ik heb er wel eens om 6 uur in de ochtend opgezeten ivm de warmte. Heb gezegd dat ik zo vroeg zou komen en dat was goed.
Na 22 uur wil ik zelf niet meer rijden. Dan ben ik al veel te moe.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:24

Openingstijden worden hier al jaren aan banden gelegd. Ging eerst een beetje geleidelijk. Maar ooit, zeker 10 a 12 jaar terug werd de stal om 07.15/07.30 losgegooid en werd er tot 22.00 les gegeven. Even afzadelen en napraten/drinken en stal werd dan alvast afgesloten rond 22.30 en terrein ging dicht als de laatste mensen weggingen.

Nu is het 08.00 tot 21.15, terrein 21.30 dicht.
Weekend 20.00 dicht en wordt binnenkort op zondag 18.00 dicht.

Nu is dit natuurlijk bespreekbaar voor bijzonderheden. Vind het alleen voor de zomer jammer want dan was het om 18.00 heerlijk rustig in het bos.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:28

Maandag t/m vrijdag: 07.00 - 22.00
Zaterdag: 08.00 - 20.00
Zondag en feestdagen: 08.00 - 16.30

In overleg is er veel mogelijk als je op wedstrijd bent ofzo :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 21:29

Jeetje, 16.30 op zondag vind ik erg vroeg.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:33

Bellatrix schreef:

Ik moet zeggen dat er op zondag weinig mensen op stal te bekennen zijn. De meeste gaan loop van de ochtend. En zo hebben de eigenaren ook even een avond geen aanloop op het terrein. Het werkt bij ons al jaren goed op deze manier. :)

Als ik een keer laat op de middag moet starten of later uit het bos terugkom is dit geen probleem.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:44

Tijdens mijn zoektocht naar een stal is het mij ook heel erg opgevallen dat veel stallen op zondag heel vroeg dicht gaan, of inderdaad niet eens open zijn..
Ik vond dat toch wel heel apart, zeker voor mensen die (ook) weekenden werken betekend dat dus dat je zondag niet eens naar je paard zou kunnen als je wilt? Is dat echt zo normaal tegenwoordig?

Mijn huidige stal is open van 07.00 t/m 23.00, en als je af moet wijken van die tijden is gelukkig alles bespreekbaar :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:14

Ik sta op een kleine pensionstal bij mensen aan huis en ben welkom wanneer ik wil. Al ga ik om 2u 's nachts rijden.

Fatsoenshalve probeer ik wel om 22u ten laatste weg te zijn. Als het later wordt, is dat meestal omdat ik nog met de staleigenaresse aan het kletsen ben :') Ik ben absoluut geen ochtendmens dus ik ga enkel in de ochtend als ik les heb (van mijn staleigenaresse) of een afspraak met DA of smid heb. Dat is nooit voor 9u.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:16

Vind ik ook echt heel gek. Maar doordeweeks om 21u dicht ook. Ik heb sws altijd van 20u tot 21u les, ben dan pas rond 21:30 terug op stal. En dan wordt er ook nog een les gegeven van 21u tot 22u...

Zelf gelukkig geen last van; sta heerlijk bij iemand aan huis.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:18

@Narcissa haha dat herken ik. De enige keren dat ik na sluitingstijd nog op stal ben is omdat ik nog sta te kletsen met de staleigenaar of haar nog even aan het helpen ben met een nieuwe baal hooi ofzo. Dan mag ik natuurlijk wel langer blijven. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:20

ruitje schreef:
Ik snap stallen zonder sluitingstijd niet. Wij willen een check ronde lopen. Er zitten elke ronde grendel niet op stallen... we hebben er wel eens 1 uit de molen gevist terwijl de eigenaar weg was.

Wij slapen pas goed als we weten dat alle klanten weg zijn en alles veilig is.

Ze kunnen bij ons zich nergens in gevaar brengen ook al geraken ze uit hun box. Geen stampmolen waar eentje in vergeten kan worden en eerlijk: als eentje ‘in de paddock’ of ‘op weide’ vergeten zou worden krijgt ie z’n opzeg. Dergelijke laksheid willen we sowieso niet op stal.

Door de dag kunnen ze wel vergeten om hun draden dicht te hangen bv en dan kunnen ze wel weg. :+ de avond is wel de tijd waar ze het veiligst zijn bij ons. :+

In praktijk maken wij het voorlopig niet mee dat iemand na ons nog komt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:23

Celebi schreef:
@Narcissa haha dat herken ik. De enige keren dat ik na sluitingstijd nog op stal ben is omdat ik nog sta te kletsen met de staleigenaar of haar nog even aan het helpen ben met een nieuwe baal hooi ofzo. Dan mag ik natuurlijk wel langer blijven. :D

Hier drinken we vaak nog wat na de les. Sta je er om 22u30: ik moet nu écht weg hoor. Een halfuur later, 2 keer raden, nog niet weggeraakt :')

Ik heb een heel goede verstandhouding met mijn staleigenaresse, dat is echt goud waard :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:37

ruitje schreef:
Ik snap stallen zonder sluitingstijd niet. Wij willen een check ronde lopen. Er zitten elke ronde grendel niet op stallen... we hebben er wel eens 1 uit de molen gevist terwijl de eigenaar weg was.

Maar dat is ook wel heel bijzonder dan van die eigenaren. Hoe kan je dat overkomen?!
Zou wel heeeeel erg zijn als je paard de hele nacht rondjes had moeten lopen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:45

Ik heb op een stal gewerkt waar dat wel eens gebeurd is. Dat was een trainingsstal/fokkerij en de eigenaar had dus een eigen paard per ongeluk de hele nacht in de molen gelaten. Die had het personeel 's ochtends gevonden. :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:54

Ik denk dat mensen die eerder dicht gaan in weekenden of feestdagen ook wel eens van t leven willen genieten zonder alle klanten op t erf :j
Misschien de grote stallen?

ruitje schreef:

Eens. En waar ligt dat laatste stukje verantwoordelijkheid dan he..? Bij dus in de molen blijven, koliek door eten van alles na ontsnappen oid..

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:56

Ik heb de paarden nu aan huis staan, dus vrijheid, blijheid. Op de pensionstal waar ik voorheen stond was het echter ook vrijheid blijheid, mocht je zelfs ‘s nachts komen zolang je maar bij vertrek de lampen uitdeed en de schuur afsloot. Niemand deed dat overigens hoor (‘s nachts naar de paarden) maar als één van de paarden iets mankeerde mocht je er gewoon bij blijven zo lang je wilde en daar zelfs slapen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 23:42

Celebi schreef:
Ik heb op een stal gewerkt waar dat wel eens gebeurd is. Dat was een trainingsstal/fokkerij en de eigenaar had dus een eigen paard per ongeluk de hele nacht in de molen gelaten. Die had het personeel 's ochtends gevonden. :=

Bizar!

Overigens vind ik het feit dat je in geval van een ziek paard de hele nacht mag blijven niet meer dan normaal. Moet de eerste stal waar dat niet mag nog tegenkomen.
Geen enkele stalhouder wil toch dat een paard in z'n eentje en zonder toezicht staat te creperen?

Ik heb in mijn leven meerdere keren hele nachten gewaakt. Toevallig altijd terwijl ze in eigen beheer stonden of op een stal zonder openingstijden. Maar ik weet niet of ik me tegen zou laten houden door een stalhouder.
Toen ik nog niet volwassen was had ik 1 keer een paard met koliek. Nadat de dierenarts eind van de avond was geweest moest ik van m'n ouders naar huis. Was niemand op de stal voor toezicht. Die nacht duurde lang en heb geen oog dicht gedaan. Dat nooit meer.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 23:53

Het heerlijkste vond ik mijn eerste stal, kon komen aanwaaien wanneer ik wilde. Vaak was ik wel de laatste. Denk dat ik uiterlijk om 22.30 weg was. Als ik iets later was voelde ik mij super schuldig, als ik hem op stal zag dan 100x sorry en altijd "nee hoor, maakt toch niet uit. Al zit je midden in de nacht nog op je knol. Zolang je maar zachtjes doet, ik heb nooit last van jou".

Daarna op een stal die rond 22.00 dicht ging, weinig pension en ik was - wonderbaarlijk genoeg - bijna altijd de laatste. Dus ik deed dan ook vaak nog checken en afsluiten. Was echt geen probleem als ik iets later weg was, zolang de stal verlichting maar op nachtstand stond en de boxen had gecheckt.

Toen bij iemand aan huis.
Doordeweeks voor 20.00h van het erf. Ik dacht, dit red ik wel. Maar dat was echt niet te doen na werk. 2x per week mest dienst. Dus dan was het al racen tegen de klok. En op de andere dagen geen zin om gigantisch te moeten haasten, wat dan alsnog wel moest als je heen wilde. Nee dat is niet werkbaar gebleken voor mij.

En ooit op een grote stal gestaan. Daar hadden ze de tijden van 22 naar 21.30 aangepast. Haalbaar, maar net op het randje van toch haasten. Ik had alle lichten al uit gedaan, ik moest hem alleen nog naar de wei terug brengen (+-15 minuten lopen), paard had natuurlijk geen zin in haast en zelf terug gaan hollen. Kwam 2 minuten te laat terug en stond mijn auto achter slot en 1grendel waar ik niet bij kwam, niemand in velden en wegen meer te bekennen. :') goed afgestraft zullen we maar zeggen.

Tot 22.00/22.30 zou de mooiste tijd zijn voor mij zijn. Stallen die op zondag dicht zijn, daar zou ik zelf niet eens naar kijken.
Vroeg dicht zou ik zelf op zon/feest dagen dan weer niet erg vinden omdat ik er dan juist wel vroeg ben - heerlijk nog de hele dag over. Maar snap heel goed dat het vervelend kan zijn voor degene die wél moeten werken.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat er nog steeds veel stallen zijn zonder openingstijden en dat mensen er geen misbruik van maken, waardoor het nog steeds kan!

Zag laatst ook een stalletje voorbij komen waarbij je de eigenaar dan elke dag moest laten weten wanneer je er zou zijn. Dat zou ik toch ook wel heel beperkend vinden voelen, ook als ze wel flexibel zijn. Alsof je elke dag om toestemming moet vragen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 00:14

KellyR, dat laatste, wat een controledrang van die staleigenaar. Zou daar echt geen zin in hebben.
_suus19_, is het een idee als jij ook de stal kan afsluiten zodat die anderen weg kunnen? Lijkt mij niet dat het uitmaakt of jij de sleutel hebt of dat je stalgenootjes dat hebben. Ik sluit onze stal ook wel eens af, maar dat is gewoon lichten uit enzo.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:00

Bij ons op stal zijn de openingsuren ook van 8u tot 22u (elke dag, ook zon- en feestdagen). Uitzonderingen bij medische gevallen.
Ook als je bijvoorbeeld vroeger of later vertrekt of terugkomt (vb wedstrijd of uitstap met het paard) moet je dit gewoon melden en dan is het geen probleem.
De “beperkte” openingsuren zijn puur voor de nachtrust van staleigenaar en gezin. Ze zeiden dat ze vroeger geen openingsuren hadden en het soms echt niet te doen was van het lawaai ‘s avonds laat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:23

Bij ins 7 dgn p week alle dagen van de week in principe iets van 7 uur tot 22 uur ivm de nachtrust voor de paarden. We werken met een toegangscode die iedereen weet dus moet je eens extra vroeg of laat zijn dan mag/kan dat ook als je paard ziek is. Wel hangen er camera’s en eigenaar wil graag wel weten als je zo laat of heel vroeg komt want dan weet ie waarom hij jou evt op camera ziet. Om 21:30 doet groot deel v stal mee aan de extra voerronde die we zelf geven (rest wordt door stal gedaan) en die persoon sluit dan ook ‘af’ in de zin v dat die zouden zien als er een paard los loopt oid. Of luiken dicht zijn bij vorst etc.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:33

Bij mij zijn de pensionklanten welkom tussen 09.00 en 21.30u, alles daarbuiten in overleg. Op woensdag komt er eentje om 8u rijden en dat is prima als ik het maar weet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 09:07

Openingstijden zijn in principe doordeweeks van 8.30 tot 22.00, weekend 8.30 tot 20.00.

In overleg is er veel mogelijk , vroeger op pad of later terug komen is dan geen probleem.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:59

Bellatrix schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd niet extreem vroeg. Staleigenaar heeft al de hele week volk op het erf lopen, dan snap ik dat ze op zondag dat een keer niet tot zo laat willen. Na verzorgen van de paarden hebben ze dan de tijd voor hun gezin. En zoals gezegd: in overleg en op verzoek is er vaak veel mogelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:32

Als stal zo vroeg sluit mag je dan wel gebruik maken van de bak ed?

Ooit op een stal gestaan waar dat op zondag niet mocht. Iets met uitzicht op de bak, terwijl ze vanwege de haag helemaal geen zicht hadden op de bak.

Op mijn huidige stal mag je op zondag alles doen behalve; hoefsmeden, peuten/ paten en les.
DA uiteraard wel.
Bak is gewoon beschikbaar.