Lieser schreef:Gini schreef:Paarden zijn ontspanning, hobby, even ademen na een dag vol deadlines. Ik zou er ongelukkig van worden als de paarden ook ineens een drukkende deadline krijgen.
Dat is het handiger dat je je paarden aan huis zet, in plaats van op de stal van iemand anders. Zodat je zelf kunt bepalen hoe laat je paard de volgende ochtend voer krijgt als je tot diep in de nacht bezig bent geweest.
Afsluiten en ochtend voeren wordt sowieso niet door dezelfde persoon gedaan.
En paarden horen 24/7 te kunnen eten, die maakt het niet uit als ze snel alweer ontbijt krijgen. Ik lees hier veel over de nachtrust van de paarden, maar dat is een beetje vermenselijken. Paarden hebben niet hetzelfde ritme als wij.
Lieser schreef:germie schreef:Maar waarom? Je betaalt stalgeld en daarmee heb je het recht om tot 22.00 uur op stal te zijn. Dan vind ik het juist niet netjes om te verwachten dat mensen eerder weg zijn. Ik heb het NIET over te laat nog op stal zijn, maar 22.00 uur is 22.00 uur. Anders moeten ze er 21.45 van maken.
Maar dan wel om 22 uur van het terrein af zijn, en niet om 22 uur op je gemakje naar je auto kuieren.
Ik vind ook dat 22.00 uur niet 21.45 is. Wat je dan krijgt is dat 21.45 langzaam 21.30 wordt.
En nogmaals, ik ben echt om 22.00 uur weg. Op mn gemakje is het zeker niet, ik wordt namelijk al vanaf 21.30 aangestaart bij iedere beweging die ik maak.
Overigens ben ik niet de enige hoor, zo lijkt het net alsof ze elke dag alleen op mij wachten. Er zijn genoeg pensionklanten met ditzelfde probleem.
Als ik de enige ben, wordt ik ook rustig gevraagd of ik om 21.30 al weg kan gaan, want ze zouden graag vroeg willen afsluiten. Dat is ook al gebeurd.
Ik doe m'n best dan wel, en laat paard nummer 2 staan zonder er iets mee te doen. Maar goed, ik betaal voldoende stallingsgeld en vind het gewoon vervelend.
Afsluiten wil ik niet. Dat is één van de redenen dat ik weg ben gegaan op m'n vorige stal. In m'n eentje, in het donker, ik vind dat spooky.