Sluitingstijd stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 09:34

Lieser schreef:
Gini schreef:
Paarden zijn ontspanning, hobby, even ademen na een dag vol deadlines. Ik zou er ongelukkig van worden als de paarden ook ineens een drukkende deadline krijgen.

Dat is het handiger dat je je paarden aan huis zet, in plaats van op de stal van iemand anders. Zodat je zelf kunt bepalen hoe laat je paard de volgende ochtend voer krijgt als je tot diep in de nacht bezig bent geweest.

Afsluiten en ochtend voeren wordt sowieso niet door dezelfde persoon gedaan.
En paarden horen 24/7 te kunnen eten, die maakt het niet uit als ze snel alweer ontbijt krijgen. Ik lees hier veel over de nachtrust van de paarden, maar dat is een beetje vermenselijken. Paarden hebben niet hetzelfde ritme als wij.

Lieser schreef:
germie schreef:
Maar waarom? Je betaalt stalgeld en daarmee heb je het recht om tot 22.00 uur op stal te zijn. Dan vind ik het juist niet netjes om te verwachten dat mensen eerder weg zijn. Ik heb het NIET over te laat nog op stal zijn, maar 22.00 uur is 22.00 uur. Anders moeten ze er 21.45 van maken.

Maar dan wel om 22 uur van het terrein af zijn, en niet om 22 uur op je gemakje naar je auto kuieren.

Ik vind ook dat 22.00 uur niet 21.45 is. Wat je dan krijgt is dat 21.45 langzaam 21.30 wordt.
En nogmaals, ik ben echt om 22.00 uur weg. Op mn gemakje is het zeker niet, ik wordt namelijk al vanaf 21.30 aangestaart bij iedere beweging die ik maak.
Overigens ben ik niet de enige hoor, zo lijkt het net alsof ze elke dag alleen op mij wachten. Er zijn genoeg pensionklanten met ditzelfde probleem.
Als ik de enige ben, wordt ik ook rustig gevraagd of ik om 21.30 al weg kan gaan, want ze zouden graag vroeg willen afsluiten. Dat is ook al gebeurd.
Ik doe m'n best dan wel, en laat paard nummer 2 staan zonder er iets mee te doen. Maar goed, ik betaal voldoende stallingsgeld en vind het gewoon vervelend.

Afsluiten wil ik niet. Dat is één van de redenen dat ik weg ben gegaan op m'n vorige stal. In m'n eentje, in het donker, ik vind dat spooky.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 09:40

_suus19_ schreef:
Als ik de enige ben, wordt ik ook rustig gevraagd of ik om 21.30 al weg kan gaan, want ze zouden graag vroeg willen afsluiten. Dat is ook al gebeurd.
Ik doe m'n best dan wel, en laat paard nummer 2 staan zonder er iets mee te doen. Maar goed, ik betaal voldoende stallingsgeld en vind het gewoon vervelend.

Zo, dat moest mij niet gevraagd worden hoor, die persoon kon een uitbrander krijgen :=
Twee paarden op stal hebben kost inderdaad meer dan genoeg en 22u is 22u, dikke doei.

Hopelijk kom je eruit met de stalbaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 09:45

Ik zou geen paard niet doen als je nog een half uur hebt en een ander vindt dat je weg moet gaan. Je betaalt ook stalgeld, dus hebt het recht om de faciliteiten tot 22.00 uur te gebruiken.

Ik heb ooit een soortgelijke discussie gehad, contract, faciliteiten staan niet exclusief tot uw beschikking. En toen wilde de vrouw van de stalhouder priveles hebben. Dus kwam er ineens 2 avonden een instructeur. Prima, ik heb immers een contract en kan gewoon rijden als er lessen zijn. Vonden ze dat ik dan niet moest gaan rijden. Pardon? Geen contractaanpassing, als een ander voor een les de bak alleen mag hebben, dan claim ik een uur per paard op andere avonden dat ik de bak alleen wil hebben. Gelijke monniken, gelijke kappen immers.
Dat wilden ze ook niet. Dus ik zo dan betaal ik per maand 100 euro minder (2 avonden niet rijden, dan moet ik naar elders wat me 5 euro per paard per keer kost, plus wat brandstofkosten). Daar gingen ze ook niet mee akkoord. Dus het resulteerde dat ik met tegenzin van de stalhouder in de bak kon blijven rijden waar ik tenslotte voor betaalde. Ik stond juridisch volledig in mijn recht.
Dan maar wat scheve gezichten, maar ik deed niets fout. En toen kwam een moeder van een kind naar me toe waarom ik wel ging rijden tijdens die lessen en haar dochter het niet mocht. Ik zo jullie mogen het ook en heb uitgelegd hoe het juridisch zat. Nou, toen waren ze natuurlijk helemaal pissig. Maar ook dat kind mocht rijden. Ik ben altijd netjes gebleven, maar heb wel mijn rechten uitgelegd. Dus ze konden er niets tegen doen. Ben ook niet weggestuurd, maar zelf een tijd later weggegaan omdat er veel meer dingen speelden en het welzijn van de paarden wel belangrijk was (lees voldoende buiten komen). Dan maar zelf geen binnenbak meer.

Je moet je realiseren dat geen enkele pensionstal het perfecte plaatje voor jou is. Het is niet van jou, dus er is altijd iets wat je zelf anders zult doen. Maar als je tot 22.00 uur aanwezig mag zijn, dan vind ik niet dat ze om 21.30 al mogen gaan zeuren, ook niet als je de enige op stal bent. Dan zou ik zeggen, ik begrijp dat je vroeg wilt afsluiten, maar 22.00 uur is vroeg. Ik heb nog een paard te doen en betaal er ook voor. Als het lukt ben ik wat eerder weg, maar lukt het niet, dan is het niet anders, ik betaal voor zo veel uur toegang tot stal per maand en heb die tijd ook nodig.
Dan maak je geen ruzie, legt het netjes uit en dan is er dus ook niets aan de hand.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:30

Lieser schreef:
Gini schreef:
Paarden zijn ontspanning, hobby, even ademen na een dag vol deadlines. Ik zou er ongelukkig van worden als de paarden ook ineens een drukkende deadline krijgen.

Dat is het handiger dat je je paarden aan huis zet, in plaats van op de stal van iemand anders. Zodat je zelf kunt bepalen hoe laat je paard de volgende ochtend voer krijgt als je tot diep in de nacht bezig bent geweest.

Waarom zou ik dat doen als ik op een stal zonder sluitingstijd sta.

TS is contractueel akkoord gegaan met een sluitingsuur van 22u. Niet halftien, niet kwart voor tien. Het is niet netjes om voor dat sluitingsuur de boel af te sluiten of klanten naar buiten te kijken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:45

_suus19_ schreef:
Afsluiten wil ik niet. Dat is één van de redenen dat ik weg ben gegaan op m'n vorige stal. In m'n eentje, in het donker, ik vind dat spooky.

Dat vindt jouw stalhouder misschien ook, zeker als het later dan 22 uur wordt.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:50

Lieser schreef:
_suus19_ schreef:

Het wordt niet later dan 22:00 want TS is om 22:00 weg. Bovendien heeft de stalmedewerker (zoals aangegeven doet stalhouder dit niet) er zelf voor gekozen om dit klusje te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:01

c_alsemgeest schreef:
smurffie schreef:
Maar wat moet er precies op slot als je weg bent? Want een slot op een stal zou ik er al niet willen staan.
Een hek prima trouwens, maar een stal zelf niet.
.

Zadelkamers, kantine, alarmsysteem aan, hek,check of alles dicht is, of de paarden er normaal bij staan... best wat dingen die afgesloten moeten worden als stallen het hebben.

Maar veel van dit hoef je niet de laatste 10 minuten te doen.

Alle paarden gecontroleerd, de kantine op slot.
Ik kan me voorstellen dat het zadel in de zadelkamer ligt voordat er aan geveegd word. En anders is dat wel logisch om eerder te doen, kan dat ook op slot.
Dan loop je als afsluiter samen met ts naar buiten en doet de lampen uit, alarm erop.

Veel dingen ga je iig niet meer doen nadat de laatste weg is.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 17:19

Lieser schreef:
_suus19_ schreef:

Jeetje. Ik vind je een beetje vaag reageren. Diegene is er toch mee akkoord gegaan en krijgt ervoor betaald? Plus het is een moeder en volwassen dochter, dus ze zijn niet alleen.
Hoe is het ineens mijn taak geworden om af te sluiten? Ik ben gewoon klant.

Popstra

Re: Sluitingstijd stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:24

Nee niet van mijn kant uit. Ik opperde enkel of het wellicht handig zou zijn als jij af sluit omdat je er toch altijd als laatste bent maar daar had je al antwoord op gegeven dat je lievrr niet alleen door het donker ging.
Begrijpelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Sluitingstijd stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:18

Lijkt me een uitgelezen kans eens met stalgenoten die hetzelfde ervaren met de stalbaas te gaan kletsen. 22u is 22u.