Betaalde borg gebruiken als betaling laatste maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Betaalde borg gebruiken als betaling laatste maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:42

Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren moesten betalen voor iets wat hun paard gesloopt zou hebben. Ze hoeven nog niet eens te betalen als hun paard een ander paard zwaar kapot heeft geschopt! Alles eigen risico....

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:15

Wat een gang van zaken zeg...
Enne.... beetje klagen moet kunnen toch? Zolang je niet iemand persoonlijk achter zn rug om aanvalt, is het m.i. juist gezond om af en toe een potje te klagen. Gewoon om alle eventuele opgekropte frustraties uit de weg te zijn.

Een beetje pensionhouder zou ook wat zelf inschattingsvermogen hebben mag je verwachten. Dingen als; geen zin om uit te mesten want ze staan met zoveel op een klein stukje dus alle mest is losgelopen (zoals ik het nu begrijp), dat zijn toch dingen die een pensionhouder ook ziet en kan constateren? En die zal ook vast kunnen beamen dat het inderdaad vervelend is als al die mestballen zo doorgelopen zijn.

Nee ik denk dat de pensionhouder iemand is die al langer een excuus zocht en dat excuus nu is gevonden.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:36

Zeker niet die laatste maand betalen, laat ze eerst maar de borg terugbetalen, want je moet nog maar afwachten of ze dat doet, dan pas betaal jij. En daarmee valt het tegen elkaar weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:41

Dat is niet reëel, want in die laatste maand kán het paard nog iets slopen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:45

Skreiandor schreef:
Nou ze was het er niet mee eens
Ze maakte gelijk de aanname dat ik niks zou laten weten maar de maand is nog niet voorbij en zou dit sowieso appen.
Ik moest vooral niet voor haar nadenken en te rekenen.
Maar heb nu wel zwart op wit staan in de app dat ze de borg eind november overmaakt.
Ik ga zeker alles filmen eyc bedankt voor de tip!

Ja bij deze mensen wil ik zsm weg ja!
Zeer onprofessioneel en idd privacy schending door ons af te luisteren én dit ook nog gebruiken om mensen weg te sturen.

Maar wat ik nog het ergste vind is dat iets uit zijn verband wordt getrokken en dit via een groepsapp wordt gecommuniceerd ipv gewoon netjes persoonlijk face to face.

Maar ik heb gezegd geen probleem ik maak het vanavond over

Zorg dan dat je zorgt dat alles op orde is bij vertrek en ook met de staleigenaar alles naloopt en vastlegt dat alles in orde is. Dan kan niet achteraf ineens iets als schade worden gezien dat met de borg moet worden verrekend.

MyChoice schreef:
Ik ben er helaas ook een keer ingestonken omdat de stalbaas de borg administratief anders niet kon verwerken. Dikke bullshit natuurlijk, maar had geen zin in gezeik. Heeft me voor 2 paarden borg gekost. Dus nee, ik zou geen stalgeld meer betalen. Kan ze mooi die borg voor gebruiken.

Kans is ook aanwezig dat jouw paard opeens in die laatste weken volgens haar iets gesloopt heeft en je alsnog naar het geld kunt fluiten.

Waarbij je ook nog kans hebt dat het paard onder de aansprakelijkheidsverzekering valt (als je die hebt) en dus kosten daarop verhaald kunnen worden....

anjali schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren moesten betalen voor iets wat hun paard gesloopt zou hebben. Ze hoeven nog niet eens te betalen als hun paard een ander paard zwaar kapot heeft geschopt! Alles eigen risico....

Dat laatste staat vaak in contracten, maar als paard iets van de staleigenaar sloopt ligt dat doorgaans toch net even anders.

Maar als ik zo lees dat de staleigenaar de beveiligingscamera's gebruikt om pensionklanten af te luisteren én de stalling per direct opzegt als er iets wordt opgepikt dat niet bevalt vraag ik mij af hoe de sfeer op stal is. Dan hoeft de ts niet rouwig te zijn dat ze een ergens anders heen moet (als er iets is gevonden).
En ik kan ook goed begrijpen dat je als klant zo'n staleigenaar moeilijk kan vertrouwen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:14

meggiemeg schreef:
DubbelFun schreef:
De borg mag wettelijk gezien idd niet verrekend worden met de laatste maand huur.... máár de borg mag wél verrekend worden met een huurachterstand!!

Dus als je de laatste maand huur niet betaald heb je een huurachterstand en mag de borg daar dus voor gebruikt worden }>

Dat is inderdaad wel heel erg waar, goed gevonden!

Dat mag zomaar niet op eigen initiatief. Enkel nadat een rechter dat goedkeurt.

Bovendien ben je niks met verrekenen van die borg met de huur als achteraf er schade blijkt te zijn.
Dan kan je alsnog een claim aan je broek hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:31

anjali schreef:
Koper schreef:
Ze mag de stalling niet opzeggen per 27e van de maand. Als je per kalendermaand betaalt kan de overeenkomst per kalendermaand worden opgezegd, dus per eind november. Ze dient dat dan wel vóór eind oktober kenbaar te maken. 27 oktober is dus bij voorbeeld op tijd. Maar dat is daarmee niet zomaar de eerste dag van een maand opzegtermijn.

Waarom heb je zelf geen kopie van het contract?

Maar- de VERHUURSTER heeft de huur opgezegd! Niet ts! En dan nog om zeer discutabele reden.

Jeetje, niet zo gillen zeg. Ik begrijp dat de stalbaas heeft opgezegd. Daarom schreef ik ook "ze mag" en niet "je mag".

Snap je het nu wel, anjali?

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 19:19

Ja heel stom dat ik geen kopie van t contract heb. Ik ben daar denk een maand of iets langer dan een maand geweest om het contract te tekenen voordat ik daar kwam staan met mn paard. Het is mij gewoon helemaal ontschoten om daar nog naar te vragen. Was ook druk met verhuisplannen etc van mijzelf.
Inmiddels ga ik dus ook niet zomaar op het goede van de mens uit. Hier heb ik echt wel van geleerd.
We worden met zijn 2en om idd zeer discutabele reden(en) weggestuurd, zijn we iig met zn 2en dus staan we miss ook sterker mocht ze niet gaan betalen.

Helaas nog niet echt iets gevonden. Ik vind het ook echt heel moeilijk. Wil hem graag veel/24/7 buiten hebben en dat is in deze regio (woon in Ridderkerk) zó moeilijk te vinden. Helaas ben ik ook al paar keer in iets meer dan 2 jaar met hem verhuisd. En nee ik ben nog NOOIT van een stal weggestuurd

Ik ben heel druk aan het zoeken en rondkijken. Ik neig ernaar om toch weer terug te gaan naar mn vorige plekje een pp waar hij goed in de groep lag maar daar is het wel natter deze tijd van het jaar. Ik ben toen weggegaan omdat ik het toen écht te nat vond, ben er langs geweest en ze hebben wel weer wat dingen aangepakt

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 19:26

Lara schreef:
Wat een gang van zaken zeg...
Enne.... beetje klagen moet kunnen toch? Zolang je niet iemand persoonlijk achter zn rug om aanvalt, is het m.i. juist gezond om af en toe een potje te klagen. Gewoon om alle eventuele opgekropte frustraties uit de weg te zijn.

Een beetje pensionhouder zou ook wat zelf inschattingsvermogen hebben mag je verwachten. Dingen als; geen zin om uit te mesten want ze staan met zoveel op een klein stukje dus alle mest is losgelopen (zoals ik het nu begrijp), dat zijn toch dingen die een pensionhouder ook ziet en kan constateren? En die zal ook vast kunnen beamen dat het inderdaad vervelend is als al die mestballen zo doorgelopen zijn.

Nee ik denk dat de pensionhouder iemand is die al langer een excuus zocht en dat excuus nu is gevonden.

Je laatste zin daar hebben wij een heel groot vermoeden van. Blijkbaar vond ze dat ik teveel meedacht en niet genoeg in hun straatje.

Ik ben idd blij dat ik daar wegga want bij dit soort asociale en schijnheilige mensen WIL ik niet eens staan.
Alleen geeft het zowel voor mijn paard als mij weer stress en waarom? Omdat zij zo bekrompen is?

Ik houdt voorlopig mezelf gedeisd en zorg er vooral voor dat ze niet nog meer kan gaan gebruiken.

Maar de sfeer is nu vergelijkbaar met een hele grote zwarte donderwolk. Ik ontloop ze t liefst en van mij hoeven zw niet eens hoi en dag te zeggen

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:30

Misschien moet je hier niet zoveel delen over deze pensionhouder……. :=
Het kan zo via via bij haar terechtkomen en dan heb je de komende weken helemaal ellende of ze schopt je oer direct van het terrein af.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:01

Skreiandor schreef:
Ja heel stom dat ik geen kopie van t contract heb. Ik ben daar denk een maand of iets langer dan een maand geweest om het contract te tekenen voordat ik daar kwam staan met mn paard. Het is mij gewoon helemaal ontschoten om daar nog naar te vragen. Was ook druk met verhuisplannen etc van mijzelf.
Inmiddels ga ik dus ook niet zomaar op het goede van de mens uit. Hier heb ik echt wel van geleerd.
We worden met zijn 2en om idd zeer discutabele reden(en) weggestuurd, zijn we iig met zn 2en dus staan we miss ook sterker mocht ze niet gaan betalen.

Helaas nog niet echt iets gevonden. Ik vind het ook echt heel moeilijk. Wil hem graag veel/24/7 buiten hebben en dat is in deze regio (woon in Ridderkerk) zó moeilijk te vinden. Helaas ben ik ook al paar keer in iets meer dan 2 jaar met hem verhuisd. En nee ik ben nog NOOIT van een stal weggestuurd

Ik ben heel druk aan het zoeken en rondkijken. Ik neig ernaar om toch weer terug te gaan naar mn vorige plekje een pp waar hij goed in de groep lag maar daar is het wel natter deze tijd van het jaar. Ik ben toen weggegaan omdat ik het toen écht te nat vond, ben er langs geweest en ze hebben wel weer wat dingen aangepakt

Als je daar goed weggegaan bent zal ik gaan praten over de veranderingen en eventueel plek op korte termijn ( of dat ze wat weet)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:43

Er wordt hier op diverse manieren gereageerd. Ik denk dat het scheelt of men pensionhouder is, of juist klant.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:56

Een pensionhouder hoeft geen reden te hebben om je weg te sturen met redelijke opzegtermijn dus dat maakt geen fluit uit.
Wel beeeeeetje aparte manier om het via de app te doen en er die reden bij te geven. Zeg dan geen reden en face tot face. Mobiele generatie tegenwoordig..

Ik zou ook niks meer delen hier en actief op zoek gaan naar een ander plekje, het liefst per direct.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:32

Skreiandor schreef:
Ik ben idd blij dat ik daar wegga want bij dit soort asociale en schijnheilige mensen WIL ik niet eens staan.
Alleen geeft het zowel voor mijn paard als mij weer stress en waarom? Omdat zij zo bekrompen is?

Ik houd voorlopig mezelf gedeisd en zorg er vooral voor dat ze niet nog meer kan gaan gebruiken.

Heb je in de gaten dat je jezelf hiermee best tegenspreekt?

Laat het rusten, je verandert er toch niks aan. En steek je energie in het vinden van een fijne plek voor je paard waar jij ook op je plek bent.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:38

Citaat:
Blijkbaar vond ze dat ik teveel meedacht en niet genoeg in hun straatje.

Maar hoe moet je dit lezen?

Dat klinkt ook als klagen.
Dan zou het klagen van nu wel de druppel kunnen zijn.

Ondanks dat meeluisteren absurd is uiteraard.

Maar als je dingen hebt niet in het straatje, klinkt het ook niet als een goede match daar.
En dat kan de algemene sfeer flink omlaag halen