Veiligheidsstijgbeugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:49

Quick-outs zijn ook maar €80,- vind ik een nette prijs voor iets wat mijn leven kan redden... Die beugels, die kunnen buigen vanonderen, die zijn nogal slijtgevoelig staat me bij. Werd mij afgeraden, omdat ik dan na een aantal jaren nieuwe moest kopen, de Quick-outs zouden langer meegaan.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:56

Buigen van onderen?
Je hebt ook beugels met een beweegbaar zooltje.
Mij is juist verteld dat de sprengers lang mee gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:04

Ja, aan de zijkant, vanonderen aan de beugels. Dat bedoel ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:32

enne het piepen van de kwik-outs kun je ook tegengaan door een dubbelgevouwen papiertje onder het "zooltje" te leggen. werkt bij mij heel goed.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:55

Ann schreef:
Irish_Lady, niet iedereen kan zomaar beugels van meer dan 100 euro kopen, is niets mis mee Clown

' t Gaat er niet om dat ik door 40 euro meer uit te geven gelijk in een doos hoef te gaan wonen Knipoog . Ik zoek alleen graag naar een oplossing die net zo goed is voor mijn veiligheid, maar die toch goedkoper is. Kan ik erg veel plezier van hebben. Zo gebruik ik een gewone fleece-deken van het Kruidvat (toen 15 piek) als zweetdeken, heb ik zelf een voerbal in elkaar gefabriekt, blijkt botentouw prima bruikbaar om leadrope's en "lange-lijnen" van te maken en als je op aanbiedingen van Trekpleister, Lidl, Aldi, Kruidvat enzovoort let, dan kan je heel leuk goedkoop reflectiemateriaal e.d. op de kop tikken. Staat alleen geen paard op de verpakking....

Die hele paardensport is duur genoeg en mij bekruipt soms het gevoel dat er een paar mensen erg rijk worden, omdat er genoeg mensen zijn die bereid zijn om veel geld voor bepaalde dingen te betalen. Ik heb gewoon geen zin om daar aan mee te doen.

Zondag kan ik die Camargue-beugels als het goed is in het echt gaan bekijken. Ze zijn wel zwaar overigens... Ik zal nog laten weten of dat wat is!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:02

Ik ben het helemaal met je eens mandymonica, ik heb zo laatst nog voor 5 euro een mooie bodywarmer en voor 10 euro een mooie jas gekocht. Net BR, alleen staat het plaatje er niet op Knipoog
Paardensport is inderdaad idioot duur.
Sorry voor het offtopic gaan Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:58

Ik begrijp je wel, MM Lachen
Zelf wil ik graag EZRide's hebben maar vind de prijs behoorlijk hoog voor wat aluminium, een schroef en foam, dit spul hebben we allemaal thuis liggen en aangezien ik een erg handige man heb, gaat hij proberen zulke beugels zelf te maken, mocht dat niet lukken, kan ik ze altijd nog kopen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:00

Coby schreef:
Mijn staleigenaar heeft de beugels met elastiekjes, ik vind het persoonlijk ondingen. Ze schieten om de haverklap los, je kan dan het beste een jaszak voor elastiekjes meenemen voor een buitenrit. Boos!

Ik heb ook ervaring met ijslandse beugels, maar vind ze nou niet echt veilig te noemen, ik ben er met mijn jodhpurs een keer in blijven haken. Het kan dus wel.

De beugels met scharnieren lijken me de beste koop. Lachen

Die dingen met elastiekjes vind ik ook ondingen. Ik heb er wel eens mee gereden, maar als je paard een paar rare spronetjes maakt schieten ze direct los. Scheve mond