Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Heb zowat alles gelezen.
Zijn er mensen die tussen de stroomdraden ook aarddraden gespannen hebben?
Ik heb van de week van mijn wei de onderste lint en koord verbonden met meerdere aardpennen en het stroomapparaat.
Ik wil in het midden en bovenaan ook zo een aardraad spannen. Maar kan dat wel zoveel op 1 stroomapparaat?
Betreft hier een weide van 1HA, licht hellend en zandgrond.
Een nachtpaddock is onbegonnen werk vrees ik.
Achterkant van het staldak is makkelijk bereikbaar via de grond ik kan er wel stroomdraad spannen, maar hoeveel, hoe hoog en daar dan ook aarddraad bij?
Voor het beeld van de stal kan ik wel een foto posten.
Art_Ificious schreef:Klok is wel op netstroom, zou 12km aankunnen bij geen begroeiing.
Momenteel verbonden met de merrieweide, maar dan is er véél stroolverlies. Zonder de merrieweide erbij heb ik Tussen de 4000 en 5000 volt.
Art_Ificious schreef:Die adviseren 1m20 en 5 draden wat ik lachwekkend vind
Lindsey_99 schreef:Onali schreef:Dus nee, tenzij je een hele lichte slaper bent ga jij niet wakker worden van een aanval 50 meter verderop.
Denk het toch echt wel... ik hoor de uilen roepen. Laat staan dat ik 500 kilo die aan het rennen gaat over de roosters niet zou horen...
pluisje88 schreef:pien_2010 schreef:Zelf zou ik gaan voor een kleine ruimte e die echt wolfwerend te maken zoals ik gezien heb in het wolvenpark van Gueret.
Dit omdat echt wolfwerend maken een hele dure investering is!
Wat vertelden ze daar als echt wolfwerend omheining. Je graaft het gaas echt diep in de grond. Je wilt de wolf niet binnen krijgen dus gaat het gaas onder de grond schuin naar buiten. Je maakt een hoogte van 4 ! meter gaas. Om de meter ook stevig horizontale reep. Je hebt stevige palen van 4.60 hoog om je gaas aan te bevestigen en die paalen buigen naar buiten bovenaan want hebben boven 50 cm gaas naar buiten toe (want de paarden zijn binnen) . Op het geheel staat een stevige klap stroom van beneden tot boven. Voor de veiligheid van kinderen en mensen kun je een soort balustrade maken 50-100 cm rondom je stellage.
Je paarden zijn zeker veilig want DAT is een echt wolfwerend hek (daar dus om de wolven binnen te houden). De vrouw vertelde dat wat geadviseerd wordt als wolfwerend is dat totaal niet. Dus of je doet het goed of niet.
Ik denk persoonlijk dat voor de nacht een dichte schuur bouwen waar de paarden bij elkaar kunnen zijn, goedkoper is.
Je snapt hopenlijk wel dat je volgens de gemeente niet hoger mag dan 1.10 meter? Als ze er lucht van krijgen mag je je kool
Gewoon afbreken. Daarbij gaan paarden aan het rennen in je kooi en bezeren zich daarmee. Dus veilig heb je ze dan nog niet.
Myfairytale schreef:Maar bij de buren van mijn ouders hebben ze de schapen te pakken gehad, midden tussen de huizen.
Mijn ouders hebben het slaapkamerraam altijd ver open, mijn vader slaapt heel licht en moet er regelmatig uit 's nachts.
Verbaas me tot op de dag van vandaag er nog steeds over, dat niemand iets gehoord/gezien heeft.
Lindsey_99 schreef:Myfairytale schreef:Maar bij de buren van mijn ouders hebben ze de schapen te pakken gehad, midden tussen de huizen.
Mijn ouders hebben het slaapkamerraam altijd ver open, mijn vader slaapt heel licht en moet er regelmatig uit 's nachts.
Verbaas me tot op de dag van vandaag er nog steeds over, dat niemand iets gehoord/gezien heeft.
Nee, van schapen kan ik me wel voorstellen dat je ze niet hoort rennen, maar die zijn ook geen 500 kilo.
josien_m_ schreef:Wanneer er eentje gepakt wordt en direct neergaat, wordt er niet meer gerend.... Ik hoor ze zelf echt alleen als ik in een tentje slaap in de wei, terwijl ik er schuin boven slaap. De uilen hoor ik wel trouwens. Maar al zou je ze horen, het is dan al te laat, denk maar aan die boer die werd aangevallen terwijl hij zijn schapen wilde redden. Je jaagt een leeuw of een tijger ook niet weg bij zijn prooi moet je maar denken.
palousa_boy schreef:josien_m_ schreef:Wanneer er eentje gepakt wordt en direct neergaat, wordt er niet meer gerend.... Ik hoor ze zelf echt alleen als ik in een tentje slaap in de wei, terwijl ik er schuin boven slaap. De uilen hoor ik wel trouwens. Maar al zou je ze horen, het is dan al te laat, denk maar aan die boer die werd aangevallen terwijl hij zijn schapen wilde redden. Je jaagt een leeuw of een tijger ook niet weg bij zijn prooi moet je maar denken.
Als je maar de juiste middelen gebruikt is het prima mogelijk
palousa_boy schreef:Je moet het ook niet van de daken schreeuwen wat je gedaan hebt![]()
Je doet je ding, ruimt de boel op, zand erover en weer verder met de orde van de dag
Little_Gift schreef:Of dat een pepperspray gerichte straal een pack wolven zal verjagen, sorry maar ik gniffel hier al de hele middag overik ben visueel ingesteld en zie Lindsey daar echt al staan pikkedonker midden van de nacht dreigend met je pepperspray voor een groep wolven die je nog net niet uitlachen en de middelvinger tonen
Little_Gift schreef:Of doe het juist en vertrouw niet op pepperspray na nog tijd te verliezen aan eerst alle verlichting aan te gooien ook