Ineke2 schreef:Niet met ijswater hoor, juist met lauw koel water.
IJswater zorgt er voor dat de bloedvaten vernauwen, wat zorgt voor minder afkoeling.
Nope, ook dat is niet waar.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorine92 schreef:Gini schreef:
In dat geval zou ik het er niet zomaar bij laten. Ik zou het opnemen met de eigenaar van het paard en duidelijk aangeven dat je betaalt om het paard te mogen verzorgen en dat je daarbij geen zin hebt in verzonnen regeltjes die te pas en te onpas gecommuniceerd kunnen worden.
Als je van je verzorgpaard af wilt is dat een heel goed idee. Ik denk niet dat de gemiddelde eigenaar dit pikt van een verzorgster
rien10 schreef:Ik zou (met mijn eigen paard) zeggen “mijn paard. Ik doe het wel”.
En vervolgens een andere stal gaan zoeken.
nayla schreef:Ik ben ook van mening dat het wel verkoeling kan brengen, zeker als je paard erna lekker in de schaduw kan of kan gaan rollen in zand.
Mss mag het wel als je een emmer water neemt? Dan kan je met een spons en zweetmes wat verkoeling geven zonder echt veel water te gebruiken?
Zo doe ik het meestal.
Het is idd zijn erf, zijn regels. Meer duidelijkheid over de ware reden zou wel zo fijn zijn langs zijn kant.
Wordt er gewerkt met een huisregelement ofzo waar die dingen in staan?
Gini schreef:Akiam_ano schreef:Ja ik betaal elke maand geld aan de eigenaresse
In dat geval zou ik het er niet zomaar bij laten. Ik zou het opnemen met de eigenaar van het paard en duidelijk aangeven dat je betaalt om het paard te mogen verzorgen en dat je daarbij geen zin hebt in verzonnen regeltjes die te pas en te onpas gecommuniceerd kunnen worden.
Twiggy2008 schreef:Hmmm..... als die staleigenaar zo begaan is met de paarden daar, wellicht kan hij beter zorgen voor beschutting voor de paarden buiten.
Ik vind het niet kunnen, dat paarden buiten staan zonder enige vorm van beschutting. Niet voor deze heftige zon, deze hitte, niet voor al die insecten, etc.
JessicaD88 schreef:Vraag me wel af waar je het paard hebt afgespoten? Ik bedoel als er een wasplaats is of een soortgelijke plek dan is het gebruikelijk dat paarden daar worden afgespoten? Dan zal dit niet de eerste keer zijn dat je de waterslang gebruikt? En is daar ook bij het begin al gesproken over of er koud/warm water is en of er wel of geen gelegenheid is om af te spuiten. Of is er geen wasplaats en heb je bij wijze van nu voor het eerst ergens een tuinslag op het terrein gevonden waarmee je hem hebt afgespoten?
Gini schreef:Dorine92 schreef:Als je van je verzorgpaard af wilt is dat een heel goed idee. Ik denk niet dat de gemiddelde eigenaar dit pikt van een verzorgster
Wat pikken?Duidelijke afspraken wat mag en niet mag richting iemand die een betalende dienst afneemt?
Akiam_ano schreef:JessicaD88 schreef:Vraag me wel af waar je het paard hebt afgespoten? Ik bedoel als er een wasplaats is of een soortgelijke plek dan is het gebruikelijk dat paarden daar worden afgespoten? Dan zal dit niet de eerste keer zijn dat je de waterslang gebruikt? En is daar ook bij het begin al gesproken over of er koud/warm water is en of er wel of geen gelegenheid is om af te spuiten. Of is er geen wasplaats en heb je bij wijze van nu voor het eerst ergens een tuinslag op het terrein gevonden waarmee je hem hebt afgespoten?
Gewoon op een mooie spuitplaats waar je je paard vast kan zetten en afspuiten, wat de situatie eigenlijk alleen maar vreemder maakt.
Dorine92 schreef:Gini schreef:
Wat pikken?Duidelijke afspraken wat mag en niet mag richting iemand die een betalende dienst afneemt?
In het geval van het betalen voor het verzorgen en rijden van een paard is het natuurlijk niet "wie betaalt die bepaalt". Dat zou wat zijn zeg
Citaat:Hij vertelde mij dat ik hem niet meer mag wassen, dat dat slecht is voor hem en dat ik beter alleen een natte handdoek in zijn nek kan leggen. Hij zei dat hij al twee paarden eraan is verloren en op de operatie tafel moest laten inslapen, omdat ze er van gaan rollen en dat dan de maag omkeren. Ik vind dit klinklare onzin en vertelde dat ik het hier niet
janderegelaa schreef:Ik kan de stalhouder ergens wel volgen zonder de werkelijke feiten te weten. Ik irriteer me ook aan mensen die rustig een paard een half uur af staan te spuiten. Maar dan gaat het om waterverbruik.
rien10 schreef:janderegelaa schreef:Ik kan de stalhouder ergens wel volgen zonder de werkelijke feiten te weten. Ik irriteer me ook aan mensen die rustig een paard een half uur af staan te spuiten. Maar dan gaat het om waterverbruik.
Maar dan is de regel (bijvoorbeeld) “max 5 minuten”.
En niet “het is gevaarlijk”.
Deze man verkoopt een broodje aap.