paard onrustig stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:51

Rizette schreef:
Kun je niet particulier zoeken als je al die faciliteiten niet nodig bent? Minder paarden, meer buiten ws enz.

Volgens mij was de stal waar het paard onrustig was, particulier. Dat zegt dus niets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:53

Bij een kleine particuliere stal is soms juist lastiger met een paard dat slecht alleen kan zijn, minder paarden betekent sneller alleen moeten staan als er paarden weg gaan, stallen apart zijn etc…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:56

Misschien dat 1.5 buiten niet ideaal is, maar soms is het kiezen tussen 2 kwaden en ik snap de TS helemaal dat ze is terug verhuisd. Je paard zo in paniek is niet houdbaar... super jammer dat het zo is gegaan en sneu voor je paard ook. Hopelijk is hij op je oude/nieuwe plek waar je naar terug bent verhuisd weer snel gekalmeerd en vind je een ander fijn plekje voor hem :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:04

floortjeRein schreef:
Ayasha schreef:

Twijfel je dan ook aan die van TS die akkoord gegaan is met die stal? Ik veronderstel toch dat TS eerst is gaan kijken en wist hoe hij daar zou staan.

No offence TS ik zie dat je verhuisd bent maar vind MWM erg overtrokken reageren.

ja, we zijn eerst wezen kijken. We waren al een beetje bang dat alleen buitenstaan niet zou werken, daarom hadden we afgesproken dat als dat niet zou lukken hij met een ander paard ‘s nachts buiten op de paddock zou komen te staan of dat de andere binnenstad vrij gemaakt kon worden. Helaas wilde eigenaresse dit nu ineens niet meer doen en was het aanpassen of weggaan. Vandaar de keuze dat we hem hebben verhuisd.

Dat is erg jammer dat die afspraak dan plots veranderd en kan imo ook gewoon niet. Hoop dat je snel een stal vindt waar ie én buiten kan én zich goed voelt maar snap ook dat je nu waarschijnlijk gewoon even wil bekomen. :(:)

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 11:13

Rizette schreef:
Kun je niet particulier zoeken als je al die faciliteiten niet nodig bent? Minder paarden, meer buiten ws enz.

dat is wel het plan!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:30

Overtrokken omdat ik twijfel aan de staleigenaresse en waarom zij überhaupt stalling aanbiedt? Dat mag, ik vind het kwalijk dat mensen stalling aanbieden maar dan niet aan het welzijn willen denken. Bij geen enkele box beschikbaar kiest ts er zelf voor. Hier was wel een box maar waren de voertonnen belangrijker als het welzijn van het paard van de klant.

En helemaal nu blijkt dat er vooraf over gesproken is en puntje bij paaltje de oplossingen die toen gegeven werden niet meer mogen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:40

MyWishMax schreef:
Overtrokken omdat ik twijfel aan de staleigenaresse en waarom zij überhaupt stalling aanbiedt? Dat mag, ik vind het kwalijk dat mensen stalling aanbieden maar dan niet aan het welzijn willen denken. Bij geen enkele box beschikbaar kiest ts er zelf voor. Hier was wel een box maar waren de voertonnen belangrijker als het welzijn van het paard van de klant.

En helemaal nu blijkt dat er vooraf over gesproken is en puntje bij paaltje de oplossingen die toen gegeven werden niet meer mogen.

Dat was geen twijfel maar gewoon ‘had ze geen stal moeten aan bieden.’
Van die afspraak wist jij net als ik op dat moment nog niks. Even los nu van TS want die is al verhuisd.

Als ze 1 stal vrij heeft kan ze die aanbieden aan de huurder om dan te beslissen of dit voor hun werkt. Ik heb hier nu momenteel ook 1 stal als voerhok en 1 stal waar een gast in staat en nee, die heb ik ook niet zomaar leeg gehaald en gewisseld. Er is een reden waarom die stal gekozen is als voerhok. Dat wist degene die er nu staat voor ze kwam. Gaat gelukkig helemaal prima maar als dat niet zo was zou wisselen ook niet zomaar gaan. En dan heb ik er hier maar twee staan nu. Straks hebben we 10 stallen. Daar kiezen ze momenteel zelf de stal (eerste die komt heeft eerste keuze.) en als die stal vol staat kan er ook niet zomaar gewisseld worden naar het voerhok of de zadelkamer. Daar staan andere deuren in op te beginnen.
En nee dan gaan wij ook niet voor 1 nieuw paard de vaste paarden doen schuiven.

Hoezo is dat paardenwelzijn om 5 paarden die al jaren zo staan uit hun gewoonte te halen voor 1 nieuw paard? Dan heb je met wat pech dus zes paarden die nerveus en ongemakkelijk zijn ipv 1.