Fjordruit schreef:Popstra schreef:Puin laten storten zou ik nooit doen. Komt allemaal eens weer naar boven en daar zit echt troep bij...
Als het echt zo een sompige zooi is kun je je beter afvragen of het wel geschikt is om paarden op te zetten als je niet wil of fatsoenlijk kan investeren in drainage e.d en wellicht wat anders beters gaan zoeken.
Voor puin ben ik ook niet zo.
Ik weet niet hoe het bij jou was vorig jaar, maar hier heeft het maanden aan een stuk geregend...
Overal werden kelders ondergelopen waar nooit een probleem was geweest.
Hier hadden de vorige mensen gratis opvulzand gestort maar dat is immidels al helemaal weg en met twee zware koudbloeden op de paddock is het ook heel intensief belopen dus normaal dat het nu een modderboel was .
Als de grond keren een oplossing is dan is het probleem opgelost.
Wij hadden vorige winter onze paarden op de weide staan door de dag zodat ze droog stonden, met als resultaat dat alles kapot werd gelopen het gras staat nu ondertussen weer mooi op enkele stukken na.
Maar ook heel veel onkruid zoals boterbloem nu terwijl dit eerst niet was.
Dan investeer ik liever wat in een droge paddock want je weide ieder jaar terug top maken kost ook enorm veel centen.
Hier op de Utrechtse Heuvelrug had het 8 maanden dagelijks geregend vorig jaar en was erg nat. Wij zijn zelf eigenaar van onze plek, hebben dus nuttige investeringen kunnen doen omdat deze voor ons zelf zijn.
Wij hebben drainage onder 7 diepe zand paddocks.
Ze gaan ook niet de wei op bij nat weer, daar ben ik zuinig op. Enkel vanaf eind april tm oktober.
Anders word het kapot gelopen.
Als het heel de dag flink regend staan ze op stal. Dan vinden ze buiten zijn ook echt niet fijn. Ik heb daar niet zo veel moeite meer mee als ze verder altijd buiten kunnen zijn.
Ik heb een binnenbak waar ze dan beweging krijgen.