Hoe vaak maken jullie een buitenrit????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak maken jullie een buitenritje??

Nooit
8 (5%)
Maximaal 1 x per jaar
5 (3%)
Maximaal 1 x per maand
16 (11%)
Elke week
108 (78%)

Totaal aantal stemmen: 137

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:06

Ik heb geen bak, dus ik moet wel elke dag naar buiten, ik heb wel 2x per week les, maar daarvoor moet ik eerst een 30-45 minuten naar toe rijden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:09

Onder het zadel een paar x per jaar, maar voor de kar eenpaar keer per week in de zomer
In de winter is het me te koud op de kar

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:21

Ik rij bijna alleen maar buiten, lekker de polder in. Het komt heel weinig voor dat ik in de bak rij ..

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:05

Ik ga eigenlijk 1x in de week meestal 's Zondags.

Ik ga samen met een vriendin Bianca met haar Mirage.

Ook als het regent gaan we 1x in de week naar buiten.
We hebben namelijk een regendeken Haha!

Het moet niet stortregenen hoor, dan gaan we niet Knipoog

Gewoon heerlijk er tussen uit.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:03

Zowiezo elke week. Mijn arabiertje vindt het echt heerlijk en hij doet het erg graag. Super verkeersmak dus ook echt lekkr rijden.

Weer of geen weer. Regendeken op goeie jas aan en gaan met die banaan.

gr

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:21

s'winters probeer ik 1 x in de week naar buiten te gaan behalve als de grond bevroren is, dan is met Nappie naar buiten gaan echt niet grappig....

In de zomer ga ik veel vaker naar buiten, meestal 3 x per week, helemaal met mooi weer. Dan oefen ik gewoon in het bos i.p.v. in de bak, schouder binnenwaarts en galopwissels gaan dan ineens een stuk makkelijker Haha! . Trouwens zou me geen raad meer weten als ik niet meer met mijn paard naar buiten zou kunnen, we hebben het veels te hard nodig als afwisseling elke dag rondjes draaien in de bak is voor mij maar zeker voor mijn paard niet geweldig!

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:35

Zo vaak mogelijk!! En dat is zo'n 2 a 3x per week.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:38

Nooit want ik kan met mijn paard nog niet naar buiten.

Steigeren en bokken langs de weg hou ik niet zo van.

Met mijn pony reed ik wel zo'n 3 a 4 keer in de week buiten en dan ging ik dan gewoon alle oefeningen doen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:01

Ik rij wel 3-4 keer per week buitenritjes. Of eigenlijk zowat elke dag. Heb wel een bak, maar als ik Symphony in de bak zou willen rijden dan moet ik Amigo op stal zetten..... en die breekt de stal dan echt af. Rij wel dressuurmatig op een veld, maar daarvoor eerst lekker een stukje door het bos.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:23

Helaas heb ik maximaal 1x per jaar moeten aanklikken. Voorheen ging ik nog wel eens het bos in, soms na een wedstrijdje. Maar het kwam er lang niet altijd van (moet natuurlijk wel in de goede omgeving zitten).

Maar als mijn paardje zometeen weer helemaal op conditie en weer goed loopt wil ik zeker vaker buitenritten gaan maken. Ik vind het heerlijk, voor zowel paard als mezelf.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:24

Elke dag! mn pony staat in het bos!
dat is echt beter Haha!
we hebben ook een bak gelukkig en een binnebak op afstand, maar ik stap in en uit in het bos. en vaak dressuur ik daar ook lekker!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:06

Ik heb de volgende keuzemogelijkheid; buitenrijd in het bos of buitenrijden in de bak... Erg moeilijk, dus ik doe het maar allebei Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:19

Eigenlijk zou de poll anders moeten gesteld worden:

hoeveel percent van de 'ritten' met je paard, zijn buitenritten:

0% (of héél af en toe)
10%
20%
50%
75%
100%

75% van de keren dat ik op mijn paardje stap, maak ik buitenritten, maar en zijn momenten in het jaar waarop ik echt geen tijd heb om paard te rijden. Dan zou het wel eens kunnen dat ik "maximaal 1 keer per maand" een buitenrit maak, maar eigenlijk rij ik dan ook niet in de piste op dat moment. Met jouw poll zou het kunnen overkomen alsof ik mijn paard op een maand tijd, hele weken saaie rondjes laat rijden in de piste om hem dan 1 keer het open veld in te sturen.
Vandaar de suggestie...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:34

in de zomer ongeveer 1x in de week, in de winter nooit. ik heb maar op 1x in de maand gestemd...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:36

minimaal elke week!

lekker uitwaaien,gezonde afwisseling en toch een goede functie!

sterke pezen door met regelmaat te stappen op steen.1 x per week

heerlijk buitenrijden met een vrije galop.1 x per week.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:38

In de winter 1 keer per week en in de zomer 2 keer per week Haha!
Ik ga ook 1 keer per week naar les, wat drie kwartier heen en drie kwartier terug is, maar die heb ik hier niet meegeteld Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:47

Ik mis ook de optie iedere dag Knipoog

Ik ga elke dag minstens een uurtje de bossen in, in het weekend vaak langer of als ik eens vroeger uit ben. Heb wel een bak tot mn beschikking (nou ja wei Bloos ) maar dat vind ik vreselijk! Laat mij maar lekker een stuk rengalop of rendraf (starlight is draver) doen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:01

Ik maak ong 3-4 keer per week een buitenrit.
Ligt aan het weer en of ik zin heb om te trainen in de bak. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:46

Nooit een buitenrit maken????? Lijkt me vrezelijk, dáár heb ik juist een paard voor, lekker door het bos en over het strand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:48

liza van loon schreef:
Ik ga in de winter niet echt vaak, ik heb nou eenmaal een schimmel en die staart hou ik zo wit mogelijk Schijnheilig In de zomer of als het minder modderig is ga ik vaker. Wel meestal een kwartiertje uit draven/stappen na het rijden, als het nog licht is.

Dit is echt het vreemdste excuus wat ik ooit heb meegemaakt, ik heb ook een schimmel met een witte staart maar een buitenrit heeft toch echt niks met die staart te maken!
Dat houd mij iig niet tegen om lekker naar buiten te gaan, daar wordt ie echt niet smeriger van!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:51

Chiqa schreef:
Nooit een buitenrit maken????? Lijkt me vrezelijk, dáár heb ik juist een paard voor, lekker door het bos en over het strand!

Oh, wat ben ik jaloers op jou!

Wij hebben alleen maar dijken waar mensen 80 km/h ipv 60km/h rijden. We hebben wel de Grienden in de buurt, dat ligt langs de Oude Maas, waar je officieel niet mag rijden Schijnheilig

Maar over het algemeen rijden de eigenaar en ik van de gemiddeld 4 keer per week dat we rijden, 3 keer per week buiten. We hebben één keer in de week les, maar soms vind ik het wel lekker om daarnaast nog een keer in de bak te oefenen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:14

Heb afgelopen winter alleen maar in het bos gereden, tot vermoeiends aan toe. Volgens mij wel 2 maanden lang......was ik even blij toen we gebruik konden maken van de binnenbak hier in de buurt....en gelukkig is de bak hier nu ook weer OK dan!....

Bos ligt overigens naast de deur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:20

Kusia"]
[quote="Chiqa schreef:

Oh, wat ben ik jaloers op jou!

Wij hebben alleen maar dijken waar mensen 80 km/h ipv 60km/h rijden. We hebben wel de Grienden in de buurt, dat ligt langs de Oude Maas, waar je officieel niet mag rijden Schijnheilig

Maar over het algemeen rijden de eigenaar en ik van de gemiddeld 4 keer per week dat we rijden, 3 keer per week buiten. We hebben één keer in de week les, maar soms vind ik het wel lekker om daarnaast nog een keer in de bak te oefenen.
[/quote]
Hoi Kusia ik heb mn paard verhuist naar de kust, het is wel wat verder, maar het buitenrijden vond ik erg belangrijk.
Ik kon voorheen ook alleen maar door een industrie terrein rijden, en het plezier van het buitenrijden is alleen maar verhoogt!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:02

Als het paard geen blessure heeft meerdere keren per week (3x). Het lijkt me vreselijk om endurance te moeten trainen in enkel de buitenbak! Haha! Al die rondjes...pfff...

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:15

ik stap meestal uit op straat. we hebben nu op hetterrein een linddelaan en daar kan ik door stappen enz. maar echt een uur of 2 naar buiten doe ik s'zomers heel veel, lekker zwemmen