Pensionstalling op dit moment

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:22

Popstra schreef:
Hierboven staat ook zo een typische reactie als in; de pension eigenaren willen enkel veel cashen maar goede zorg geven ho maar.
Net of alle pensionhouders klootzakjes zijn

Apart dat jij iets leest wat ik totaal niet geschreven heb.
Ik zeg helemaal niet dat ze klootzakken zijn en alleen maar willen cashen.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:25

Hier was ik ook op zoek met niet eens veel eisen; naar buiten kunnen iig een halve dag, in de winter in de nacht op stal en een rijbak. Geen budget voor een goede plek, maar is echt amper iets te vinden in deze regio -O- De populaire gebieden zijn hier in het Noorden echt overbezet en de plekken die overblijven vaak echt in een gebied waar weinig mensen wonen. Dus tot op dusver hier in Drenthe/Groningen zuid ook nog niks kunnen vinden. Laat staan in de randstad lijkt me.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:31

UK_eef schreef:
juval schreef:
ik heb al een paar weken mijn stallen op mp en fb (en bokt) staan. 2 ruime boxen, volpension. Heel schappelijke prijs. overdag buiten, nacht binnen. Incl hooi en stro. Alleen geen goede rij mogelijkheden, dus voor de pensioenpaarden van pluisje ideaal denk ik.
maar ik krijg maar heeel weinig reacties.

Ik heb het bekeken en het ziet er netjes uit maar het probleem is dat bijna iedereen stalling zoekt voor een paard, en geen pony.

ja, misschien ligt het daar aan. Klein paard zou misschien ook wel passen. Maar tot nu toe krijg ik alleen vragen voor veulens, hengsten of mini-shetjes. Niet wat ik zoek dus. Ik wacht rustig af.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:37

Britta31 schreef:
Wat mij wel opvalt is dat sommige eigenaren het beste willen voor hun paard,maar er weinig voor willen betalen.

Ik betaal 600 pm, dus dat valt wel mee dat ik er niks aan uit wil geven :')
Maar ook met dat bedrag ga je hier in de regio geen plek vinden.
Iig niet snel en goed.

0000

Re: Pensionstalling op dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:47

Regio Noord Limburg hier en heel herkenbaar. Veel stallen zijn gestopt, alles wat verkocht word is daarna alleen nog beschikbaar per gang/unit voor profs. Ik ken enkele fijne plekken en die staan meestal vol, de rest is om te huilen qua voerbeleid, management en vaak ook veiligheid en het verloop is enorm.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:54

Ik heb sinds kort 6 boxen met zanduitloop in de verhuur, die waren allemaal in no time vol. Ik verhuur op basis van eigen beheer, dus zelf hooi en stro aankopen en alles behalve de ochtendvoerronde zelf doen. Ik heb nergens geadverteerd. Zit in het Groene Hart. Ik hoorde inderdaad ook dat heel veel stallen in de buurt stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe het zich bij ons gaat ontwikkelen!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:57

Lieser schreef:
Popstra schreef:
Ik kan vanaf hier niet ruiken wat jou stalling kost.

Hoe weet je dan dat ze niks wil betalen?

Dat zegt ze niet, maar wat is het loon en wat is de stalling.
1/3 van 1000 of 1/3 van 5000, maakt nogal een verschil in stalgeld voor 2 paarden en de kwaliteit van de te verwachten zorg.

Hier in de omgeving gaan de meeste hippische locaties naar (buitenlandse) profs, omdat die simpelweg meer betalen en dan alles in eigen hand doen. Dat is als pandeigenaar wel te begrijpen dat je daarvoor kiest, neemt niet weg dat er maar weinig pensionstallen en maneges over blijven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:20

Wat zouden jullie dan betalen voor een pony,tot d/e pony.24/7 op het land,grote vaste stal,dus geen afdak.En alles word gedaan.Hooi (van eigen land,eerste snit)zit bij de prijs,alleen voer,hoefsmid niet natuurlijk.Zeer groot bos op nog geen 10 min stappen.Samen met mijn ruin en pensionmerrie op bijna 1 hectare land.Aan huis natuurlijk.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:36

juval schreef:
ik heb al een paar weken mijn stallen op mp en fb (en bokt) staan. 2 ruime boxen, volpension. Heel schappelijke prijs. overdag buiten, nacht binnen. Incl hooi en stro. Alleen geen goede rij mogelijkheden, dus voor de pensioenpaarden van pluisje ideaal denk ik.

ja, misschien ligt het daar aan. Klein paard zou misschien ook wel passen. Maar tot nu toe krijg ik alleen vragen voor veulens, hengsten of mini-shetjes. Niet wat ik zoek dus. Ik wacht rustig af.

Wellicht helpt om bij te zetten van 120 tot 155 ofz. En 200?? Vol pension?
Ik zou dan denken, kan nooit wat wezen ,of slecht hooi haha, je bent te goedkoop denk. Ik zou tekenen voor zo'n bedrag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:37

Britta31 schreef:
Wat zouden jullie dan betalen voor een pony,tot d/e pony.24/7 op het land,grote vaste stal,dus geen afdak.En alles word gedaan.Hooi (van eigen land,eerste snit)zit bij de prijs,alleen voer,hoefsmid niet natuurlijk.Zeer groot bos op nog geen 10 min stappen.Samen met mijn ruin en pensionmerrie op bijna 1 hectare land.Aan huis natuurlijk.

400 ofzo. Ik kijk nergens raar van op meer, het hooi is mega duur, de pacht van weiland/grond is belachelijk duur. Pension eigenaar kan beter caravans stallen volgens mij.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:56

Alleen geen rijbak.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:15

Ik denk dat voornamelijk het probleem is dat 90 procent geen enkel idee heeft wat een paard onderhouden kost (tijd en geld). En zoals elke partij en met alles zitten overal wat rotte appels. Maar als men toch wist wat het koste zouden de prijzen van pension normaal zijn en niet als duur bestempeld worden.

Het is niet gek dat stallen stoppen als je dit zou weten. Het zal altijd een cirkel blijven, het ligt nooit aan 1 partij.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:30

Britta31 schreef:

Tenzij je 300 hectare grasland hebt, is 24/7 op het land in menig provincie een utopie. Of je hebt geen gras (meer) en moet 24/7 hooi bijvoeren, of ze staan in de blub. Als je voedzaam en voldoende gras wil moet je de weides in de herfst en winter leeg houden. Als je een zandpaddock bedoelt is het natuurlijk een ander verhaal.
Om een prijsindicatie te geven hebben we wel de locatie nodig, en wat foto's van hoe het eruit ziet. :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:30

Ik heb tot een half jaar geleden op bescheiden schaal pensionklanten gehad. Ik heb een stal met 8 boxen met buitenluik, een bijna altijd berijdbare buitenbak en inmiddels ook aparte longeerbak, dagelijks in kuddeverband naar buiten in de wei (geen paddocks), aan het bos en vlakbij een binnenmanege. Ik verhuurde stallen op dhz basis voor 225 euro per maand inclusief hooi en vlas, waarbij ik hulp vroeg bij binnen en buiten zetten ivm mijn onregelmatige werk.
In de winter kwamen de paarden afhankelijk van het weer langer of korter naar buiten, maar veel gras is er niet in de winter. Geen hooi op de wei, wel water en 2-6 uur per dag naar buiten. In de zomer veel langer maar ook afhankelijk van het weer.
Ik had genoeg belangstelling, heb een tijdje zelfs alles vol gehad maar toen een klant poogde mij haar regels op te leggen, heb ik ook besloten de hut niet meer vol te willen en maximaal 6 paarden op stal te willen (inclusief mijn eigen). Maar al doende kwamen er toch soms grotere en kleinere ergernissen, die bij mij uiteindelijk tot de keus hebben geleid te stoppen met het aanbieden van stalling. Ik heb nu alleen mijn eigen pony's bij huis en geen pensionklanten en het bevalt me goed. Vergeet niet dat je
- privacy opgeeft
- druk bent met andermans paarden, ook al is het zelf uitmesten enz
- het financieel vrijwel nooit uitkan als je echt alles zou berekenen
- het onderhoud van stal en erf en machines enz echt duur en tijdrovend is
- iedereen altijd alles op zijn/haar eigen manier doet en dat is meestal net anders dan je eigen manier
- je als pensionhouder ook je spullen uitleent en je maar moet hopen dat men er netjes mee omgaat. Bijvoorbeeld een kruiwagen staat met een lekke band, of een mestvork is kapot, kan gebeuren. Maar niemand weet sinds wanneer en hoe dat kan...wees eerlijk, en zeg dat gewoon.
En zo zijn er vast veel meer dingen. Uiteindelijk voor mij de keus te stoppen en zo zijn er vast veel meer. Geen gezeur meer bevalt me heel goed en als het takkenweer is en ik ervoor kies de pony's maar 2 uurtjes buiten te doen en niemand die daarover klaagt, bevalt me ook heel goed. En mijn pony's ook, denk ik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:34

Maar dan is het net of ik hier en advertentie neerzet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:41

UK_eef schreef:
Britta31 schreef:

Tenzij je 300 hectare grasland hebt, is 24/7 op het land in menig provincie een utopie. Of je hebt geen gras (meer) en moet 24/7 hooi bijvoeren, of ze staan in de blub. Als je voedzaam en voldoende gras wil moet je de weides in de herfst en winter leeg houden. Als je een zandpaddock bedoelt is het natuurlijk een ander verhaal.
Om een prijsindicatie te geven hebben we wel de locatie nodig, en wat foto's van hoe het eruit ziet. :)

Grappig, beweer je nu dat wat zij aanbiedt niet mogelijk is? Dat zal ze zelf toch wel het beste weten of niet?

Wel een mooie reactie waarom ik er niet over peins om evt pensionklanten aan te nemen :j

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:50

Hier in de omgeving ook veel stallen die ermee gestopt zijn. Mijn vaste plekje staat momenteel ook helemaal vol met een aardige wachtlijst, in alle jaren dat ik hun ken is er nog nooit zo weinig verloop geweest als nu. Laat ik nu net aan het wachten zijn tot er een stal vrij komt, ik verwacht voorlopig nog geen verandering (en heb wel al een paard gekocht) :+
Laatst bijgewerkt door Jigglemouse op 03-03-25 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
24/7 zomers en winters.Apparte paddockwei voor als de grote weiden te nat zijn,dus blijven in de winter goed. 3 keer daags voor elk paard een volle ruif met hooi en meusli 1 keer in de winter.Dus waarom geen 24/7 in de winter?Als je maar aan goed weideonderhoud doet en voldoende voert.In Groesbeek.Bos is het Reichswald net over de grens in Duitsland.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-03-25 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:53

Er zijn echt nog wel stallen, ook in de Randstad. Het is gewoon heel lastig om iets te vinden wat aansluit bij je eigen wensen en je paard.

Ik heb een tijd een eigen kleine pension stal gehad. 24/7 buiten, goed hooi, mooie schuilstal. Alles wat je wilt voor je paarden. Maar wel doe het zelf en een slechte bak, en ook geen goede buitenrij mogelijkheden.

Mensen willen alles, paard veel buiten, goed voer, een goede bak, buitenrijden en zo min mogelijk zelf doen. En die plekken zijn dan ook zo weg.
Ik snap het wel. Want ik ben uiteindelijk ook met de stal gestopt door het vele werk en de bak die een vermogen zou kosten om goed op te laten knappen.

Nu sta ik lekker vol pension met een goede bak en heb eindelijk weer tijd voor m’n paarden. Hobby is veel leuker zo.
Maar ja, mijn paarden hebben er wel wat op in moeten leveren. Het blijft toch altijd consessies doen is mijn idee.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:54

Achterom schreef:
Grappig, beweer je nu dat wat zij aanbiedt niet mogelijk is? Dat zal ze zelf toch wel het beste weten of niet?

Wel een mooie reactie waarom ik er niet over peins om evt pensionklanten aan te nemen :j

Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om pension klanten te hebben. :')

Dat het op veel plekken niet kan, wil niet zeggen dat nergens kan.
Dit is mijn winterwei, foto is van 3 weken geleden.
Ik heb 4 paarden en 2 staan er 24/7 buiten.

Tuurlijk lopen ze je gras deels kapot, maar geen modder hier. En het gras hersteld wel weer als ze in de zomer op de andere wei lopen.

Afbeelding

Wat je aan pension geld kan vragen is afhankelijk van je regio. Met alleen deze info is daar niks zinnigs over te zeggen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:07

LaDonna75 schreef:
Vergeet niet dat je
- privacy opgeeft
- iedereen altijd alles op zijn/haar eigen manier doet en dat is meestal net anders dan je eigen manier
- je als pensionhouder ook je spullen uitleent en je maar moet hopen dat men er netjes mee omgaat. Bijvoorbeeld een kruiwagen staat met een lekke band, of een mestvork is kapot, kan gebeuren. Maar niemand weet sinds wanneer en hoe dat kan...wees eerlijk, en zeg dat gewoon.
En zo zijn er vast veel meer dingen. Uiteindelijk voor mij de keus te stoppen en zo zijn er vast veel meer. Geen gezeur meer bevalt me heel goed en als het takkenweer is en ik ervoor kies de pony's maar 2 uurtjes buiten te doen en niemand die daarover klaagt, bevalt me ook heel goed. En mijn pony's ook, denk ik.

Dit :D hierdoor zou ik nooit een pensionstal willen beginnen. Laatst wel naar een paardenspulletje gekeken waar nog pension was, maar hadden we dat gekocht dan had ik dat niet voortgezet.

Hier in de regio stopt er idd veel, sta bij ruitje in de regio. Ook laatste jaren heel wat grote stallen gestopt. Ik sta al jaren heel fijn en ga alleen weg als ik ze aan huis kan houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:26

Brainless schreef:
Popstra schreef:
Hierboven staat ook zo een typische reactie als in; de pension eigenaren willen enkel veel cashen maar goede zorg geven ho maar.
Net of alle pensionhouders klootzakjes zijn

Apart dat jij iets leest wat ik totaal niet geschreven heb.
Ik zeg helemaal niet dat ze klootzakken zijn en alleen maar willen cashen.

Zeg nergens dat jij of wie dit letterlijk schrijft maar zo komt het wel altijd over in topics als deze. De pensionhouder is altijd de boeman...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:08

Splinter schreef:
LaDonna75 schreef:
Vergeet niet dat je
- privacy opgeeft

Dit :D hierdoor zou ik nooit een pensionstal willen beginnen. Laatst wel naar een paardenspulletje gekeken waar nog pension was, maar hadden we dat gekocht dan had ik dat niet voortgezet.

Hier in de regio stopt er idd veel, sta bij ruitje in de regio. Ook laatste jaren heel wat grote stallen gestopt. Ik sta al jaren heel fijn en ga alleen weg als ik ze aan huis kan houden.

Ik heb nu 2 stallen leeg waar tot vorig jaar mijn eigen pony's stonden. Helaas zijn deze beide vrij snel na elkaar overleden. Ik mis het zorgen voor paarden, maar heb niet persé de behoefte iets voor mezelf te kopen. Ik merk aan mezelf dat ik nog steeds zoekend ben om mijn tijd nuttig te besteden, ik mis de dagelijkse taken van mesten en buiten/binnen zetten, de regelmaat etc.
Dus vandaar dat ik mijn stallen te huur aanbied. Ik besef alle bovengenoemde punten en nadelen, daarom wilde ik ook pensioenpony's, vol pension en zonder rij-mogelijkheid. Dus de eigenaar hoeft niet dagelijks te komen. We gaan bekijken of het bevalt. Toevallig net een vrijblijvende afspraak van iemand die voor 2 pony's onderdak zoekt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:21

Ik ben al ontzettend gelukkig met mijn stalhoudster, maar als ik het zo lees, ben ik gewoon een geluksvogel dat ik hier sta. Mijn stalhoudster is gewoon goud. <3

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:26

juval schreef:

Nou, dit is echt heel netjes Juval!