Help!! Wie leert mij uitmesten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico12

Re: Help!! Wie leert mij uitmesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:02

Eigen ervaring met, voorkeur is 1 en aflopend. 1 stro 2 vlas 3 gehakseld stro 4 krullen 5 Bio Wald 6 strokorrels 7 Drainage matten met krullen. Potten, niet bespreekbaar.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:18

Mijn paarden staan op stro en een daarvan is echt een viezerik. Ik haal iedere dag de drollen die nog een beetje heel zijn er uit (ze mest overal en loopt er daarna vaak doorheen) en dan trek ik hem recht en om de dag strooi ik op. Iedere 2 weken rij ik de stallen leeg en krijgen ze weer een helemaal schoon bed.
Mijn andere paard hoef ik maar 3x in die 2 weken op te strooien, die is veel schoner :))
Merk wel dat mijn smerige paard zo veel schoner staat dan op vorige stallen waar ze iedere dag deden mesten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:56

Celebi schreef:
Oh ja hier had ik ook matten op beton. Werd er vreselijk vies onder. Urine liep eronder en ook resten mest/gehakseld stro gingen mee. Stonk enorm. Had het liggen omdat hij bij de deur nog wel eens flink wilde schrapen.

Yep als je geen fatsoenlijke afvoer hebt gaat het idd enorm stinken.
Ook als je er wél gehakseld stro op legt. Urine zakt toch wel erdoorheen en stapelt zich dan op onder de matten. De ammoniak van de urine is ook slecht voor de luchtwegen van paarden.

Ik heb het overwogen, maar omdat er geen afvoer mogelijk is ga ik dus niet voor matten.