Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDenies schreef:Ik ben al een tijdje aan het tobben maar we zitten in de lift. Hoefsmid 1 gaf nooit aan dat er wat was, ondanks dat ik vroeg hoe en wat. Hij zei dat alle paarden t hebbenEn rotstraal was nu eenmaal nieuw voor mij. Tsja haha, kan de beste overkomen.
Ik heb van alles geprobeerd zoals bijv de rotstraal gel van Heltiehorse maar uiteindelijk ben ik geeindigt met proberen bij de blauwe spray van Unique Horn, en daarna de HPE van Unique Horn en soms nog de klei.
Na het rijden is de hoef droog en doe ik hem goed af met een harde borstel. Spray de blauwe spray, dat ruikt een beetje mintachtig(?) alsof het echt iets bestrijd zegmaar haha. Als dat is ingetrokken druppel ik de hpe in de gleuven en laat dat intrekken. Daarna terug de paddock in.
Van binnenuit begon ik met de Heltiehorse Silicum, dat heeft ook wel een hoop goeds gedaan. Voedingtechnisch puzzel ik regelmatig, niet perse alleen voor de hoeven.
Mijn 2e hoefsmid kwam iedere 5 weken, dat laat ik me dus ook nooit meer aanpraten haha. Nu is bijna alle rotstraal weg, maar moet het nog goed in de gaten houden. Ze staan vrij droog maarja... de regen kan je niet tegen houden
Wiwabalia schreef:Een bekapinterval om de 5 weken is niet zo raar hoor, daar zal dan vast een reden voor zijn geweest.
Een normale interval ligt ergens tussen de 4/8 weken, afhankelijk hoe het met de hoeven gesteld is (ondergeschoven hielen, hoge hielen die gecorrigeerd moeten worden, te lange kwartieren etc).
dollyspikkel schreef:Voor de mensen die azijn gebruiken: is dit gewoon de “normale” die je in de winkel kan kopen?
Ik had nog nooit gehoord van azijn gebruik bij rotstraal maar wil het misschien wel eens proberen. Wie weet dat het met zoiets simpels/goedkoops is opgelost.