Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Volgens mij mogen álle paarden binnen een bepaalde cirkel van een besmet bedrijf niet van het terrein af. Dat was iig zo met de laatste uitbraak. Ik zit 100 mtr van een pensionstal af met toen ook nog mestkalveren en mocht 3 maanden niet van mijn terrein af met paarden. (niet handig als je thuis geen longeer- of rijmogelijkheden hebt).
MysterionX schreef:DubbelFun schreef:Volgens mij mogen álle paarden binnen een bepaalde cirkel van een besmet bedrijf niet van het terrein af. Dat was iig zo met de laatste uitbraak. Ik zit 100 mtr van een pensionstal af met toen ook nog mestkalveren en mocht 3 maanden niet van mijn terrein af met paarden. (niet handig als je thuis geen longeer- of rijmogelijkheden hebt).
Bij ons zaten de stallen destijds in een loods (varkensbedrijf). Bodem van de loods vol zand gegooid zodat ze nog iets van vrije beweging hadden met hun boxdeuren open (Ik mocht ze dus niet eens over het eigen terrein naar de buitenbak brengen)
Kinke schreef:maessie schreef:Gelukkig maar, maar dus al wel geruimd, dat is ook zuur zeg..
Tja, in 2001 werden er tegen de 300.000 dieren preventief afgemaakt in Nederland.
Gezonde dieren, complete boerenbedrijven kapot. Een groot drama
Lieser schreef:Kinke schreef:Tja, in 2001 werden er tegen de 300.000 dieren preventief afgemaakt in Nederland.
Gezonde dieren, complete boerenbedrijven kapot. Een groot drama
Die dieren zouden toch sowieso gedood worden (vanwege hun vlees)?
anjali schreef:Zodoende was er indertijd op mijn stalling een "vluchtelinge" met haar paard aangekomen. Die hebben ze geaccepteerd en na de crisis is ze gebleven. Zij was dus illegaal maar ik snapte het goed- op "onze" stalling waren verder alleen paarden dus geen besmettingsgevaar. Ik zou dit nooit doorvertellen maar die stalling bestaat al vele jaren niet meer .Overigens heb ik wat dit soort zaken betreft geen vertrouwen in de overheid omdat zij puur om financiele motieven ook geheel gezonde dieren liet doden.
Floko schreef:Het lijkt gelukkig mee te vallen voor ons in Nederland. Als er dieren besmet waren geweest had dat nu toch wel tot uiting gekomen moeten zijn.
Alja schreef:Floko schreef:Het lijkt gelukkig mee te vallen voor ons in Nederland. Als er dieren besmet waren geweest had dat nu toch wel tot uiting gekomen moeten zijn.
Wees vooral niet te vroeg blij!
Ik werk op een agrarisch kantoor, veel afspraken die niet doorgaan of 1 op een dag!
Krijg nog steeds kippenvel als ik denk aan de machteloosheid van al die boeren in 2001.