(discussie) Anoniem opzoek naar pensionstalling.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 20:30

DuoPenotti schreef:
Waar... Maar toch.
Hoorde er wel eens van. Maar zoveel hier.
Ongelooflijk...

Dan lees je dat je voor het geld geen pension moet beginnen.
Nou die mensen doen het ook niet voor de liefde van de dieren.

En ja ik weet dat klanten je het moeilijk kunnen maken. Zelf ook aan de hand gehad. Maar dan stuur je ze weg. Opgelost.
Maar het paard staat daar verder buiten.

Ja, precies dit. Ik beweer zeker niet dat stalhouders heiligen zijn, en hetzelfde geldt voor pensionklanten. In het verleden, toen ik net begon, had ik ook mijn aandeel in moeilijke situaties met klanten. Wat ik me wel eerlijk afvraag, is of het gevoel van angst voor slechte verzorging niet vaak meer een emotie is dan een reële situatie. En begrijp me niet verkeerd: ik wil hiermee niemand beledigen. Ik geloof absoluut dat er, zoals deze verhalen laten zien, situaties zijn waarin dit helaas echt voorkomt. Maar om mijn eigen ervaring als pensionhouder te delen:

In het verleden, gelukkig al wat jaren geleden, werd ik er ook van beschuldigd dat ik de paarden van mijn klanten niet goed zou verzorgen.

Om het kort samen te vatten: ik had vier klanten met sobere rassen (Haflinger, Fjord, en Tinker). Er waren eerder wat spanningen geweest over een aantal zaken die we toen hebben besproken en opgelost, leek het. In de winter zette ik hun paarden samen op een paddock en liet hen zelf hun mestroosters regelen.

We voerden de paarden 2 à 3 keer per dag ruim, maar ik begon steeds vaker te merken dat er hooi verdween. Ik heb er geen probleem mee als iemand af en toe wat extra neemt, zolang het niet verspild wordt (we geven geen onbeperkt hooi). Dus ik vroeg de klanten ernaar, maar niemand gaf toe. Vervolgens beweerden ze dat een andere klant, die buiten hun groep stond, stiekem hooi zou pakken voor zijn paard dat op een andere stal stond. Ik vond die beschuldiging vreemd, vooral toen ik 's ochtends meer hooi in het zand vond dan in de voederbakken.

Uiteindelijk heb ik een camera opgehangen, niet om mensen te controleren, maar om zeker te zijn voordat ik iemand ergens van beschuldig. Ik wilde niet zomaar iemand aanspreken zonder bewijs. Uit de camerabeelden bleek echter dat het de klanten van die groep van vier waren die al het hooi namen, en niet de man die zij beschuldigden.

Toen ik hen hiermee confronteerde, vroegen ik waarom zij dachten dat hun paarden meer nodig hadden en waarom ze het hooi stiekem pakten in plaats van te vragen. Zij vonden dat we te weinig voerden. Wij gaven echter al zo’n 15-20 kg per paard per dag, verdeeld over drie voerpunten. De netten en bakken waren vaak nog halfvol wanneer ze er waren. Ze waren bang dat hun paarden zouden afvallen, ook al zaten deze paarden in de zomer bijna tegen hoefbevangenheid aan door hun gewicht.

Ik stelde voor om de paarden te wegen en ons voerschema aan te houden. Mochten ze afvallen, dan zouden we het schema herzien. Uiteindelijk bleek dat de paarden niet afvielen en ’s nachts nooit langer dan drie uur zonder hooi stonden. Toch bleven zij volhouden dat het te weinig was en namen steeds meer hooi, tot het punt dat ze samen met ons voerschema en hun 'stiekeme' voerbeurten ruim 120 kg hooi op vier paarden gaven. Dat zou nog geen probleem zijn als ik het niet dagelijks uit het zand moest halen omdat ze het overal verspreidden. Dit zorgde bovendien voor verstoppingen in onze drainage.

Ondanks herhaaldelijke verzoeken om hiermee te stoppen, bleef het doorgaan. Ik gaf aan dat ik de kosten zou verhogen als dit zo door bleef gaan, en dat zij mogelijk beter af zouden zijn op een stal met onbeperkt hooi. Dit leek het weer even te sussen, maar niet voor lang. Uiteindelijk heb ik alle vier gevraagd te vertrekken, omdat er te veel roddel en spanning was. Ik wilde best rekening houden met de beschikbaarheid van de nieuwe stal, maar ze moesten wel vertrekken.

Achteraf hoorde ik dat ze overal rondvertelden dat onze stal paarden verwaarloosde, te weinig voer gaf en ik als stalhouder nergens aan mee wilde werken.

Als ik nu terugkijk, had ik hen natuurlijk veel eerder moeten laten gaan. Maar ik was jong en net begonnen, en eerlijk gezegd naïef.

Dit is inmiddels al wat jaren geleden, maar als zoiets bij mijn stal kan gebeuren, hoeveel andere stallen maken dit dan ook mee? Dat blijft wel bij me hangen. Naar zo’n situatie wil ik echt niet terug.

Ik begrijp het absoluut: als je ziet dat je paard echt te weinig krijgt, is dat ernstig. En dan is het ook logisch dat je dat anoniem deelt en een andere stal zoekt.

ik sta er ook echt verbaasd van hoeveel mensen het dus inderdaad zo ervaren naar opzegging. gewoon ook best veel. ik vind dat heftig. had ik ook echt niet verwacht eigenlijk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:25

@Team_Sublime

Ja precies dat ook.

Hierboven schreef ik over een klant waar ik mee heb helpen zoeken naar een nieuwe plek.

De plek waar we bij uit zijn gekomen had ook ineens een groot verloop door roddel gedoe van 1 groepje.
Die ook daarna slechte dingen rond bazuinende.

We hebben daar toen aan de koffie gezeten en die vrouw was daar zo kapot van.
Ook nog niet lang aan de gang.

De persoon die daar heen is gegaan heb ik nog steeds contact mee.
En kom dus ook nog wel eens op die stal.
Zulke fijne mensen. Denken mee waar kan. Maar niet alles is simpelweg mogelijk. De paarden hebben het er enorm goed.
En het staat er alweer jaren vol met wachtlijst.

En dat vuile groepje.. Ik hoop dat karma ze eens ontmoet.
Zo oneerlijk voor die vrouw.

Maar dat is idd wel de andere kant.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:45

@Team_Sublime

Het is vaak niet dat het enkel zo ervaren wordt of dat het enkel emotie is, het is gewoon fysiek werkelijk zo en een gewoon reëele situatie. Als je paard normaal een volle zak hooi krijgt en ineens is de zak nog maar half gevuld.
Want ook als pensionklant is dat gewoon te controleren. Als ik iets vermoed, ben ik ineens op de raarste momenten op stal, eventueel met mijn koffer weegschaal.
Hier ging het om een wateremmer, ja paard kreeg wel water, nou niet dus. Dus toen ik opeens op de raarste momenten kwam, werd de emmer gevuld. En dat is dus nadat mijn paard met 50/50 kans op overleving op de kliniek stond door uitdroging.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:23

Zelf ervaring dat stalbaas echt boos was dat we een eind verderop de paarden stalden. Alles in volledige openheid gedaan. Gelukkig hebben we het weer goed gekregen want dat was erg belangrijk daar zijn vrouw en ik vriendinnen waren en samen menden.

Het is net zo iets als op school met de kinderen. Als er zaken zijn die je als ouder minder goed vindt is er altijd die angst dat bij bespreken het afgereageerd wordt op de kinderen. Niet iedereen is zo relaxed op kritiek en zoeken hoe het beter kan als jij. Het heeft altijd iets pijnlijks. Toen we verhuisd waren naar een andere stad en de paarden daar hadden gestald zijn we na paar jaar weer een eindje verderop gaan staan. Dit ging wel heel erg goed in alle openheid en werd ook begrepen. We kregen nl meer buitengebied (minder rij en poets faciliteiten voor ons)waar de paarden 24 uur mochten zijn inclusief met strookjes gras. Ik heb nog een hele tijd gelest bij die vorige eigenares. Erg toffe vrouw.

Koekeroekus

Re: (discussie) Anoniem opzoek naar pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:34

Ik ben toevallig zeer recent verhuisd.

Ervoor gekozen om dus niet anoniem te plaatsen omdat ik dat ergens ook achterbaks vind. Ik ben van mening dat als er iets is je je stal houder de kans moet geven om dat aan te passen.

Nu snap ik naar aanleiding van jullie verhalen wel beter waarom jullie anoniem zouden plaatsen!

Mijn oproep pakte ook niet helemaal goed uit overigens. Ik plaatste die dus niet anoniem en ondanks dat ik mijn stalhoudster al had gesproken over het punt waar we in mening verschilde reageerde ze toch raar. Ze leek op d'r teentjes getrapt omdat ze ervan overtuigd is dat haar stal perfect is.
En dat zal ongetwijfeld ook zijn voor paarden die in het standaard plaatje passen maar ik liep tegen een probleem aan die ik gewoonweg niet kon negeren. En dan moeten er keuzes gemaakt worden.

En tja, als dan blijkt dat mijn paard niet meer in het standaard verhaal past en er geen oplossingen voor zijn ga ik toch echt op zoek. Maar dat leek ze niet helemaal te begrijpen (aantal stal genoten ook niet)

Maargoed, sta nu op een hele fijne plek dus hoop voorlopig nog niet weg te hoeven.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:59

Groot gelijk hoor, Koekeroekus.

Ik vind het sowieso vreemd dat je als stalhouder je eigen stal verheerlijkt.

Ieder paard + eigenaar is verschillend, een deel past, een ander deel niet. Een stal heeft vaak een vast concept en je kan niet verwachten dat iedereen matcht en voor altijd kan blijven, juist vanwege de verschillen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:51

Nou ja, de meeste stalhouders kiezen voor een bepaald management omdat zij (waarschijnlijk) de ervaring hebben dat dat goed werkt voor hun paarden. En ik hoop ook van harte dat ze 100% achter dat management staan.

Als ons als paardeneigenaar is het imo niet om een stalbeleid te veranderen, maar om een stal te zoeken die past bij de behoeftes van het paard.
Daar gaat het volgens mij nog wel eens mis. En dan heb je nog de eigenaren waarvoor het nóóit goed genoeg is volgens hen, én pensionhouders die zeggen dat ze dingen doen, maar vervolgens niet blijken te doen of ineens het stalbeleid compleet veranderen.

Maar uiteindelijk kán de pensionhouder je gewoon met je rug tegen de muur zetten als hij/zij dat wil. En dat is eng omdat (vooral) je paard daar de dupe van zou kunnen worden. En ergens heb ik het gevoel dat degenen die dat willen, net degenen zijn die niet doen wat ze zeiden te doen of het beleid ineens drastisch aanpassen maar dat kan ik mis hebben :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:03

Bielsje schreef:
Nou ja, de meeste stalhouders kiezen voor een bepaald management omdat zij (waarschijnlijk) de ervaring hebben dat dat goed werkt voor hun paarden. En ik hoop ook van harte dat ze 100% achter dat management staan.

Als ons als paardeneigenaar is het imo niet om een stalbeleid te veranderen, maar om een stal te zoeken die past bij de behoeftes van het paard.

Dit.
En omwille van die redenatie hecht ik weinig belang aan 'in gesprek gaan met de stalhouder' wanneer je ontevreden bent. Tuurlijk over kleine of dagdagelijkse dingen, maar dat soort kleine dingetjes zijn ook meestal niet de reden dat mensen vertrekken. Dat gaat dan eerder over (delen van) het stalbeleid.
En als het stalbeleid niet past bij mij en mijn paard, ga ik liever meteen op zoek naar een andere plek, dan dat ik een stalhouder naar mijn voorkeuren en wensen proberen te kneden om er dan waarschijnlijk toch maar half in te slagen en beiden ontevreden te worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:44

Ik deel mijn kleinschalige privéstal met een klein aantal andere mensen.
Ik heb gekozen voor een doe het samen concept. Voor mij inderdaad klik tussen de mensen en de paarden erg belangrijk.

Ik reageer ook liever niet op anonieme berichten. Niet op Facebook.
Marktplaats is overigens ook vrij vaak anoniem.

Ik houd meer een lijstje bij van mensen die al eens interesse getoond hebben in mijn plek en op de hoogte gehouden wilden worden.
Dan hebben ze zelf contact opgenomen voor meer i formatie,zijn een keer weze kijken en kennismaken en als erdan plek komt kan ik zelf bedenken on welke volgorde ik die mensen ga be naderen. Welk dier en welk mens het beste lijkt te passen hier. Pas als daar niet een passende combinatie tussen zit ga ik kijken naar advertenties van mensen die zoeken of zelf een advertentie plaatsen.

Waar ik mij zelf dan weer aan stoor bij stalhouders als er niet open gecommuniceerd wordt over de stalprijs in hun advertenties. Het minste wat iedereen kan doen is een indicatie geven en wat daar bij hoort

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:52

Op de pensionstal waar mijn paard stond kregen ze 2 keer een plukje hooi, meerdere keren aan gegeven dat het veel te weinig was maar ik was een zeur. Ik wilde vlas in plaats van stro want mijn paard eet zijn stal leeg, ik zou het ook zelf af voeren. Maar ook daar deden ze heel moeilijk over, toen hebben mijn verzorgsters al mijn spullen gestolen wat uiteindelijk recherche werk is geworden maar ze deden er niks mee. Toen belde ik een paarden taxi omdat ik een andere stal had gevonden en toen vroeg ze wanneer wil je daar weg, toen schoot ik vol en vertelde ik een paar dingen. Ze had zo veel ervaring en ze riep ik kom er nu aan dit loopt uit de klauwen. Dat is helaas ook gebeurd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:21

Bielsje schreef:
Maar uiteindelijk kán de pensionhouder je gewoon met je rug tegen de muur zetten als hij/zij dat wil. En dat is eng omdat (vooral) je paard daar de dupe van zou kunnen worden. En ergens heb ik het gevoel dat degenen die dat willen, net degenen zijn die niet doen wat ze zeiden te doen of het beleid ineens drastisch aanpassen maar dat kan ik mis hebben :')

En soms wordt van dat beetje macht gretig gebruik gemaakt, zekers als men weet dat er in de buurt verder niet veel te vinden is en dan heb je 0.0 in te brengen en hoef je idd een gesprek met de stalhouder over de kleinste dingen al niet eens aan te gaan.

Leenram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:35

Bielsje schreef:
Nou ja, de meeste stalhouders kiezen voor een bepaald management omdat zij (waarschijnlijk) de ervaring hebben dat dat goed werkt voor hun paarden portemonnee. En ik hoop ook van harte dat ze 100% achter dat management staan.

Helaas is dit mijn ervaring, randstad...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:27

Bielsje schreef:

Daar gaat het volgens mij nog wel eens mis. En dan heb je nog de eigenaren waarvoor het nóóit goed genoeg is volgens hen, én pensionhouders die zeggen dat ze dingen doen, maar vervolgens niet blijken te doen of ineens het stalbeleid compleet veranderen.

Het stal management was ook niks mis mee. Ik heb er immers twee jaar naar alle tevredenheid gestaan en had ook niet in de planning staan om weg te gaan.

Een wissel in paardenmaatjes gooide roet in het eten en ze zag er de ernst niet van in. Bij voorbaat al mijn twijfels uitgesproken over deze wissel en als het niet ging dan zouden we verder kijken.

-pony wou na drie weken opeens de paddock niet meer in, stond doodvermoeid op stal, had twee enorme pijnlijke vochtbulten op zijn rug en deed opeens rare dingen tijdens het rijden. Als bewijs vond ik hem met een eczeemdeken terug in de paddock waar gewoon een flink stuk stof uit gebeten was-

Tsja, ik laat m'n paard niet afbreken en dan heb ik altijd nog het laatste woord als eigenaar. En dat resulteerde dus in andere stalling zoeken.

Toen ik haar met de feiten op de neus drukte stuurde ze me weg. Had uiteindelijk niet veel aan het eindresultaat verandert maar toch.
Je hebt dan als paarden eigenaar niks te vertellen. En ik durf echt wel van mezelf te zeggen dat ik onder de groep fijne pensionklanten val. Dit was de eerste keer dat ik tegen een "probleem" liep.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:49

Angst om weggestuurd te worden is echt een ding helaas. Op mijn vorige stal zijn verschillende mensen weg gestuurd. En als je op had gezegd, kon je beter zorgen dat je meteen vertrok want een maand opzegtermijn uitzitten gaf vaak vervelende situaties waarvan ook de paarden vaak de dupe waren. Ik heb ook mijn paarden weggehaald daar omdat ik me kwetsbaar voelde omdat zij zorg voor mijn paarden hadden en ik het vertrouwen kwijt was. Ik ben ook meteen weggegaan en de maand opzegtermijn wel betaald maar niet uitgezeten. En dat was een grote 5 sterrenstal waar ik per maand een godsvermogen betaalde

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 01:41

Mijne heb ik verhuisd omdat hij echt inviel als een gek, geen vreten en in de pis op beton stond.
En echt op beton ik ben niet lastig.
Nieuwe stalhouder reed langs en belde geschrokken op met wat ze op het land zag staan.
Dat ze altijd uitging van overdrijven maar dit echt schokkend was.
Omdat mijne ook extreem snel afviel heel snel weggehaald ivm risico op koliek en zelfs op rantsoen gezet ivm opbouwen voer.
Risico op koliek was te groot.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 03:36

Tja ik doe het nu ook anoniem. Toen mijn paard twee jaar geleden bevangen raakte en ik op een stal stond waar geen paddocks waren was ik opzoek gegaan naar wat anders.

Punt was wel dat ik veel voerde en de stallen en weides schoon hield en de eigenaresse had reuma en kon dit steeds slechter zelf. Heb toen een gesprek op gestart dat de manier van stallen niet meer werkte voor mij merrie. Ze heeft toen prompt die dag een paddock gemaakt voor haar waar ik opzich blij mee was maar toch gezegd dat ik bleef zoeken.

Oproepje geplaatst en er over gehad met stal genoot werd ik een dag later gebeld dat ik voor twaalf uur opgerot moest ZIJN. ze vond me ondankbaar. Heb toen ternauwernood met politie begeleiding haar op kunnen halen en naar een noodstalling verhuisd. Haar man heeft ons met de trekker geprobeerd van de weg te rijden en al.
Was echt bizar. Zijn nog wel meer dingen achteraf gebeurd maargoed has nooit gedacht dat ik na 10 jaar het erf af heb moeten vluchten.

Ben in die tijd bij ruim 40 plus stallen geweest zoekende naar een geschikte plek en hier ook echt tegen stalhouders aangelopen die echt boos werden als je verder ging kijken. Sommige ook met echt belachelijke eisen. En dan boos worden als je hier naar vroeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 07:15

Ik zie hele lappen tekst voorbij komen maar ik vind het nogal simpel. Hoe iemand zich oriënteert op een eventuele nieuwe stal gaat niemand wat aan. Als iemand dat anoniem wilt doen: dikke prima.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:11

rien10 schreef:
Ik zie hele lappen tekst voorbij komen maar ik vind het nogal simpel. Hoe iemand zich oriënteert op een eventuele nieuwe stal gaat niemand wat aan. Als iemand dat anoniem wilt doen: dikke prima.

TS wil graag weten waarom mensen dat zouden doen en waar "we" dan eventueel bang voor zouden zijn.

Dat mag toch gewoon? :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:13

Van mij mag alles. Ook anoniem zoeken naar een stal.

Edit. Waar mensen bang voor kunnen zijn? Represailles uiteraard.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:50

Ja. Zo kun je alles wel doodslaan op een discussie forum.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:53

Of zaken ingewikkeld maken die simpel zijn. :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:00

Maar zo simpel is het dus niet persé. Echte paardenliefhebbers zouden nooit onvrede naar de eigenaar, "afreageren" op een paard imo. Ik had het me ook nooit voor kunnen stellen 10 jaar geleden. Dus is het echt zo simpel?

Als de vraag compleet nutteloos is in jouw optiek, kun je het topic beter overslaan gok ik.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:15

Mijn ervaring is dat heel veel staleigenaars het als een soort belediging opvatten als je laat weten dat je weg wilt. Vermits je vaak met opzegtermijnen zit, moet je op een bepaald punt wel op voorhand inlichten en daarin durfden we ook best wel liegen over waarom en waarheen omdat we vreesden voor represailles.

Eén van de keren kwam ik erachter dat de staleigenaars achter onze rug om geprobeerd hadden om een ander met ons paard te laten rijden. Ze spoorden ons aan om een verzorgster te nemen die zij al klaar hadden staan, "maar het was enkel om te borstelen en te tutten". Ik heb dit toen geweigerd. Bleek achteraf dat dat kind wel degelijk gewoon wilde rijden. Toen wou ik echt linea recta weg. Daar hebben we stevig gelogen over de reden van vertrek en hier zou ik zeker gebruik gemaakt hebben van een anonieme functie op Facebook, mocht die er toen geweest zijn. Paard stond de laatste paar weken in een enorm gore stal daar, in die mate dat een stalgenootje het ook opmerkte en aangaf dat ze het echt niet vond kunnen.

Een andere keer wisten we eigenlijk al na een maand dat we zo snel mogelijk weer weg wilden. De paarden kregen vrijwel geen ruwvoer, stonden in de stront en kwamen vrijwel niet buiten, iets dat wel beloofd was. Paard had in no time rotstraal en begon al snel in te vallen, terwijl het absoluut geen paard is dat moeilijk op gewicht te houden is. Het is dat ik vrij recent al een bericht had geplaatst en dus wist wat er in de buurt te vinden was, anders had ik in deze situatie ook zeker gebruik gemaakt van de anonieme functie. Deze mensen roddelden continu over hun klanten (en echt wel bizarre verhalen, zoals "die zit aan de drank" of "die heeft mijn kat vermoord"), de ene keer kreeg je een hallo en een praatje, de volgende keer deed men of je niet bestond, ergernissen richting eigenaars gingen over in een negatieve houding tegenover hun paarden, etc. Ook hier gelogen over de reden waarom we vertrokken en waarheen omdat ik die mensen voor geen haar vertrouwde en ook hier weer geen zin had in represailles. Later hebben we door bepaalde acties ook het gevoel gehad dat ze wilden weten waar we heen gegaan waren. Geen idee waarom, maar ik was toen wel blij dat we de waarheid niet verteld hadden.

Om dan ook even de positieve kant te belichten, ooit te horen gekregen dat wij en een ander stalgenootje de enigen waren die altijd weer terug mochten komen op de stal :D En in een andere situatie heeft onze staleigenaresse meegezocht naar een fijn plekje voor mijn merrie. Aan deze mensen hebben wij ook enorm veel gehad in alle tijd dat we er gestaan hebben.

Het kan dus heel fijn gaan, maar als het niet fijn gaat geeft het enorm veel kopzorgen. Ze kunnen ten allen tijde eender wat met je paard uithalen, jij bent er immers niet continu bij. Op bokt staan ook meer dan genoeg verhalen over dingen als paspoorten achterhouden, spullen pikken, paarden het erf niet af laten, etc. Meestal schat je als eigenaar zelf een beetje in hoe een staleigenaar zal reageren door eerdere ervaringen, of bv. omdat je het eerder hebt zien gebeuren met een stalgenootje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:21

Maar paarden in de stront en amper buiten dat zie je toch als je gaat kijken?

Ik ben zo ook eens ergens geweest.
Net die ene dag stonden ze binnen.
Jaja.
De week daarna ben ik er een paar keer langs gereden en weer net toevallig zo'n dag..

De stal waar ik meteen daarna ging kijken stond alles buiten.
Dagen daarna ook.
Paarden zagen er goed uit, eerder te dik dan mager.
Stallen netjes schoon.

Dat zegt niet alles maar je bent wel al halfweg met hoe een stal is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:22

Ik denk dat het moraal van het verhaal is dat als een anonieme tekst past bij jouw stalling je best gewoon een berichtje kunt sturen en in een privebericht krijg je dan waarschijnlijk wel te horen om wie het gaat. De paarden eigenaren die op zoek zijn naar een stal en dit niet openbaar durven doen zijn je daarin vast enorm dankbaar.

Pff wat een ellende lees je hier zeg. Je zou er bijna een apart topic over kunnen openen met wat voor rare zaken je wel niet tegenkomt. En dat zoveel paarden er ook de dupe van worden.. :(