Wildgirl schreef:Kilo's draversbrok in een quarter gooien die geen energie nodig heeft maar vetten en eiwitten is gewoon niet slim.
Draversbrok is prima wanneer je piekbelasting bij je paard vraagt(vandaar de naam draversbrok)
Hoeveel voer momenten heb je TS?
Even uitgaande van 2 zou ik eerst eens langzaam de lucernebrok opvoeren naar max 2x 2kg pd.
En, een deken omdoen.
Warm houden kost je paard een boel energie, die gaat niet naar waar de energie naartoe gaat(nl aankomen en sterker worden).
Met een deken kun je dat mooi opvangen, ik ken geen quarter(en ik ken er een boel) die een vergelijkbare vacht aanmaakt zoals bijvoorbeeld een tinker of shetlander.
Komt je paard daar niet van bij dan kun je altijd nog overwegen meer vetten toe te voegen, er is een fijne lijnzaadbrok(merk even kwijt) die je daarvoor kunt gebruiken.
Omdat je ook een balancer voert is iedere andere soort brok eigenlijk overbodig qua vitamines/mineralen en alleen maar nodeloos geld weggooien en zetmeel toevoegen waar je paard niet op gebouwd is!
@Dees, jouw voerbeleid stel ik bij sportpaarden/kwpn'ers ook niet ter discussie(al ben ik zelf geen fan van kilo's brok in paarden) maar dit is een quarter die een andere voerbehoefte heeft, mede omdat ze van nature al zo'n 30 tot 40% meer spiermassa hebben. Die voer je dus anders, wanneer je hier kilo's draversbrok in gooit krijg je een onhandelbaar schraal paard.
Ik heb helaas maar 1 mogelijkheid om te voeren per dag.
Ik zit nu te denken dat ik gewoon die ene schep lucerne brok blijf geven, en dan erbij wat opfokbrok, en nog wat extra lijnzaadolie.
Ik kan ook wel kijken of ik nog een deken ergens heb liggen in haar maat, maar ik denk het eigenlijk niet. Ik ben ook niet zo voor dekens, zeker bij een paard van 2… En al helemaal omdat ze het dus echt niet snel koud heeft. Maar als het echt niet anders kan dan wil ik er over na denken.
Zouden jullie dan een 50g deken opleggen? Of hoe zwaar?