TRAILER AUTO 4X4? WELKE?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:34

linda_lekuri schreef:
Wouw, wat een reacties allemaal!
Volgens mij noemen jullie wel allemaal dure auto's!
Wij zoeken een 4X4 voor zo'n 6.000,-(max. 7.000,-) euro!
We hebben in een Nissan Patrol gereden, super fijn! maar het valt ons op dat in veel advertenties staat dat er een nieuw motorblok in ies gezet...is er dan iets mis met de originele motorblokken..?!
De Toyota Landcruiser vinden we ook erg mooi, maar we zoeken nu ook gericht naar een Daihatsu ROCKY Haha! ! Ik vind ze erg mooi en niet te lomp!
We hebben maar een 1 paards trailer, dus dat moet die makkelijk kunnen trekken!

Volgens mij wordt dat wel heel lastig, voor maximaal 7.000 euro. 4x4 wagens zijn nou eenmaal erg populair en de vraag bepaalt grotendeels de prijs. Ben bang dat je met zo'n budget of een hele oude auto zal moeten kopen, of eentje met veel (verborgen) gebreken. Of je moet wel heel veel geluk hebben natuurlijk.

LillyRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:34

Ben toevallig net bezig met de aankoop van een Vitara. Ga er (waarschijnlijk) een kopen uit '95, maar het is een speciale editie, de Montego Bay.. Deze kost EUR 6.000,- maar je kan er niet echt goed mee trekken geloof ik. De auto kan max 1450 kg trekken dacht ik.
Ik koop hem ook gewoon voor erbij want hij ziet er erg gaaf uit!
Heb wel nieuwere gezien met meer power en voor EUR 9000,- heb je een hele mooie die eruit ziet als nieuw.
Je moet maar kijken op autoweek.nl.

Kunnen mensen mij trouwens wat info geven over de Vitara...
Zie topic onder Algemeen --> Suzuki Vitara

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:40

Margreet schreef:
Feroza en Vitara zijn barbie-jeeps. Daar durf ik mijn paard echt niet achter te hangen, veel te licht! Grand-Vitara kan wel.

Is natuurlijk een beetje onzin zo'n auto kan en mag dat met gemak trekken, er wordt niet zomaar op elk papier vermeld dat er bepaald gewicht mee getrokken mag worden terwijl een auto dat niet aan zou kunnen dan krijg je natuurlijk levens gevaarlijke situaties! de vitara is inderdaad klein maar de Feroza is toch echt wel een stuk groter en ik heb het ook niet over een 2 paardstrailer want dat mogen beide auto's absoluut niet trekken!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:57

Wij hebben vorig jaar stad en land afgelopen op zoek naar een geschikte auto om onze 2paards trailer te trekken. Wilden het liefst een 4x4 omdat die over het algemeen het sterkst zijn er erg stoer uitzien en veel mogen trekken maar na een ontelbaar aantal dealers en handelaren bezocht te hebben is het uiteindelijk toch een bus geworden. De meeste 4x4 's waren gewoon veel te duur of je moet met een erg oude en dus misschien minder betrouwbare/meer onderhoud vergende auto genoegen nemen en dat risiko wil ik gewoon niet lopen als ik met m'n paarden op stap ga! Hebben een Toyota hi-ace 2,4 turbo diesel, verlengde uitvoering en grijs kenteken uit '97. Prima bus, rijdt als een trein,kan (en mag) het met gemak trekken, 2000kg. veel ruimte en lekker goedkoop in de wegenbelasting!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:50

Wij hebben ook net sinds een week een 4X4 wagen gekocht. Het is een Hyundai Galloper geworden. Erg mooie wagen en trekt als een beest! Dit zijn echte werkpaarden.
Wij zijn er tot nu toe nog heel blij mee en hopen dat ook te blijven Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:39

MISTRAL94, als jij je paard achter zo'n lichte auto wilt hangen, dan moet je dat vooral doen. Niet mijn zorg. Ze zullen het heus wel van z'n plaats kunnen krijgen, maar het is ook wel prettig als de auto zelf een beetje gewicht in de strijd kan gooien en wat vermogen over heeft. Dan gaat je trailer tenminste niet met de auto aan de haal bij een noodstop, als het een keer waait of als je heuvelop moet....
Maar ieder z'n ding Lachen

(Ik heb een paard van ongeveer 1.80 die een dikke 700 kilo weegt, dat maakt natuurlijk ook uit)

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:56

Eigen bevindingen:

Daihatsu Rocky:
-VD: sterke trekkracht, makkelijk om zelf aan te werken, goede occasie
-ND: weinig comfort en slechtere wegligging (vooral op autostrade) omwille van kort chassis.

Landrover defender 90: zie daihatsu, wel een iets betere wegligging en permanente 4X4.

Landrover discovery TD5: VD: goede trekkracht, goed comfort ook bij lange ritten.
ND: iets te lichte motor naar mijn mening (138 pK)

Mercedes ML: Betere motor t.o.v. de discovery, minder verbruik dan disco (+/- 1l/100 km).
ND: duurder dan discovery

woody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:39

Wij hebben een landrover discovery TD5 en die bevalt heel erg goed. Trekt zeer goed en ligt stabiel op de weg, mede ook door de permanente vierwiel aandrijving.
Hebben hiervoor een galloper gehad en daar hadden we toch wel vaak problemen mee. Op het laatst vertrouw je de auto dan niet echt meer en dat is geen fijn gevoel als je met paarden onderweg bent.