Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamer123 schreef:Vandaag een goed gesprek gehad omtrent het voerbeleid.
De fibrenuggets en fibrebeet zal niet meer gegeven worden.
er werd een goede harde brok geadviseerd en dan de zachtere richting ruw. Dit dan combineren.
PPID test zal morgen worden afgenomen. Dan kunnen we langzaam het laatste gaan sluiten en verder handelen. Tot nu toe lijkt het erop dat ze gewoon te weinig vetten en eiwitten binnengekregen heeft en is alles nu dusdanig opgesteld dat ze voorlopig op een merriebrok staat tot ze goed aangekomen is in combinatie met de Senior Prioris. Beide wordt opgebouwd naar de gewenste hoeveelheid.
Ze krijgt dit dan verdeelt over de dag.
Klinisch is het paard helemaal goed. Ze heeft geen organen die falen of rare hoge of lage waardes, goed hart enz. Eigenlijk vrij actief en opgewekt en altijd klaar voor het werk.
Ze krijgt nu een betere deken om met de regen omdat ze dat nu gewoon niet aankan met de missende reserves. Met een beetje geluk valt het dus allemaal mee en ligt het echt aan een goede brok. Ik had bij de winkel van het voer toen het hele verhaal uitgelegd voor wat voor voer ik moest gaan en hoeveel ik zou moeten geven, Dit netjes gevolgd maar is gewoon te weinig geweest.
Ik hoop dus dat we vanuit hier vooruit gaan.
Ik zag ergens die omega 369 ofzoiets. ik zag daar meerdere van, kan dat kloppen en welke is dit dan?
Als ze goed genoeg is aangekomen dan gaan we namelijk de merriebrok er wel afhalen en een andere goede brok tegenover zetten, maar voor nu lijkt dat het verstandigste.
Ze eet de senior prioris heel goed en makkelijk weg! Dit was erg Prettig omdat het nogal een meut is en helemaal met die dingen.
ellepel schreef:Merriebrok kan wel,maar kijk welk merk je koopt.
Want de subli heeft niet bijster veel eiwit(15,3) maar wel veel zetmeel.
Maar aan de andere kant, suiker maakt dik toch..dus ach ja waarom ook niet.
Enne janderegelaa :ik voel me meteen een hele slechte eigenaar.
Mijn oma van 31 staat wel gewoon buiten
hagelslag schreef:ellepel schreef:Merriebrok kan wel,maar kijk welk merk je koopt.
Want de subli heeft niet bijster veel eiwit(15,3) maar wel veel zetmeel.
Maar aan de andere kant, suiker maakt dik toch..dus ach ja waarom ook niet.
Enne janderegelaa :ik voel me meteen een hele slechte eigenaar.
Mijn oma van 31 staat wel gewoon buiten
Jij bent ook echt in en in slecht![]()
Onze ouwe oma van 25 staat ook buiten in de regen.
We zijn vervloekt![]()
@ ts de omega 3-6-9 was ook van de subli. Die kun je bij de welkoop halen
Dreamer123 schreef:Ik sta er zeker voor open om alle kanten op te kijken,
ook snap ik dat het 24/7 buiten staan energie kost en dit zeker een punt is om mee te nemen in het hele verhaal.
Haar omstandigheden "Buiten" zijn alleen vrij luxe. Het is niet dat ze op een weilandje gegooid is en het maar uit moet zoeken zeg maar of geen schuilmogelijkheden heeft of dagelijkse intensieve zorg.
Ik ben niet zo snel van de leg dat is ook de reden dat ik het hoier heb geplaatst. Het kan positief en negatief zijn.
We hebben bijv de test af laten nemen wat we anders niet zouden hebben gedaan en qua voer lijkt ze in een paar dagen al heel erg bij te komen.
Wel heb ik besloten om beeld achterwegen te laten omdat het momentopnames zijn en wij haar dagelijks zien en je dan een hoop gedonder op bokt kan krijgen met ongegeneerde meningen die kant noch wal slaan puur op een foto gebaseerd.
Vandaar dat ik ervoor kies om het zo te doen met een bepaald verslag.
knollentuin schreef:Een senioren voer zoals seniores priores of senior beet daar zit extra eiwit in - van horse food - daar doen hier de oudere paarden het erg goed op heb er hele dunne paarden weer goed op gewicht mee gekregen ze kunnen bergen hooi wegwerken maar t zet op gegeven moment niet meer gewicht of spier eraan.
Laat voor zekerheid op cushing testen , dan weet je alles