Een goede prijs voor weidegang van een twenter omg. Groningen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:18

Wat je precies vraagt moet je zelf weten, maar zoals ik het lees wil je haar graag weg hebben. Dus zou ik eerder wat hoger gaan zitten. Is ze het er niet mee eens haalt ze hem maar op. prijs van hooi en stro gaat in januari ook omhoog door de hogere btw.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 23:38

Ja gelukkig mag ik dat ook zelf weten, haha. Het een beetje gevoel dat meespeelt om 70€ omhoog te gaan. Maar voor die prijs mag ze wel blijven, dat is mij de moeite wel waard.
Het enige frustrerende is dat het een slooptwenter is. Heb hier 8 twenters gehad die alles mooi heel lieten maar ze breekt overal doorheen, ook als er een klap stroom op staat en de planken dik in weidepalen vast zitten met schroeven. De schade is niet in de honderd euro, echter. Maar irritatie en extra werk is het wel..
Tegen meerprijs wil ik haar hier wel houden want het klikt wel met mijn paard en Shetlanders en ze is verder ook heel lief, maar niet voor de huidige prijs.
Het balletje gooi ik straks wel op, vragen hoe ver de bouw van de stal is en of ik haar hier nog een maand kan verwachten op de wei en de nieuwe prijs benoemen.

imaudy

Re: Een goede prijs voor weidegang van een twenter omg. Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 00:00

Bijna alle stallen hebben al een paar keer flink verhoogd. Een bedrag van 170 euro in de winter is nog steeds laag. Wel fijn dat het goed klikt met je eigen paarden, dat is ook wat waard.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 02:00

Goh wat ben je enorm schappelijk geprijsd :o

Voor mijn 1,5 jarige betaalde ik kaal €150,- in het buitenland (enkel weide, geen brok, stal, smid o.i.d)
Eenmaal in NL op ruim 2 jarige leeftijd €250,- tot 3,5 jaar €275,- zowel zomer als winter. In de winter wel de nacht op stal (op matten) met ruwvoer en 1x p.d brok. Verder geen faciliteiten....hoefsmid e.d exclusief.

Ik zou eens heel eerlijk kijken naar wat het je werkelijk kost.
De maandelijkse kosten aan voer maar ook de waarde & het vervangen van gesloopte voorwerpen + de tijd die het je extra kost.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:32

Voor de winter is €200,- volpension ook in Groningen een heel normale prijs voor opfok en pensionstalling.
De goedkopere plekken nemen steeds meer af en zijn vaak geen volpension. Ook steeds meer plekken die boven de €200,- zitten.

Geef het vooral op tijd aan. Minimaal 1 maand van te voren. En schriftelijk, dus via de mail en via de app bevestigen nadat je het evt. Eerst mondeling besproken/aangekondigd hebt. Ook als ze op tijd denkt te vertrekken. Anders heb je het niet zwart op wit als ze toch weer uitstelt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:50

Ik betaalde 125 euro voor een twenter in de zomerweide.
Jaar ervoor (jaarling dus) was het 100 euro per maand

Regio Friesland