Stal 50m2 help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Stal 50m2 help

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:48

Dat hoogste bedrag hebben wij niet eens betaald voor stalgebouw van 200m2... Ik vind zelfs die 43 000 héél hoog voor 4 stallen...
Onze stalindeling komt van mulder stal en erf (https://www.mulderstalenerf.nl). Zij zetten ook stalgebouwen volgens mij.
Uiteraard moet je de kwaliteit afwegen maar van zulke prijzen schrik ik toch..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 18:05

Cioccolato schreef:
Het kan ook zitten in sterkte van materiaal. Dus zwaarder of lichter materiaal. Zou daar heel goed opletten. Van dat lichte flut materiaal wordt je niet vrolijk ook al is het goedkoop.
Denk aan dikte van staal wat wordt gebruikt. Dikte planken. Etc

ABS is beton met deels metselwerk en deels houtwerk afwerking.
Deze offerte is 43.000.
Gelders houtbouw is enkel hout en is 73.000.

De verschillen moeten we nog even goed bekijken en we willen bij beide ook een afspraak om hier goed alles te overleggen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:49

Wat een bedragen! Ik heb geen idee wat voor uitstraling je precies zoekt maar je zou nog eens kunnen kijken bij https://geertenhenk.nl/paarden/buitenstallen/ . Wij hebben binnenstallen van ze voor een zeer schappelijke prijs. Alles maatwerk. Wordt goed meegedacht en fijne service. Redelijk snel leverbaar. Omdat het in NL gemaakt wordt en alles maatwerk is, is er echt heel veel mogelijk (meer dan in eerste instantie lijkt op de website).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:35

Pfoe. Mijn stal volgens mijn ontwerp heeft nog geen 10 k gekost. Wel in steenschotten en zelf gebouwd…. Inclusief chape laten plaatsen en klinkers zelf gelegd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 23:09

Ir111 schreef:
Wat een bedragen! Ik heb geen idee wat voor uitstraling je precies zoekt maar je zou nog eens kunnen kijken bij https://geertenhenk.nl/paarden/buitenstallen/ . Wij hebben binnenstallen van ze voor een zeer schappelijke prijs. Alles maatwerk. Wordt goed meegedacht en fijne service. Redelijk snel leverbaar. Omdat het in NL gemaakt wordt en alles maatwerk is, is er echt heel veel mogelijk (meer dan in eerste instantie lijkt op de website).

Deze kunnen helaas geen stal met hooizolder leveren. (Ik heb telefonisch contact gehad). De constructie is hier niet op gemaakt.
We luisteren nog rustig rond hoor.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:15

En als je meer naar een loods kijkt en daar zelf stallen in maakt? Dan heb je wel mogelijkheid tot meer hoogte

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 23:28

belle_boef schreef:
En als je meer naar een loods kijkt en daar zelf stallen in maakt? Dan heb je wel mogelijkheid tot meer hoogte

Dat is ook een mogelijkheid.

Sowieso moet er een fundatie gestort worden. (Ruw beton).

Dan de stal met zolder.

Dan de stallen.

In theorie kunnen de zaken door 3 verschillende bedrijven gerealiseerd worden. Maar handig is dat wellicht niet.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:33

Het hangt er opzich vanaf in hoeveel stappen het gaat, maar ik zou zeker de optie loods overwegen, dan heb je een geïsoleerde stal, kleur van de platen kun je ook vaak kiezen.

Verder noem je nu een paar grotere namen op, ik zou ook eens vragen bij de aannemer in het dorp waar je zit, waarschijnlijk kan hij je ook prima helpen voor een zeer goede prijs :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:04

Wij hebben het buitenwerk van de stal (beton) door een bedrijf laten zetten en de afwerking zelf gedaan. De binnenboxen zijn door een ander bedrijf geleverd en door onszelf geplaatst. De samenwerking tussen de bedrijven verliep prima, dus het kan zeker wel.
We hebben geen echte loods maar een stal met buitenluiken en een gangpad. Maar een loods bouwen van 50m2 en daar binnenboxen in plaatsen vind ik een heel mooie oplossing :j

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 03:07

Wij hebben hele goede ervaring met Folmer Hekwerken. Prachtige stallen in “hengsten” uitvoering mogelijk. Maatwerk is allemaal mogelijk. Ziet er mooi uit en is echt heel degelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:33

Gelderse Houtbouw staat hier in de omgeving goed bekend. Zelf geen ervaring met ze.