Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:05

Citaat:
Weather your looking for a stable method for you horse, or look for a new horse that has great basics and a great look? your at the right adres!

* you're
* looking
etc...

Ts: ik denk dat je nog behoorlijk wat werk voor de boeg hebt!

Hilary

Re: Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:07

*whether

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:07

Hilary schreef:
*whether

*wether ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:08

Ik hou van jullie.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:08

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:09

En weather = het weer, niet "of je nou x of y" zoals hier bedoelt wordt, dat is wether. En adres in Engels is Address. Heel erg veel fouten in bovenstaande zin, zonde!

Edit weather was al genoemd, excuus
Laatst bijgewerkt door XladyX op 03-07-24 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Audesta

Klopt. Zit er ook nog 1 in ommel, ook op een half uurtje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:11

DuoPenotti schreef:
Audesta schreef:
https://www.paddockparadise.eu/projecte ... se-venray/

En zo zitten er nog een aantal in de buurt.

Dat is die die Fjordjes bedoelde, niet deze, toch?

Dat denk ik ook. Als je zoiets zou hebben liggen hoefde je geen foto's van Pinterest te halen. En ik zie hier ook niet het geadverteerde weiland.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:14

Koper schreef:
Hilary schreef:
*whether

*wether ;)

Nee, whether. Zitten echt 2 Ha's in ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:15

Weer
Indien.

Toch?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 03-07-24 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:15

Audesta schreef:
Klopt. Zit er ook nog 1 in ommel, ook op een half uurtje.

2 geloof ik zelfs.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:17

Ibbel schreef:
Nee, whether. Zitten echt 2 Ha's in ;)

Echt waar? :oo

Ow :o

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:17

Konik-raj ken ik. En die vragen de helft :+

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:19

11/12 paarden die dagelijks over een track van 1.5 km lopen, wordt een grote baggerbende ook van alle urine die ze er op lozen. Ik heb in de buurt een pdp met 5 paarden op zo'n grote ongeveer, dat is een grote stinkende blubber bende en dat is dan ook nog op zandgrond. Ik wil niet weten hoe het eruit gaat zien met 11 tot 12 paarden. Ik denk dat 5-6 wel de max is op zo'n grote. Voor de prijs zou ik het sowieso niet doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:20

Audesta schreef:
Konik-raj ken ik. En die vragen de helft :+

Die ziet er wel mooi uit, maar wel manege lessen.... daar zou ik dan zeker op afknappen.
Wat die vraagt weet ik niet.

En een kleine meer prive stal. Maar daar moet dan natuurlijk maar net plek zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:29

rien10 schreef:
Weer
Indien.

Toch?

Meestal vertaald met: of.

Whether you want this or that -> of je nu dit of dat wilt...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:32

Maar afgezien van de taalfouten, ik zou het er echt niet voor over hebben.
En even serieus: 3 van die groepen van 11-12 paarden à 620 euro, dan heb je het dus over een maand-omzet van ruim 20k, en een jaaromzet van 240k. Dat is onrealistisch veel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:38

Als ze het nog allemaal moeten gaan bouwen dan zullen ze dat toch op de één of andere manier moeten terugverdienen :=

X_KCC_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 18:06

Dankjewel iedereen voor de vele reacties!

Ik ben 19, met een grote passie. Zeker geen schoolproject, vandaar ook de vraag of er mensen überhaupt interesse zouden hebben, gezien het een flinke investering zou betreffen.

Hoe ik het heb vermeld in mijn bericht is hoe ik het wil gaan realiseren. Inderdaad foto's van Pinterest, maar zo krijg je de beste impressie (gezien ik enkel het land heb, en alles nog gebouwd zal moeten worden.). De stallen zijn er enkel voor nood, en in mijn ogen wel iets wat je overal nodig hebt, paarden die door blessure/ziekte of besmettelijke ziekte niet met andere paarden kunnen staan of even wat meer rust moeten krijgen.

Dat is inderdaad mijn website, en die is zeker nog niet af. We gaan deze ter zijner tijd professioneel laten maken. Ik ben er toch niet zo handig in. :)

Het hooi zal van goede kwaliteit zijn, de leverancier ben ik nog zoekende naar, maar sowieso hooi dat getest en geanalyseerd is. Het hooi zou ook afgestemd kunnen worden per kudde als hier verschillende behoeften in zitten.

Met betrekking tot het gras, ik weet dat bij PP origineel geen gras hoort, maar er zijn veel mensen die willen dat hun paard wel iets van gras binnenkrijgt, vandaar dat ik dit aanbied. Als paarden hoefbevangen zijn of niet op het gras kunnen, houden we deze op het PP en gaan de andere paarden wel de wei op. We zullen waar mogelijk flexibel proberen te zijn. De paarden zullen niet lang op de wei gaan, per dag circa 3 uur, maar dit is uiteraard nog afhankelijk van hoe we het PP gaan indelen.

Het aantal paarden dat we willen huisvesten op de 1,5 hectare, is besproken met verschillende ontwikkelaars van PP's, en dit werd als een zeer reëel aantal beschouwd. Ik heb verschillende PP's gezien waar dit aantal veel hoger ligt.

Jammer van sommige negatieve reacties...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:11

Nou iemand met 3 posts die een walhalla voor veel geld aanbiedt, met afbeeldingen van pinterest en een website in het gebrekkig Engels... daar heb ik mijn vraagtekens bij. Of eigenlijk niet, ik vind dat }:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:11

Ibbel schreef:
Maar afgezien van de taalfouten, ik zou het er echt niet voor over hebben.
En even serieus: 3 van die groepen van 11-12 paarden à 620 euro, dan heb je het dus over een maand-omzet van ruim 20k, en een jaaromzet van 240k. Dat is onrealistisch veel.

Ik denk dat het best realistisch is,dit is geen winst maar omzet, je zit ook met kosten. Uitmesten voor 4 paarden op een paddock paradise achtig concept kost je ongeveer 1 uur per dag. Heb je 36 paarden staan dan ben je dus 9 uur per dag alleen al aan het mesten 7 dagen per week. Dus 63 uur per week aan arbeid alleen voor het mesten. Misschien kan dat wel iets sneller. Maar ik denk dat je zeker 2fte nodig hebt voor al het werk, dat moet betaald worden. Onbeperkt hooi van goede kwaliteit kost wat. Onderhoud van de bakken etcetera. Als alle beloftes waar gemaakt worden is de prijs denk ik heel redelijk. Maar niet iedereen wil of kan dat betalen.

Toen ik in de randstad woonde had ik met liefde zoveel betaald voor een fijne plek. In limburg word het wel iets lastiger om je publiek te vinden. Er zijn best wat alternatieven in de omgeving, hoewel die zich meer focussen op recreatieruiters.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:15

Niet negatief TS maar realistisch.
Als je zegt “ik ben nog zoekende naar een hooi leverancier “ terwijl er nog geen twee bakstenen op elkaar gestapeld zijn, vind ik dat niet realistisch.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:15

En hoe wil je dat dan gaan doen met die paarden die wel op het gras komen? Stel dat er 2 merries, 3 ruinen en dan nog een paard uit de gemengde kudde allemaal op het gras gaan. Ga je die dan elke dag uit hun eigen groep halen en ze op het gras zetten?

En wie gaat dat doen als jij ziek bent?

Daarnaast is geanalyseerd hooi natuurlijk heel mooi. Maar kijk je ook naar wat voor grassen er in zitten, hoe het hooi is bemest en wanneer het is gemaaid? Oftewel de structuur van het hooi? Waar ga je hooi voor zo veel paarden opslaan, heb je daar de ruimte voor en zo nee: hoe ga je dat doen als in een slecht hooi-jaar je leverancier halverwege de winter is uitverkocht? Als je paddock paradise (of groepshuisvesting op een track met weidegang) aanbiedt trek je daarmee kritische, geïnformeerde mensen aan die een gezonde plek voor hun eventueel chronisch zieke paard zoeken. Gezondheid begint in de buik. Dus ik vind het inderdaad heel logisch om een hooileverancier te zoeken en daar goede afspraken mee te maken, al voordat je gaat bouwen. Waarom zou je het niet alvast regelen, een goede en betrouwbare hooileverancier is ontzettend moeilijk om te vinden en Nederlands hooi is niet echt de kwaliteit die je zou moeten willen.

Als je slim bent kijk je of je Frans of eventueel eiffelhooi te pakken kunt krijgen. Paar vrachtwagens per jaar volladen en zorgen dat je een grote schuur bouwt.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:26

Ik ben al in voor grote dromen ts, maar denk het eerst even uit. Ik heb 2 paarden op 0.5 hectare en zou er eigenlijk geen 3de bij willen, dat word krap en een te grote blubberzooi. Je hebt zoveel personeel nodig voor het mesten, het hooi geven, dekens wisselen, medicatie want voor die prijs(wat ik persoonlijk er niet voor over zou hebben maar dat ter zijde) moet ook echt álles in begrepen zitten. Het onderhoud van het land, de gebouwen, de bakken, de track, onderschat het niet. Dan heb ik het niet eens over de ''neven'' dingen zoals verschillende behoeftes, contracten en al het gezeur dat je krijgt van mensen.
Waarom probeer je het niet kleinschalig, voor nu? Een simpele track zonder teveel luxe, kijk wat het werk is met bijv 5 paarden, kijk hoe de track het houd want paarden stampen alles kapot en vooral met 12 paarden op een relatief klein stuk. Het zou enorm zonde zijn als je een fortuin investeert, mensen erop hopen en dat alles in deugen valt. Zou zelf rustig aan verder uit bereiden, vanuit daar verder kijken.