Dilemma Donderdag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:09

Ja wilde net zeggen, kan er geen woning voor jou gerealiseerd worden op het erf van je ouders?
Dan zit je toch op jezelf en toch op de boerderij.
Je ouders kunnen daar ook profijt van hebben. Er is dan altijd iemand aanwezig.

Ik heb ook een boerderij en heb achter in de tuin een houten tuinhuis. Daar zit een slaapkamer, woonkamer met keukentje en badkamer met toilet in.
Mijn moeder kom zo nu en dan een aantal maanden hier in. Dat vind ze fijn en we zitten niet op elkaars lip.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:54

Je zoektocht naar een paard is volgens mij al begonnen. De plannen om de paddock paradise te realiseren worden door je vader al concreet gemaakt. Evt kinderen gaat oma oppassen. Het hele plaatje is al volgens mij al gemaakt.

Je omschrijft het hier alsof er nog een keuze gemaakt moet worden. Maar volgens mij is het vooral het dilemma dat je vriend met zijn wensen er niet zo goed meer in past.
Makkelijkste is als hij nu gewoon al zou toezeggen straks idd mee te verhuizen. Want eigenlijk is dat wat jij wil. Ik denk dat nu jij je keus eigenlijk alwel duidelijk hebt gemaakt, hij degene met het dilemma is. Als jij alles laat vallen voor jouw 'droom', zo mag (sterker nog moet) hij ook kiezen en daarbij zichzelf niet te zien verliezen.

Je ouders zijn
neem ik aan van plan er langer te blijven. Wat is de reden dat je jezelf niet nog bv een jaar goed overdenken kan geven en ook samen met je vriend om samen over jullie beide toekomst na te denken. Waarom moet het op stel en sprong?

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 18:01

Bienotje schreef:
Je zoektocht naar een paard is volgens mij al begonnen. De plannen om de paddock paradise te realiseren worden door je vader al concreet gemaakt. Evt kinderen gaat oma oppassen. Het hele plaatje is al volgens mij al gemaakt.

Je omschrijft het hier alsof er nog een keuze gemaakt moet worden. Maar volgens mij is het vooral het dilemma dat je vriend met zijn wensen er niet zo goed meer in past.
Makkelijkste is als hij nu gewoon al zou toezeggen straks idd mee te verhuizen. Want eigenlijk is dat wat jij wil. Ik denk dat nu jij je keus eigenlijk alwel duidelijk hebt gemaakt, hij degene met het dilemma is. Als jij alles laat vallen voor jouw 'droom', zo mag (sterker nog moet) hij ook kiezen en daarbij zichzelf niet te zien verliezen.

Je ouders zijn
neem ik aan van plan er langer te blijven. Wat is de reden dat je jezelf niet nog bv een jaar goed overdenken kan geven en ook samen met je vriend om samen over jullie beide toekomst na te denken. Waarom moet het op stel en sprong?

Ik heb nog geen plannen gemaakt, al lijkt dat wel zo. Ik ben nog heel erg aan het kijken wat ik precies wil. Ik ben alles tegen elkaar aan het opwegen.

Daarbij krijgen ze pas in november de sleutel en gaan ze er pas volgend jaar in. Voor mij genoeg tijd om na te denken over wat ik wil.

Bienotje

Re: Dilemma Donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:19

Nou, dan loop je wel echt ontzettend op evt. Plannen vooruit.

Komende jaar gebeurt er nog niks, dus sowieso evt beslissingen of keuzes en overdenkingen lekker vooruitschuiven.

Als je twijfels bij je leven van nu hebt of van je vriend af wil moet je dat om je leven van nu doen en beslissen. Niet met een toekomst idee als excuus :-)