Welke goedkope tondeuse is goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Welke goedkope tondeuse is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:31

Ik heb hetzelfde probleem hoor, met de sectolin. Kom er bij de sokken ook niet doorheen, en ik heb gewoon een KWPNer ;-)
Ik lees dus mee.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:55

Mijn tinker heeft mega sokken, voor een scheerapparaat op stroom is ie doodsbenauwd. Ik knip de sokken eerst altijd en dan bij scheren met de sectolin, maar dan moet je wel mooie schone haren hebben. Tis elke keer een klus en je krijgt het gewoon niet goed gedaan.
Nu mocht ik van mijn stalhouder gisteren een Heiniger x series accu scheermachine gebruiken en fantastisch :D Nu is het mooi kort en hoop ik het zelf bij te kunnen houden met de sectolin.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:03

Toevallig onlangs de draadloze dieren tondeuse bij de Lidl besteld. Voor mijn KWPN merrie werkt die prima voor het scheren van haar sokken. Had ze niet van te voren gewassen of schoongepoetst en gingen er zo vanaf.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:05

Het is zeker geen goedkope, maar ik denk er over over de Aesculap Durati te kopen. Daar zou je zelf met de brede kop, je hele paard mee kunnen scheren. Iemand hier ervaring mee?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:12

Koekie73 schreef:
Het is zeker geen goedkope, maar ik denk er over over de Aesculap Durati te kopen. Daar zou je zelf met de brede kop, je hele paard mee kunnen scheren. Iemand hier ervaring mee?

Ik zou dan voor de heiniger saphir of opal gaan.

Kan je inderdaad heel paard mee scheren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 16:18

Ik kwam deze tegen: https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... blauw.html

Het is een scheermachine voor je hele paard, nu zou ik als ik mijn hele paard wilde scheren een duurdere kopen. Maar ik neem aan dat als je een heel paard er mee kan scheren dat alleen de benen dan appeltje eitje moet zijn? Hij is verder ook niet heel groot of lomp. Iemand hier ervaring mee?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:24

Als je ze gewoon eraf wil raggen en het niet mooi hoeft wel ja.

Maar om benen echt netjes op te scheren werkt een groot apparaat niet heel fijn.

Zou dan wel grovere messen ook nemen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:36

Die van de Agrishop lijkt qua uiterlijk heel erg op mijn oude Aesculap. Prijs is niet raar. Misschien wel iets met prijs/kwaliteit verhouding, maar misschien wel het proberen waard.
Met mijn Aesculap kon ik altijd erg netjes de benen van mijn Friese merrie opscheren.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:37

@SanaS waarom zou je eerder voor die gaan?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:52

Koekie73 schreef:

Die is stiller:j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:09

Petrichor schreef:
Even voor het idee een foto:

[ Afbeelding ]

Zoals je kan zien scheer ik de benen gewoon tot de knie en laat de vetlok zitten. Ik scheer haar niet voor de mooi maar puur voor haar cpl en zodat mijten ver weg blijven. Dat gaat gelukkig heel goed, want zij had behoorlijk cpl en nu bijna niks meer en mijten blijven nu ook weg.

Zelf heb ik reuma dus scheren moet voor mij gewoon even snel kunnen gebeuren. Nu heb ik na het scheren van gister mega last van mijn lijf en dat is niet de bedoeling. Daarom zit ik nu te denken aan een scheermachine, het moet er namelijk gewoon snel en makkelijk af.

Ik heb een aesculap scheermachine met snoer. Ik heb ook reuma en gebruik die niet meer. Hij is te zwaar, trilt teveel en ik vind hem voor dat fijne werk ook niet prettig.

Maar aan de andere kant is 4 benen bijhouden wel minder en korter werk dan een heel paard waar ik die voorheen voor gebruikte. Of een halsje en of onderkant. Maar daarvoor gebruik ik nu ook de sectolin.

Het is ook dat die redelijk in de hand ligt. Ik vind de hoekige machines ook minder fijn vasthouden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:18

SansaS schreef:
Koekie73 schreef:

Die is stiller:j

Niet onbelangrijk, dank :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 17:53

Het geluid is voor mij niet zo belangrijk, als ik een goede scheermachine heb ben ik er zo klaar mee. En mijn paard die vind alles heel gezellig dus voor haar maakt het ook niet uit. :D

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:45

SansaS schreef:
Als je ze gewoon eraf wil raggen en het niet mooi hoeft wel ja.

Maar om benen echt netjes op te scheren werkt een groot apparaat niet heel fijn.

Zou dan wel grovere messen ook nemen.

Mwah mijn ervaring is anders. Ik leende voorheen altijd een Aesculap van een bevriende boer en schoor daar de sokken (van hoef tot knie/spronggewricht) bij mijn paard mee. Als je zelf een beetje handig bent kan dit net zo netjes als met een tondeuse.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:06

FleurSandro schreef:
dioni schreef:
https://www.lidl.nl/p/zoofari-dierenhaa ... 7gQAvD_BwE

Deze is te bestellen bij de Lidl. In de reviews ook iemand die de sokken van haar tinker ermee scheert en daar erg tevreden over is.

Deze! Ik heb jaren geleden (toen was de trimmer nog met een snoer) gebruikt om mijn hele paard te scheren. Heb toen geloof ik 3x mijn paard geschoren en dan kocht ik weer een nieuwe vanwege botte messen :') maar voor dat geld was het top! (Haflinger met een vrij dikke vacht) ging ook gemakkelijk door de dikke haren heen.

Edit: ze hebben hem ook nog met snoer, nog goedkoper ook :')

https://www.lidl.nl/p/zoofari-tondeuse- ... VkQAvD_BwE

Ik deed hier ook altijd mijn hele paard mee. Topding