Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
RianneH schreef:Maar aan de andere kant, ik zou het ook niet prettig vinden als ik 7 dagen in de week altijd datzelfde moment moet vrij houden voor de hobby van de vader. En de ervaring leert dat het lastig is om het echt bij één uur te houden, inclusief reistijd en wat aandacht voor het paard.. Waarom niet om de dag regelen en zorgen dat er zaken door een stalgenoot gedaan kan worden zoals dat tweede net ophangen?
Vindt dat er aan beide kanten gekeken kan worden naar de manier om het werkbaar te maken voor beide personen, en dat de kant van de vriend nu wat negatief uitgelicht wordt.
Ann_moi schreef:Nou ik snap vriend zijn kant ook wel een beetje. Het paard kan je niet een dag over slaan, maar elke dag altijd minimaal een uur alleen je kind na je werk (en dan mogelijk ook nog vaak in de spits) lijkt mij ook niet ideaal.
Bij ons kwam zoon vaak overprikkeld van de crèche, veel huilen, hapje maken, koken, en dan zsm naar bed. Als mijn partner of omgekeerd dan altijd weg zou zijn zou ik daar ook niet gelukkig van worden.
Het is niet iets wat je zomaar even op pauze kan zetten, zowel paard niet als kind niet.
Ik heb twee keer per week een bijrijdpaard waarvan ik 1 keer in de avond ga als kind al slaapt, en 1 keer in het weekend en dat plan ik dan of vroeg in de ochtend, of wanneer kind slaapt. Meer zou ik zowel qua eigen energielevel als met verzorging kind/ tijd met partner/ werk echt niet redden.
Ik denk wel dat het zou kunnen, maar je moet er dan beiden volledig achter staan. Je weet ook gewoon niet hoe je kind wordt en hoe je kind ruim 9 uur opvang vindt en of er daarna nog energie is om mee te gaan naar stal.
Als mijn man jouw verzoek zou doen, zou ik er in ieder geval ook niet om staan te springen, vooral omdat het dagelijks terugkomt en ik zou me ook zorgen maken dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. 36 uur werken en elke dag naar een paard is al best intensief, laat staan met een kind erbij. En ik deel dan ook wel de mening dat kind er niet onder moet lijden en gewoon wel een passend ritme en programma krijgt aangeboden, waar kind het goed op doet.
Goof schreef:Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Moet je moeder zich (ook) aanpassen aan jouw hobby en leven?
Citaat:Maar elke dag hem een uur een kind in de armen duwen zodat ik mijn paard kan voeren, schiet in het verkeerde keelgat en daar gaat hij zeer zeker niet akkoord mee.
Goof schreef:Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Miss_Mii21 schreef:Goof schreef:Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Ik heb het paard samen met haar, dus ze is er ook regelmatig. Als ze er dan toch is, kan ze net goed op de kleine passen. Win-win. Ze wil graag oma worden, dus dan mag ze ook wel op die momenten bijspringen vind ik dan.
Miss_Mii21 schreef:Goof schreef:Ik vind vooral de opmerking 'zorgen dat m'n moeder mee is voor oppas' bijzonder.
Ik heb het paard samen met haar, dus ze is er ook regelmatig. Als ze er dan toch is, kan ze net goed op de kleine passen. Win-win. Ze wil graag oma worden, dus dan mag ze ook wel op die momenten bijspringen vind ik dan.
Miss_Mii21 schreef:Haha, die is er niet. Er is geen enkele stal in de wijde omgeving die genoeg voert voor mijn paard, niet voor niks is dit in korte tijd al de 4e keer dat hij maagzweren heeft. Zelfs de dierenarts zegt dat ze overal te weinig voeren. En de stal is niet voor reden vatbaar, als je er iets van zegt sta je de dag er na op straat en kan je naar een nog slechtere stal. Hij staat nu niet zo heel ver, dus kan makkelijk even langs om even een hooinet op te hangen. Die ik thuis vul overigens, kan ook meerdere netten thuis vullen en op stal leggen zodat die daar opgehangen wordt. Zit je nog met het probleem dat er bietenpulp gevoerd moet worden omdat ik anders een gratenpakhuis heb, doet de stal ook niet. Maar dan is het even snel emmertje omkiepen en gaan. Scheelt ook weer in tijd.