Ann_moi schreef:Nou ik snap vriend zijn kant ook wel een beetje. Het paard kan je niet een dag over slaan, maar elke dag altijd minimaal een uur alleen je kind na je werk (en dan mogelijk ook nog vaak in de spits) lijkt mij ook niet ideaal.
Bij ons kwam zoon vaak overprikkeld van de crèche, veel huilen, hapje maken, koken, en dan zsm naar bed. Als mijn partner of omgekeerd dan altijd weg zou zijn zou ik daar ook niet gelukkig van worden.
Het is niet iets wat je zomaar even op pauze kan zetten, zowel paard niet als kind niet.
Ik heb twee keer per week een bijrijdpaard waarvan ik 1 keer in de avond ga als kind al slaapt, en 1 keer in het weekend en dat plan ik dan of vroeg in de ochtend, of wanneer kind slaapt. Meer zou ik zowel qua eigen energielevel als met verzorging kind/ tijd met partner/ werk echt niet redden.
Ik denk wel dat het zou kunnen, maar je moet er dan beiden volledig achter staan. Je weet ook gewoon niet hoe je kind wordt en hoe je kind ruim 9 uur opvang vindt en of er daarna nog energie is om mee te gaan naar stal.
Als mijn man jouw verzoek zou doen, zou ik er in ieder geval ook niet om staan te springen, vooral omdat het dagelijks terugkomt en ik zou me ook zorgen maken dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. 36 uur werken en elke dag naar een paard is al best intensief, laat staan met een kind erbij. En ik deel dan ook wel de mening dat kind er niet onder moet lijden en gewoon wel een passend ritme en programma krijgt aangeboden, waar kind het goed op doet.
Ja true true, het is dus best een puzzel.