DuoPenotti schreef:Hoe zie jij dat dit geen raaigras is?
Leverancier had in begin vermeld dat hij gewoon weidehooi heeft en raaigras. Omdat ik voor meer eiwitten ging raadde hij het raaigras aan.
Vriendin haar vriend besteld het weidehooi en dat is hetzelfde als de baal die we nu toevallig ook hebben.
996981 schreef:Verpakt is nooit hooi. Voordroog wordt houdbaar door fermentatie en hooi door afsterving. Het ene vindt plaats onder leiding van bacteriën, het andere door oxidatie met zuurstof. Twee hele verschillende processen die resulteren in verschillende eindproducten.
Ik weet het ook wel hoor. Maar bedoelde dat dit wel droger is dan het raaigras. Dat verschil voel en hoor je gewoon ook echt (het ritselt meer). Het is idd niet zo droog als onverpakt hooi, ik heb beide al gehad dus ken de verschillen wel
alleen met onverpakt hooi helaas ook veel erg stoffig gehad, schimmel (witte stofschimmel als je de plakken uiteen trok) en echt muf of veel takken en braamtakken met doornen dus wat de paarden niet willen eten.
Het valt niet mee om goed hooi te vinden wat ook geleverd wordt per baal of 2. Meestal leveren ze pas vanaf 8 balen, en dat kunnen wij niet droog weg zetten.