Help! Hoe krijg ik dit schoon:0

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:23

goldyc schreef:
Mijn paard ziet er ook geregeld zo uit, is geen beginnen aan om dat schoon te houden. Ik denk dan maar, ze voelt zich vast goed als ze dat kan doen met haar vriendjes. Inderdaad wachten tot het droog is, dan valt het meeste er zo vanaf, en dan op het einde van het seizoen laten wassen bij een professionele wasserij voor paardendekens

Als je wasmachine groot genoeg is kan je ook zelf wassen. Met Bucas wash. Ik heb mijn weatherbeeta dekens ook ermee gewassen en ze zijn nog prima waterdicht :)

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:42

Ik zou hem ook afspuiten en laten drogen, dan zou het ergste er vanaf zijn. Je kan altijd nog als t beter weer wordt professioneel laten reinigen.. maar denk dat het met een regenbuitje of even wat water er zo af is.

ElCamino

Re: Help! Hoe krijg ik dit schoon:0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:10

Ik zette mijn paard op de spuitplaats met deken en al, ergste zand eraf spoelen met de slang en gewoon weer op stal en laten opdrogen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:12

Tuinslang erop, ik spuit ook ooit als de dekens erop liggen de onderkant helemaal schoon als daar opgespatte blubber op zit. Droogt het beste op het paard dan dat je em uithangt.

FemxMellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 13:49

Ik was op stal zelf de dekens na het seizoen met Bucas Wash. Daarom zijn ze nog zo goed waterdicht. Als ze dit dagelijks doet was ik mijn dekens maar 1x aan het einde van het seizoen.
Cinnepin schreef:
Als je wasmachine groot genoeg is kan je ook zelf wassen. Met Bucas wash. Ik heb mijn weatherbeeta dekens ook ermee gewassen en ze zijn nog prima waterdicht :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:16

FemxMellie schreef:
Ik was op stal zelf de dekens na het seizoen met Bucas Wash. Daarom zijn ze nog zo goed waterdicht. Als ze dit dagelijks doet was ik mijn dekens maar 1x aan het einde van het seizoen.
Cinnepin schreef:

Ja ik doe het ook eind van het seizoen! Komen ze zodra het deken seizoen begint weer fris terug op stal ( leg ze dan thuis )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:46

Nibbit schreef:
Ik zou ook niks doen, als ie droog is valt het meeste zand er vanzelf vanaf..

Ik dacht bij de eerder opmerkingen eigenlijk ook: en morgen dan?

Ik laat heel natte* dekens juist lekker op mijn paard liggen. Als ze de boel zo smerig hebben gemaakt mogen ze zelf ook gewoon voor droogrek spelen :+
Er droogt niks zo goed als een warm paard......

Morgen valt het overtollige zand er wel weer af en heb je weer een prima deken. Met een klein zand waasje. Niks aan te doen tot de volgende plensbui, dan spoelt ie wel weer wat schoon. Had ie maar geen waterdichte deken moeten worden.

*alleen als de deken van binnen nog droog is natuurlijk.

FemxMellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 18:53

Dit is precies hoe het deken nu is. Het was binnen 1 dag weer droog en kon ik het zand eraf halen. De schade valt nu dus weer mee :). Helaas komt er binnenkort weer regen aan…. ;(
pol013 schreef:

Ik laat heel natte* dekens juist lekker op mijn paard liggen. Als ze de boel zo smerig hebben gemaakt mogen ze zelf ook gewoon voor droogrek spelen :+

Morgen valt het overtollige zand er wel weer af en heb je weer een prima deken. Met een klein zand waasje. Niks aan te doen tot de volgende plensbui, dan spoelt ie wel weer wat schoon. Had ie maar geen waterdichte deken moeten worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:16

pol013 schreef:
Nibbit schreef:
Ik zou ook niks doen, als ie droog is valt het meeste zand er vanzelf vanaf..

Ik vind dat niet getuigen van veel begrip voor die deken....

}> }>

pol013

Re: Help! Hoe krijg ik dit schoon:0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:24

@ikke: ik ben soms gewoon harteloos.