Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nientsje schreef:Mijn duurste rekening was dik €2000,- maar dat was voor een van mijn cavia's
Celebi schreef:Mijn hondje daarentegen staat bovenaan in de ranking met een factuur van maar liefst 3234,50. En of ik die gelijk even wilde pinnen aan de balie.
123_456 schreef:Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ik heb wel een soort van limiet. Voor de kat trouwens ook.
Mijn paard krijgt geen grote operatie. Zeker niet als de uitkomst onzeker is. Tanden verwijderen heb ik wel laten doen omdat het daarvan 99% zeker is dat ze er ontzettend van opknappen. Een koliekoperatie doe ik niet.
Bij de kat hetzelfde. Wel kleine behandeling, maar geen grote operatie of dure behandelingen om het leven te rekken.
Wat zijn jullie overwegingen?
Wintu schreef:123_456 schreef:Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ik heb wel een soort van limiet. Voor de kat trouwens ook.
Mijn paard krijgt geen grote operatie. Zeker niet als de uitkomst onzeker is. Tanden verwijderen heb ik wel laten doen omdat het daarvan 99% zeker is dat ze er ontzettend van opknappen. Een koliekoperatie doe ik niet.
Bij de kat hetzelfde. Wel kleine behandeling, maar geen grote operatie of dure behandelingen om het leven te rekken.
Leeftijd en conditie en levenskwaliteit. Ik doe prima een grote operatie als mijn dier daarna nog een goede levenskwaliteit heeft. Bij oudere dieren begin ik er niet aan, omdat herstel vaak een te zware wissel trekt.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een jong dier met prima kansen zorg te ontzeggen, omdat ik het geld er niet voor over heb.
dollyspikkel schreef:€410, voor klinische en rx keuring
*gaat snel hout vasthouden en afkloppen*
E_C schreef:dollyspikkel schreef:€410, voor klinische en rx keuring
*gaat snel hout vasthouden en afkloppen*
Was dit bedrag voor de klinische en rx keuring samen? Hoeveel rx foto's zijn er genomen? Ik was gisteren al 300 euro kwijt voor 5 foto's van 1 been en 1 halsfoto, dus dan lijkt me en klinisch en rx keuring voor €410 erg schappelijk
vierspan schreef:Het valt mij op dat kleine huisdieren, verhoudingsgewijs, erg duur kunnen zijn ten opzichte van een paard, zit daar niet een stuk overdrijving in vanuit de dierenartspraktijk?
Zelf vraag ik altijd, (paard of hond) wanneer ik verwacht dat een behandeling duur gaat worden, een prijsindicatie, om te voorkomen dat ik een soort "blanco cheque" uit geef.
123_456 schreef:Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ik heb wel een soort van limiet. Voor de kat trouwens ook.