Doen jullie je paarden nog in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:05

die van mij gaan nog wel de wei op. Alleen niet zo lang meer. Uurtje of twee per dag.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:08

Laiser staat het hele jaar door overdag buiten. 's Nachts staat hij binnen in de stal. En als het vriest gaat hij maar een paar uurtjes naar buiten. Maar alle paarden bij ons op stal gaan iedere dag een frisse neus halen. Ook als het een beetje regent. Laiser geniet daar ook van hoor. Hij wordt zelfs een beetje humeurig als hij om wat voor reden dan ook een tijdje niet naar buiten kan.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat alle paarden bij ons een aparte wei hebben. Ze kunnen elkaar dus niet trappen.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:21

die van osn hebben gelukkig geen ijzers, dus wat dat betreft geen zorgen!
ze gaan dus allemaal, het hele jaar rond, elke dag de hele dag naar buiten!

Moeilijk te beslissen Maartje, het hangt er ook echt vanaf hoevaak ze die ijzers af trapt en daarnaast speelt het financiele plaatje ook mee (want de hoefsmid komt helaas nooit voor niets!). Aan de andere kant: binnehouden kost ook weer meer strooisel!

Moeilijk hoor! ik persoonlijk zou kiezen voor buiten houden, maar zoals gezegd: ik heb makkelij k praten zonder die ijzers!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 16:39

Maar ze komen ook elke dag buiten hoor!! Is het niet in de wei, dan wel in de paddock of in de bak, en daarnaast natuurlijk nog rijden of iets anders!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:04

queen moet sowieso elke dag de wei in vanwege haar hoesten anders wordt ze himmel gek maar als het regent blijven ze binnen

verder maakt mij het nie uit als die ijzer eraf trapt wel balen tuurlijk maar heb har liever lekker buiten en ik heb er nog nooit een ijzer af gehad afkloppen

maar ze gaat dus nog lekker naar buiten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:11

Ik moet even nadenken over de opmerking van Tender "binnen kost meer strooisel" maar mijn ervaring is dat zijn box viezer is als hij de hele dag in het land het sappige gras heeft gegeten dan 's winters als hij binnen en in de paddock staat.
Ik heb dan wel meer drollen, maar gebruik net zoveel strooisel dan wanneer hij in het land staat. Ben ik de enige??