Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:996981 schreef:Dat een klant niet bereid is normaal het gesprek aan te gaan of iets dat ze niet aanstaat, is niet het probleem van de klant? Hoezo is het communicatieprobleem van een individu het probleem van de pensionhouder?
Realiseer jij je dat als pensionstallen besluiten een normaal uurloon te willen verdienen jij al gauw €1.000 per maand gaat betalen?
Nee je leest niet goed.
Het is niet het probleem van de klant of de pensionhouder wel of niet voldoende kan verdienen met zijn stal. Je maakt een zakelijke overeenkomst, maar die wordt door veel pensionhouders met voeten getreden.
Als de stal eigenlijk 1000 euro kost dan moeten ze dát vragen. Dan weet je dat van te voren als je daar aan begint.
Chicken01 schreef:Ik wil graag het gesprek aan gaan.
Ik snap dat we een enorm nat jaar hebben gehad en dat veel hooi te nat verpakt is.
Met alle gevolgen van dien voor iedereen.
Dit hooi is er al, van eigen land.
Maar als 3/4 van een baal echt compleet wit met zwart uitgeslagen is en stinkt dan kan dat imo niet gevoerd worden.
Ik weet ook dat de stalhouder dit niet doet om ons te plagen.
Ik wil samen met de stalhouder opzoek naar een passende oplossing. Het zij door als klanten zelf hooi te kopen en te bekostigen of dat de stalhouder hooi koopt en we wat overeenkomen over de kosten hiervoor.
Melzazu schreef:Chicken01 schreef:Ik wil graag het gesprek aan gaan.
Ik snap dat we een enorm nat jaar hebben gehad en dat veel hooi te nat verpakt is.
Met alle gevolgen van dien voor iedereen.
Dit hooi is er al, van eigen land.
Maar als 3/4 van een baal echt compleet wit met zwart uitgeslagen is en stinkt dan kan dat imo niet gevoerd worden.
Ik weet ook dat de stalhouder dit niet doet om ons te plagen.
Ik wil samen met de stalhouder opzoek naar een passende oplossing. Het zij door als klanten zelf hooi te kopen en te bekostigen of dat de stalhouder hooi koopt en we wat overeenkomen over de kosten hiervoor.
Maar precies wat je hier nu neer gezet hebt kun je toch zeggen aan de stalhouder. Dit is heel helder en ook netjes verwoord denk ik.
Nikass schreef:996981 nee je leest echt niet goed want je haalt er van alles bij wat ik niet heb gezegd. Dus dan gaat het nergens meer over.
Akshay ook heel flauw dat je mijn schrijven hier nu doet alsof ik zo tegen de pensionhouders praat.
Ik heb niet eens met iedereen gesproken, de ervaringen zijn niet van mij alleen.
De pensionstallen leveren gewoon onder de maat. Kijk even naar de topics waar stallen gezocht worden; waarom is het zo moeilijk en valt het grootste deel af?
De wensen die mensen hebben zijn goed ruwvoer, voldoende naar buiten, en HET NAKOMEN VAN AFSPRAKEN door de stalhouder.
Marigo schreef:Sorry TS, even off-topic. Tem maar als het ongepast is.
Heel eerlijk? Ik hoop dat de prijzen gemiddeld naar 500-700 euro per maand gaan. MITS! de kwaliteit dan ook omhoog gaat: goed en ruim voldoende ruwvoer, voldoende weidegang of buiten, veilige omheining, goede ventilatie in stallen etc…er ontstaat dan een natuurlijke selectie: niet iedereen zal meer een paard kunnen houden. Dat is jammer, maar het is nu eenmaal een enorm luxe hobby waar je niet per se recht op hebt.
Anderzijds wordt hopelijk het aanbod pensionstallen in kwaliteit beter omdat er ook een zekere schaarste in aanbod van klanten ontstaat. Mensen gaan minder hoppen en je wordt dus genoodzaakt beter je best te doen voor je klanten. Vraag en aanbod komen beter in balans bij hogere prijzen. En de stalhouder kan daarmee hopelijk ook zichzelf veel beter voorzien in levensonderhoud.
Liannetje86 schreef:Ik ben dan heel lomp en hard, maar ik zou een beschimmelde boterham meenemen en zeggen "kijk ik heb lunch voor je gemaakt"... En vervolgens een opmerking maken dat ie zoiets ook mijn pony geeft en ik daar, net zoals hij van mijn lunch, ook niet zo gediend is.
Heb op verschillende stallen gedaan en ben er nu echt zo klaar mee. Dus ik pik gewoon niets meer(Zelf hooi gehaald, dierenbescherming gebeld omdat het echt niet kon, sowieso voer ik nu ook zelf bij omdat ik wil dat mijn pony tussendoor nog een keer ruwvoer krijgt op een dag... En ik wil best veel zelf en netjes regelen, maar beschimmeld eten is voor mij echt een no-go... Dat eet ik zelf niet, dus mijn paard ook niet.