Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Als troost mocht ik toen, na jarenlang zeuren, op paardrijden.
. De volgende vriend (die nu alweer 13 jaar mijn man is
) zag ook niets in paarden. Na ons trouwen zijn we naar Duitsland verhuisd. Tegenover ons eerste huis was een manege, dus ik zag m´n kans: Ik een afspraak gemaakt voor een rijles; kwam ik daar aan, vroeg die rijleraar of ik zó wilde gaan rijden??! (Ik had gympen aan, al m´n rij-spullen lagen nog in NL bij m´n ouders). Dat was zo´n bekakt zooitje
. Dus na twee lessen niet meer gereden. En toen.. werd ik zwanger.
, mijn dochter heeft daar d´r eerste lessen gehad en ik ben weer opnieuw begonnen.
! Hij zei dat ´ie toevallig de volgende dag een paard ging halen dat veel op een Fries lijkt. Ik had zoiets van :"ja ja, je kan veel banketstaaflen als de dag lang is, m´n man ziet me aankomen als ik hem zeg dat ik een paard wil
."
, maar dacht er verder niet zoveel bij . Na een kwartiertje zegt mijn man " Die is wel leuk, wil je hem hebben ?". Ik viel bijna om !!!! Ik, die nooit serieus nagedacht heb over een eigen paard -wel eens stiekum over ge
natuurlijk- een eigen paard ?????! Te gek natuurlijk
! Na een paar spannende dagen -aankoopskeuring!- was íe precies op m´n 32ste verjaardag VAN MIJ ! Nu, na 5 jaar, ben ik nog steeds helemaal happy!
!" Mijn dochter is dus net zo besmet met het paardenvirus. Mijn man en zoon -nog steeds- niet, maar hij heeft er gelukkig wel begrip voor. Hij is zelfs bereid om over een paar jaar een ander huis te zoeken, waar we de paarden aan huis kunnen hebben, zodat ik nog een grote wens kan vervullen : een Friese merrie ! Misschien dat íe dan eíndelijk ook besmet wordt
!