Maar als het al zowat hooi was voor het maaien.... en dan met deze temperaturen + wind + droge grond... lijkt het me niet onmogelijk dat het spul wel okee is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balko schreef:Ff wat anders, vind ik dan hilarisch.
Het is 5 weken lang droog. En dan ga je maaien (voor hooi) terwijl er regen voorspeld wordt…
Dan doe je het er wel om.
Maar wij doen veul met gras, en ik denk dat je je niet drukt hoeft te maken en er mooie baaltjes vanaf komen.
imaudy schreef:Balko schreef:Ff wat anders, vind ik dan hilarisch.
Het is 5 weken lang droog. En dan ga je maaien (voor hooi) terwijl er regen voorspeld wordt…
Dan doe je het er wel om.
Maar wij doen veul met gras, en ik denk dat je je niet drukt hoeft te maken en er mooie baaltjes vanaf komen.
Het gras kwam wat laat op gang dit jaar he.
Denk dat het wel mooi voordroog kan worden TS. De bodem is steeds droog gebleven. Later in het jaar heb ik vaak dat het weiland 's avonds laat wat vochtig is. Wel kleigrond. Dan kan het verdag wel droog lijken, maar dan heb je welveel zonuren nodig.
bribro schreef:Natuurland mag toch pas vanaf half juni gemaaid worden? Onze loonwerker heeft bij zichzelf en bij ons een paar weken geleden al gemaaid, maar was sinds eind vorige week ook weer erg druk vanwege het natuurland waar het eindelijk af mag. En ze wilden het nog graag voor de regen proberen binnen te krijgen.