Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Heb je hier bronnen van? Een zeer gerenommeerde DA praktijk meldde mij anders namelijk dus boeiend!
Sizzle schreef:ruitje schreef:Droes hoeft niet 4 keer per jaar hoor volgens mij. Als je 2 keer per jaar doet kun je enten als er een uitbraak is en zijn de verschijnselen milder en is je uitbraakperiode minder lang. Precies wat Babootje zegt, het kan het verschil maken tussen heel erg ziek en een beetje ziek.
Er bestaat nog geen goede data voor.
De leverancier heeft alleen klinische data geleverd tot 2 maanden na vaccinatie.
Het immuunsysteem blijft wel een actief geheugen houden zodat de booster snel werkt maar niemand weet nog hoe effectief het vaccin is als het langer dan 2-3 maanden geleden is. En niemand weet nog of je kwade droes ermee voorkomt.
Rocamor schreef:Maar niet alle veeartsen werken even lekker mee met ontwormen.
Een vriendin van me heeft een stuk of 10 dieren staan. Die vond paar weken terug spoelwormen. Uitgezocht van welk dier. Veearts op de hoogte gebracht.
Ze wilde alle dieren ontwormen. Mocht niet omdat ze de weides elke dag schoonmaakt, eerst mestonderzoek. 3 paarden besmet, rest negatief.
Dus 3x ontwormd. Week of wat later, weer spoelwormen. Moest ze weer laten testen en kreeg echt niet voor alle (niet ontwormde) dieren mee.
En vanmiddag heb ik getest voor een kennis, kwam op >8000 egp bloedworm uit![]()
. Dierenarts gebeld, ja zet alles maar op schrift, kijkt de veearts er binnenkort wel naar.
Nog maar de vraag of ze voor de anderen wel meekrijgt of niet