hoe vevoeren jullie je paard met veewagen/trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:50

Ik heb Sheril tot nu toe altijd zonder beenbescherming op de trailer of veewagen (afhankelijk van mijn lift) gehad, maar ben nu flink aan het twijfelen. Tijdens het transport zelf geloof ik het eigenlijk wel, ze staat braaf en kan nergens achter blijven hangen. Alleen kreeg ik pas beschreven van iemand wat voor wonden naast de klep stappen bij in- en uitladen op kan leveren (van kogel tot spronggewricht dus), en hoe lang je paard daarmee zoet kan zijn, dus waarschijnlijk bandageer ik volgende keer.
Ik geloof niet in die speciale transportbeschermers, volgens mij kunnen die alleen maar afzakken, gaan ze erop staan enzo.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:09

Jordy stapt dus het liefst en als hij de kans krijgt vanaf de zijkant van de klep de trailer in (klepvrees ofzo...). En dan dus echt vlak bij de trailer zelf, dus dat is een aardige opstap. Nu ben ik van mening dat hij maar gewoon via de klep de trailer in moet, maar áls hij het voor elkaar krijgt, heb ik toch liever wat bescherming om in de vorm van hoge beschermers dus.

Sonja schreef:
Weten jullie trouwens dat heel veel transportbeschermers in noodsituaties alleen maar lastig en soms ronduit gevaarlijk blijken te zijn? Moet je eens horen wat de praktijk-hulpverleners (die dus bv EHBO voor paarden geven) over die dingen te zeggen hebben.
Dan weet je meteen waarom ik me volledig bij Ikke aansluit en m'n paarden "kaal" op de wagen zet. Hooguit 3-in-1-beschermers om bij een onrustiger dier, verder doe ik echt niet van die bontgevallen om.

Wat zou er dan kunnen gebeuren met hoge beschermers? Ze zitten met klittenband vast, dus ze zijn zo los te maken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:26

Ik vermoed hetzelfde als wat ik ook wilde zeggen, als ze afzakken, en ze gaan er met hun andere hoef op staan, ligt je paard onderuit in de trailer.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:22

ik vervoer mijn paard met trailer, en af en toe met vrachtwagen, mijn paard heeft dan rondom (4) springschoenen aan, en dan de transportbeschermers van eskadron, en als het een lange reis is doe ik van die dikke lappen met bandages erom, dus ze staat goed beschermd op de trailer Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:43

De mijne staat helemaal in zn blootje in de veewagen Knipoog.
Nou ja, met een halstertje om natuurlijk.

Ze krijgt geen deken op en ook geen beschermers. En opzadelen voordat ze in de trailer gaat?

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:43

ik ga ook met de trailer naar de les of wedstrijden. en naar een wedsrtijd heb ik trailerbeschremers om en naar de les gewoon been beschermers als ik naar de les ga doe ik me zadel wel om. allen me hoofdstul nie. naar een wedstrijd doe ik het daar op. en me paard staat ook los in de trailer want hij loopt er vanzelf in en uit!

doeg (K)(L)(K)
mirie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:46

tja na alles gelezen te hebben is voor elke 'mening' wel iets te zeggen ja..............moeilijk eigenlijk. Ik zou een paard niet meer zonder erin zetten, maar ja in de andere argumenten zit ook wel iets.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:09

Ik sta gelukkig vlak bij een binnenmanege ongeveer 10 minuten stappen dus ik ga altijd onder de man. s'avond krijgt ie reflecterende beendingen om en doe ik een reflecterend hesje om en 4 lampjes (ben net een kerstboom) en dan rij ik naar de manege.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:33

IngridM schreef:
tja na alles gelezen te hebben is voor elke 'mening' wel iets te zeggen ja..............moeilijk eigenlijk. Ik zou een paard niet meer zonder erin zetten, maar ja in de andere argumenten zit ook wel iets.

Er zijn denk ik meerdere "goede" manieren Lachen. Mijn hengst krijgt nooit beschermers om, omdat hij dan de hele weg gaat staan klooien om ze eraf te krijgen, en mijn merrie gaat rondom in de lappen met bandages omdat ze aardig kan meppen - en beide komen altijd "heel" van de trailer af Lachen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:56

Alleen transportbeschermers krijgt ze om, en dan alleen om de voorbenen want achter trapt ze er nog al mee, wat dus meer schade veroorzaakt dan zonder. Word nog oefenen, maar zolang ze ze nog niet accepteerd zet ik haar daar niet mee de trailer op Lachen