Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:56

Jeee volgens mij ben jij te lief voor deze wereld _/-\o_
Echt wat een geweldig mens vind ik je alleen van wat ik lees!

Maar… mag ik dan met mijn paard bij jou? :D
Whahaha. Grapje maar nee hoor, je bent echt veel te goedkoop. Ik denk dat zij in hun handjes moeten knijpen met wat je allemaal doet en wat ze allemaal krijgen en dan voor dat bedrag.

Misschien is het fijn dat je alles nog eens opnieuw in overweging neemt en reken het goed uit en dan niet dat het net kan maar neem het wat ruimer. Je steekt er ook veel tijd in, dat mag ook wat kosten.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met je gezondheid en hoop ik dat je helemaal beter wordt. En dan ook nog met een kleine erbij. Zwaar lijkt me dat. :(:)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:02

Ik zou bijna overwegen om naar zeeland te verhuizen als dit de prijs is voor alles wat je krijgt :oo Nee hoor TS absoluut niet duur zeker niet voor 2 paarden. Ik moest op een stal hier (noord holland) voor een paard vorig jaar al 270 euro in de maand aftikken en die had echt niet de luxe van een PP en uitrijmogelijkheden zoals jij hebt!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:09

mmajar schreef:
Wat ik in eerdere berichten niet terugzie:
Hoewel je vraagprijs kostendekkend lijkt voor voer, stalbedekking enz, vergeet je een ding.
Jij hebt geïnvesteerd in de aankoop van land, loopstal, omheining. Daar zouden je pensiongasten dan gratis en voor niks gebruik van maken, terwijl jij maandelijks de hypotheek betaalt

Je hebt een punt hier hebben we inderdaad niet over nagedacht. Maar dat is zeker wel waar.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:10

savieralover schreef:
Ik zou bijna overwegen om naar zeeland te verhuizen als dit de prijs is voor alles wat je krijgt :oo Nee hoor TS absoluut niet duur zeker niet voor 2 paarden. Ik moest op een stal hier (noord holland) voor een paard vorig jaar al 270 euro in de maand aftikken en die had echt niet de luxe van een PP en uitrijmogelijkheden zoals jij hebt!

Ik heb toevallig ook een advertentie geplaatst voor iemand die de b&b wilt huren met eventueel een paard. Zo lang het geen b&b is kom er gezellig bij.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:14

Melzazu schreef:
Jeee volgens mij ben jij te lief voor deze wereld _/-\o_
Echt wat een geweldig mens vind ik je alleen van wat ik lees!

Maar… mag ik dan met mijn paard bij jou? :D
Whahaha. Grapje maar nee hoor, je bent echt veel te goedkoop. Ik denk dat zij in hun handjes moeten knijpen met wat je allemaal doet en wat ze allemaal krijgen en dan voor dat bedrag.

Misschien is het fijn dat je alles nog eens opnieuw in overweging neemt en reken het goed uit en dan niet dat het net kan maar neem het wat ruimer. Je steekt er ook veel tijd in, dat mag ook wat kosten.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met je gezondheid en hoop ik dat je helemaal beter wordt. En dan ook nog met een kleine erbij. Zwaar lijkt me dat. :(:)

Nah zo lief ben ik niet hoor. Praat maar eens met mijn man en ouders. Zeker na mijn chemo dan ben ik een chagrijnige dramaqueen.
Het is zeker loodzwaar….. vooral ook omdat ik na de chemo helemaal alleen thuis zit zonder hulp omdat mijn man chauffeur is. Dochter logeert dan bij opa en oma. Maar heb dan wat dagen dat ik niet eens kan lopen. Gelukkig heb ik wel een fantastische bijrijder die voor de diertjes zorgt.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:17

Ik vind het ook te goedkoop. En wat als de inflatie doorzet? Als de prijzen allemaal nog meer gaan stijgen moet jij over een paar maanden misschien een verhoging doorvoeren. Als ze het nu al te duur vinden gaan ze straks die verhoging al helemaal niet betalen en dan ben jij de pineut.
Ik zou persoonlijk als je nu een stalling begint al iets hoger inzetten, zo hoef je niet over 3 maanden al weer aan te komen met een verhoging.

Dees

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:29

TS, als je zo slecht bent na een chemo....
Wie zorgt er dan voor die paarden op jouw slechte dagen?

Gezelligheid klinkt in theorie heel fijn, maar mensen die je paard bij jou stallen, zijn niet perse op zoek naar gezelligheid. Die zoeken gewoon een fijne plek om hun paard te stallen. Fijn vooral voor het paard.

Vul je behoefte aan gezelligheid op een andere manier - als je niemand kent, dan is er via de gemeente vaak wel een vrijwilligersorganisatie die buddy's voor je heeft.
Pensionstalling aanbieden is vooral een heel zakelijke overeenkomst.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:38

Ik denk dat het er voor mij van af zou hangen op welke manier ze aangegeven hebben dat het hen toch wat te duur is.
Als ze botweg met de mededeling 'te duur' zijn gekomen, dan konden ze wat mij betreft meteen door gaan zoeken. Maar als ze het vragend zouden brengen op een manier van 'goh het zijn onze eerste pony's, we weten nog niet zo goed wat er allemaal bij komt kijken en wat dat allemaal kost, en het is wat duurder dan we gedacht hadden dus kun je ons eens meenemen in hoe dat nou zit? ' dan zou ik er nog een kwartiertje aan willen besteden. Dan vertelde ik ze over hypotheek, onderhoud land/gebouwen/rijbak, water/licht/stroom, materiaal als lint/palen/zand/extra draad ivm de kleine pony, tractor of quad+onderhoud, prijzen hooi/vlas, en de tijd die alles kost. Als ze daarna zouden reageren met 'wow dan hebben we dus mazzel dat we voor die prijs bij je kunnen staan, wat kunnen we verder zelf bijdragen zodat het voor jou niet teveel werk wordt?' dan zouden we alsnog een deal kunnen hebben. Minder positieve reactie = dagdag!

Vergis je niet in het 'gezellige' van een pensionklant. Het KAN inderdaad heel gezellig zijn, maar vergeet niet dat het niet voor niets een pensionKLANT heet. Geen pensionvriend. Klanten stellen (terecht overigens!) eisen en staan op hun strepen als ze ook maar denken dat er een afspraak niet nagekomen wordt. En nu alles nog nieuw is, zal er alle begrip zijn voor jouw persoonlijke situatie. Maar als ze gewend zijn, de eerste ergernisjes gekomen zijn, en jij hebt een slechte dag waardoor er nog geen drol gedaan is wanneer zij komen, dan gaat het gezeik beginnen. Kun je op wachten.
Maak HEEL goede afspraken, niet alleen over hoeveelheden, gedrag, gebruik en tijden, maar ook over dat ze te gast zijn op JOUW terrein, en dat JIJ bepaalt hoe, wie, wat, waar en wanneer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:45

175 is idd spotgoedkoop. Hier vraag ik nu 250 voor de pensioenpaarden (geen pistegebruik) en 300 voor wie ook de piste gebruikt. En ik ga omhoog moeten volgend jaar, hou er amper iets aan over na aftrek van de btw.

Daarvoor staan mensen hier volledig volpension. Winter ‘s nachts op stal en perfecte, verlichte piste. Geen trailerstalling, wasmachine, koelkast etc.

Mijn ervaring is consistent het volgende:
- blijven helpen is zeer beperkt. Ik ben van halfpension naar volpension gegaan en ga nooit meer terug. Mensen beloven veel maar hebben uiteindelijk toch nooit tijd. Zeker met 2 fulltime banen geloof ik er weinig van.

- voorzieningen worden misbruikt. Hier gratis worteltjes om te nemen… hoe vaak ik al mensen op de vingers heb moeten tikken dat ze geen handen en handenvol moeten nemen en nog wat voor thuis ook… en ‘t is hier een kleinschalige ding met 4/5 klanten maar. Idem met zelfs de vuilbak, sommige hebben het idee om daar ganse dekens in te komen dumpen want thuis kost hun dat een vuilzak :roll:
Brace yourself voor gratis koelkast en wasmachine…
Ik zou het logisch vinden dat iets voor de bijrijders gratis is maar voor de pensionklanten niet.

- ga jij vieze toiletten uitkuisen? Ik heb hier bewust geen wc ter beschikking van de stalklanten omdat het op manege altijd zo’n zooi is.

- vergis je niet in al het extra werk: iedereen heeft altijd wel iets dat er moet gebeuren met het paard. Of een paard waar iets mee is en de eigenaar komt niet eens kijken. As we speak heb ik hier een paard staan met prutoogjes waar ik al 3 dagen 2x daags zalf in doe en de eigenaar heeft zelfs zijn berichten nog niet gelezen. Frustrerend hoor.

Al bij al, zijn pensionpaarden over het algemeen meer een grote last ipv een extra gezelligheid. Ik zou ik zien dat je toch echt minimaal 50 euro per pensionpaard overhoudt als winst en zelfs dat is al minimaal. Anders is het het (meestal) gewoon echt niet waard.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:46

Helemaal eens met mijn voorgangers begin hier niet aan.
Daarnaast is dit maandbedrag 100% zeker niet kosten dekkend en jullie hebben al geld te kort.

De vraag is überhaupt of je hier aan moet willen beginnen. Gezelschap en gezelligheid kun je ook krijgen zonder extra verplichtingen op de hals te halen. Zeker met wisselende emoties bij jou icm met een zwaar chemotherapie traject en een eisende klant.

Iemand met bij voorbaat te weinig geld voor paarden moet je sowieso niet op stal halen. Garantie voor gezeik.

Ik wens je veel beterschap en hoop dat alles goed gaat :(:)
Laatst bijgewerkt door Horsy83 op 27-12-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:49

Het eerste wat ik dacht bij het lezen van de OP was: wat goedkoop! Toen las ik verder en dat ze dit al te duur vinden? Nu weet ik niet hoe goedkoop Zeeland normaal is met stalkosten, ik kom uit de randstad en hier is alles duur. Maar ik heb wel een paar vragen:

* Wie mest er uit? Doe jij dat ook nog voor ze, of moeten ze dat zelf doen?
* Wie zorgt er voor de paarden als jij een slechte dag hebt of in het ziekenhuis ligt?
* Wat heb je allemaal doorberekent? Ik vermoed dat je een en ander aan kosten vergeten bent bij te rekenen. Je bent toch geen filantropische instelling?
* Gaat het je echt om de gezelligheid en vind je dat belangrijker dan de kosten?

Ik zou met de toekomstige pensionklant hele duidelijke afspraken maken. Wanneer wordt er betaald, contant of overmaken, wat zit er in de kosten en wat kost extra, enz. Klinkt streng, maar er wordt zo snel misbruik gemaakt. Je kent vast het spreekwoord over de vinger en hand wel? Lees idd wat topics op Bokt over pensionklanten en bedenk je dan nog eens of het je zo leuk lijkt.

Tot slot wil ik je heel veel sterkte wensen. Het is een rotziekte en eigenlijk heb je daar al je kracht en energie voor nodig.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:10

Kijk voor de grap ook even naar dit topic wat net geopend wordt: [VSW] Paddock blade voor uitmesten weiland?

Lekker dan. Zo'n paard is toch meer werk dan ze denken, dus hoppekee nu ligt het probleem bij de TS van dit topic, die nu dus weer een nieuwe investering overweegt omdat ze het zelf toch ook niet trekt, letterlijk zoveel oliebol erbij...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:13

Eatshay schreef:
Kijk voor de grap ook even naar dit topic wat net geopend wordt: [VSW] Paddock blade voor uitmesten weiland?

Lekker dan. Zo'n paard is toch meer werk dan ze denken, dus hoppekee nu ligt het probleem bij de TS van dit topic, die nu dus weer een nieuwe investering overweegt omdat ze het zelf toch ook niet trekt, letterlijk zoveel oliebol erbij...

Dat is inderdaad mijn topic ja. Ik heb hier ook een paar keer gereageerd. Ts begin er aub niet aan ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:17

Sharmila schreef:
Gelukkig heb ik wel een fantastische bijrijder die voor de diertjes zorgt.

TS: Je bent te goed voor deze wereld. De prijs die je wil vragen is te laag, als ze daar nu al moeilijk over doen is vragen om problemen, bijvoorbeeld met betalen in de toekomst. Ook beloftes om te helpen met klussen vallen altijd tegen. Wat je beter kan doen is een klant zoeken die ook meehelpt met de verzorging, zodat het niet meer werk is voor jouzelf en je bijrijder (want die zadel je nu ook met meer werk op). Zoek iemand met 1 of 2 paarden en laat ze een x aantal dagen uitmesten, plus stalling die dan redelijk goedkoop is voor 175 euro per maand. 175 euro per maand en 2 dagen per week mesten bijvoorbeeld is veel redelijker.

Zo heb ik het ook met mijn ouders geregeld, mijn paarden tstaan daar tegen de kostprijs maar ik help ook mee met het uitmesten, en ook met voeren als ze een keer een dagje of weekje weg zijn.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-12-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:19

Ts, ik denk dat je lekker moet doen wat jezelf goeddunkt.
Hier op dit forum krijg je op pensionvragen altijd alleen maar bakken gal over alles wat mis kan gaan en nog een hoop 'los' gezeur en gezeik.

Wij zitten in een goedkoper deel van het land met de paarden aan huis en hebben wat pensionklanten (nu vijf met 7 paarden)
De hypotheek heb ik omdat ik de paarden aan huis wilde, daar heeft een ander geen verantwoordelijkheid in imo.
Wel wil ik natuurlijk dat het geen geld kost (de andere paarden), maar dat is niet zo moeilijk opzich.
De stal bouwde ik namelijk om ik mijn paarden op een bepaalde manier gestald wilde hebben en niet voor een ander. Zelfde geldt voor de rijbak. Hebben zij niet om gevraagd.

Als ik de prijs hier op bokt noem weet ik zeker dat iedereen gaat roeptoeteren 'te goedkoop', maar het kan prima uit (in de randstad is denk het concept: jij helpt de buurman daarmee en die doet dan wat anders weer voor niets terug waarschijnlijk onbekender) en er zit zelfs nog een heel klein stukje basisonderhoud bij en eigen paarden staan zowieso wat goedkoper doordat bulk wat goedkoper is.

Iedereen tevreden en blij en ja, het is niet altijd rozengeur en manenschijn maar dat zijn paarden zowieso niet. :Y) Belangrijkste is dat bij ons niemand twijfelt wie uiteindelijk de baas is. Dan voorkom je problemem onderling.

Informeer even bij wat mensen in de buurt wat men betaalt en kijk dan of het een beetje logisch is en of je uitkomt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:21

Kijk alsjeblieft goed uit met wie je binnen haalt TS. Extra problemen kan je er nu echt niet bij hebben in jouw situatie. Als het gezeur nu al begint over de prijs, dan zou ik er nog eens heel goed over nadenken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:24

Het is niet dat pension aanbieden pertinent een verkeerde keus is, laat dat voorop staan. Het punt is vooral dat jij zoveel biedt (en voor zo weinig) dat de kans dat jij de juiste persoon voor jouw plekje aantrekt zeer klein is. De kans is groter dat je straks een paard daar hebt staan dat je meer werk kost dan je had verwacht, dat het toch meer geld kost dan je had verwacht, en bovenal dat de mensen die je op je terrein hebt lopen meer energie kosten en minder plezier opleveren dan je had verwacht. Iemand die je stalgeld nu al te laag vindt, dat gaat geheid gezeur opleveren. Jij hebt een persoon op je terrein nodig die tegen je zegt: "wauw, wat een leuke plek, hier wil ik graag staan! Maar laten we realistisch zijn, dit is wel weinig geld, zullen we een iets hoger bedrag afspreken? Of zal ik er op zijn minst iets anders aan klusjes tegenover stellen?" Dat is namelijk iemand die zich ten eerste bewust is van hoeveel de wereld kost en die ten tweede er bereid toe is om dit in samenwerking met jou te doen. Zo'n wisselwerking waarin iemand niet alleen maar van alles aan je vraagt maar ook iets teruggeeft, dan wordt pension aanbieden mogelijk de moeite waard. Dat biedt een goede basis. Maar de meeste mensen zullen naar jouw stal komen met het idee "oke, dit is het bedrag dat ik betaal, daarvoor kan ik ál die diensten verwachten, en ik doe het niet voor de gezelligheid en de samenwerking, want ik wil gewoon stalling voor mijn paard". Als je zo iemand op je stal binnengehaald blijkt te hebben, dan slurpt dat snel plezier en energie, en ik kan me voorstellen dat je aan dat laatste nu geen overvloed aan hebt met je huidige gezondheid.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 12:27

Als ik te ziek ben dan doet mijn man de stal en de slowfeeders vullen. Die is vrachtwagenchauffeur en werkt tot ongeveer 20 uur. Daarna doet hij dan even alles recht trekken. Het is overigens nog niet heel vaak nodig geweest. Ook heb ik een bijrijder die dan de stal eventjes recht trekt. Alleen dat is een erg jong meisje dus mijn man gaat altijd wel even alles na als hij thuis komt.

Meisje wat bij ons op stal komt staan heeft altijd een eigen weilandje gehad. En alles zelf in beheer. Stond ook een ander paardje waar zij veel voor deed omdat het andere meisje het druk had. Maar die paardje gaat nu dus weg ook vanwege de tijd. Daarom zocht ze nu wat anders. Ze wilt niet meer 2 keer daags naar haar ponies toe. Logisch verhaal! Daarom geef ik haar toch wel een kans. Ze weet denk ik wel hoeveel werk het is. En ik denk ook dat ze niet zo goed weet hoeveel alles kost omdat ze alles altijd op de grote hoop hebben gegooid qua kosten.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:28

Ik vind het ook goedkoop. Ik sta aan het bos, 24/7 buiten, buitenbak, schuilstalletje en met bijna onbeperkt hooi voor 275,-
Wel een andere regio, maar ik denk dat je prima meer kan vragen.

Sterkte met je ziekte :(:)
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 27-12-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:33

Ik heb hier 1 paard in pension staan, en daar wordt 225 euro voor betaald...

Maar dat is wel het laatste paard wat hier in pension zal staan, die mensen die bij jou dan wel van alles willen gaan doen, echt... pas daarmee op, voor je het weet heb je niets meer over je eigen grond te bepalen, want dan hebben zij dat wel gedaan, en je bent je hele privacy kwijt met beetje pech.. Echt zeker in het begin, hou het heel strikt en zakelijk, kijk eerst maar eens heel goed de kat uit de boom..

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:49

Sterkte met je ziekte,
Maar je bent gek, doe het niet, 175 en 100 euro ga je nooit mee uitkomen.
Ik raad het je echt sterk af, helemaal als ze het nu al duur vind.
Dan zou ik verder kijken naar een andere klant, kun je ook vast een leuke klik mee hebben. Maar vergis je niet, de kosten en het meer werk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:51

Je hebt je keus dus al gemaakt?
Dan hoop ik voor jou echt heel hard dat het meevalt en het goed gaat!
Hoeveel spreken jullie af qua prijs? Blijf je aan die 275 euro vasthouden?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:02

Ik zou ze niet meer laten komen. Als het gezeur nu al begint.
De prijs die je vraagt is namelijk absoluut niet te veel ( maar daar was je al achter na alle uniforme reacties :D ), maar juist spotgoedkoop.
Ik had mij in de handen geknepen als ik die mensen was geweest; zo goedkoop en zoveel ervoor terug krijgen met goede uitrijmogelijkheden........pfoeh; ik had een dansje gemaakt van vreugde als ik zo goedkoop had kunnen staan.

125 voor de mini en 225 voor de fjord is een heel wat realistischere prijs....en dan staan ze nog spotgoedkoop, zeker voor wat ze ervoor terug krijgen.

De toegang tot de koelkast zou ik beperken tot gebruik, als in; je mag daar je drinken en eventueel eten in leggen zodat het koel blijft.
Maar spullen pakken die er eigenlijk voor de 2 jonge meiden liggen, zou ik niet doen. Voor je het weet sta je straks praktisch elke dag die koelkast te vullen. Bovendien mogen die meiden dat pakken, mede vanwege hun eigen thuisomstandigheden. Ik ga er vanuit dat dit bij het echtpaar niet van toepassing is. Bovendien gaat dat om volwassenen; die kunnen prima zelf hun banaantje kopen en hun coolbest ( of wat je er ook maar aan drinken in hebt liggen).

Het is ontzettend lief van je dat je ze dit allemaal zo aanbiedt en helaas, althans zo komt het op mij over ( maar ik ben dan ook erg cynisch wat betreft intenties van mensen mede door slechte ervaringen), lijkt het erop dat deze mensen nu al misbruik van je goede karakter willen maken. Want dat gemiep over dat je teveel vraagt is echt zo'n grote onzin; je bent spotgoedkoop. Eigenlijk geef je het gewoon weg zowat, zo goedkoop.

Zeker met je ziekte en midden in behandelingen kun je dit soort gedrag je echt niet op de hals halen. Dit gaat je straks zoveel stress opleveren.

Veel sterkte trouwens met je ziekte en veel beterschap toegewenst.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 13:03

Cayenne schreef:
Je hebt je keus dus al gemaakt?
Dan hoop ik voor jou echt heel hard dat het meevalt en het goed gaat!
Hoeveel spreken jullie af qua prijs? Blijf je aan die 275 euro vasthouden?

Ja ik wil het gewoon even proberen. Maar wel wat bedachtzamer na al deze opmerkingen. Over de prijs gaan we ook even goed nadenken en rekenen. In principe komt de pas in januari dus we hebben even de tijd. En als ze het dan te duur vindt dan had het niet zo moeten zijn helaas. Misschien kopen we dan een tinker erbij ofzo. Geen idee. Heb niet heel veel animo hoor op mijn advertentie voor pension stalling gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:04

Jouw toekomstige pensionklant heeft dus altijd haar paarden in eigen beheer gehad én daarbij ook een 'pensionklant' gehad én heeft geen idee wat dat gekost heeft? :?

Nu wil ze niet meer 2x per dag naar haar paard hoeven en daar niet voor betalen?
30 dagen per maand 1 uur minder tijd kwijt à 10 euro (= ongeveer minimumloon) = 300 euro...
Leg dat maar even voor aan haar.

En doe de suggestie dat ze even de rekeningen van uit die tijd van eigen beheer opduikelt en doorrekent. Kijken of ze het dan nog steeds te duur vindt.