Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Ik zie wel dat veel bokkers TS vergelijken met hun oude paarden met een slecht gebit.
TS haar paard eet prima hooi hè? Dus die zou niet zoveel SP moeten eten om er een complete ruwvoervervanger van te maken.
ruin_lover schreef:Mijn paard krijgt in de ochtend 2 scheppen SP met 6 liter water geweekt en in de middag 2 scheppen SP en 1 schep slobbermash met 7,5 liter water geweekt en krijgt dit met gemak naar binnen, is ook wel een groot paard van 1.75m.
Hier doet hij het heel erg goed op, ziet er super uit. Hij kan nog wel wat hooi eten maar veel minder doordat hij 7 kiezen mist.. Enige nadeel is dat hij met regelmaat dunne mest heeft maar weet niet of dat door de SP komt of door het hooi wat hij niet goed kan kauwen.
prugelpiet schreef:Ik zie wel dat veel bokkers TS vergelijken met hun oude paarden met een slecht gebit.
TS haar paard eet prima hooi hè? Dus die zou niet zoveel SP moeten eten om er een complete ruwvoervervanger van te maken.
Hannanas schreef:Nibbit schreef:De hoeveelheid SP is hier voldoende om zo ongeveer in de gehele ruwvoerbehoefte te voorzien.
Is dan niet zo gek dat hij niet veel hooi meer eet? Hij is wss vol.
4 a 5 kilo droog gewogen SP is geen “gehele ruwvoer behoefte”.
OleJon schreef:Vanavond heeft de welkoop 20% korting op alles. Dus ook op sp
Als je meteen 10 zakken meeneemt scheelt veel
Coentjuh schreef:Je mag toch helemaal niet zoveel SP in 1x voeren tegelijk, beter verdelen over de dag. Dacht dat het op de zak stond. Hoe doen jullie het in de nacht voor oudere paardjes met slecht gebit? Tandarts kan niet meer veel doen, en veel hooi heeft hij niet gegeten (in de nacht) als ik 's ochtends aankom..