Ik heb haar niet in de paddock gelaten. Je wilt niet weten hoe erg paarden kunnen draaien en mieren op een heel klein oppervlak. En dan op zachte bodem. Is absoluut niet bevordelijk voor een kapotte pees!
Brok zou ik helemaal weglaten of heel weinig geven. Mijn paard kreeg extra hooi, wortels en 2x daags 0.25 kg onderhoudsbrok. Zij viel wel in op de flanken en op de rug. Niet omdat ze mager was, maar omdat er op het laatst echt geen spieren meer op zaten. Dat voorkom je gewoon niet.
Aan de hand was ze behoorlijk fel. Voor de controle deed ik haar een hoofdstel om, een longeersingel om en deed ik er bijzetteugels aan. Verder een touwtje over de neus. Heel vervelend allemaal, maar was op dat moment gewoon nodig.
Op stal was ze wel aardig braaf. De laatste weken helaas niet meer.
Ze sloeg heel hard met haar benen tegen de stalmuur aan. (En dat met een peesbeschadiging in haar achterbeen
). Daarom heeft ze de laatste weken op een kalmeringsmiddel van de dierenarts gestaan.Veel sterkte ermee!
)
) een vitaminesupplement.

We waren weer in aktie. He longeren ging vrij goed op een enkele bokkesprong na. We zijn nu ook wel net verhuisd, dus de omgeving is ook wel vreemd he.