Wolf Omg veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chntal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:29

Nou klinkt alsof we toch gewoon kunnen gaan genieten van ons weekendje! :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:14

Dit topic ligt al even stil maar de ontwikkelingen met de wolf (helaas) niet.

Weet iemand uit de omgeving Apeldoorn of het nog veilig buitenrijden is als je in de Cantharel verblijft?

Ik heb van m'n vriendin in Loenen gehoord dat zij al eigenlijk het bos niet meer ingaat vanwege veel verhalen van ruiters die wolven tegenkomen en/of paarden die doordraaien/in paniek raken.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:31

ashley1 schreef:

Weet iemand uit de omgeving Apeldoorn of het nog veilig buitenrijden is als je in de Cantharel verblijft?

Ik heb van m'n vriendin in Loenen gehoord dat zij al eigenlijk het bos niet meer ingaat vanwege veel verhalen van ruiters die wolven tegenkomen en/of paarden die doordraaien/in paniek raken.

De parkeerplaats staat nog dagelijks vol met trailers en ik heb nog geen onvertogen woord gehoord. Mijn zoon werkt voor van der Valk en wij wonen in het bos daar, dus ik verwacht wel wat gehoord te hebben als het een probleem was.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:08

Het gaat goed tot het niet goed meer gaat.
Op eigen risico dus.

Macs

Re: Wolf Omg veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:03

Ik ken geen enkel verhaal uit die hoek dat mensen achtervolgd worden.
Naar mijn weten zijn de wolven daar nog redelijk schuw en zoeken mensen niet/nauwelijks op.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:24

De wolven zitten nog wat meer richting Ede/Lunteren al is hij laatst wel bij Riant in de buurt geweest, maar dat is voor de Cantharel aan de overkant van de weg in het bos een stukje verderop

Vanuit Ede / Lunteren kunnen ze wel zo richting de Cantharel op komen zonder al te grote obstakels

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:43

Lisette1987 schreef:
De wolven zitten nog wat meer richting Ede/Lunteren al is hij laatst wel bij Riant in de buurt geweest, maar dat is voor de Cantharel aan de overkant van de weg in het bos een stukje verderop

Vanuit Ede / Lunteren kunnen ze wel zo richting de Cantharel op komen zonder al te grote obstakels

Bij Apeldoorn/Hoenderloo/Kroondomeinen zit ook een roedel :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:13

Heb in het voorjaar probleemloos gereden bij de Cantharal, ga het najaar weer.
Recent nog in de omgeven Laag Soeren/ Loenen gereden, ook probleemloos.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:11

Omgeving Laag Soeren zit 1 roedel als het goed is. En die zwerft over de hele Veluwezoom. Zijn heel schuw en worden maar af en toe gezien. Anders dan noordelijker op de Veluwe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:18

Bij mij aan de overkant van de weg in het bos kom ik al ruim 5 jaar sporen tegen van de wolf. Zelf heb ik ze nog nooit gezien terwijl ik er dagelijks loop en ook veel heb gemend., ze zijn wel actief met aanvallen van schapen in de omgeving. De zwijnen met jongen zie ik wel, die zijn zeker agressief op het moment. Die kom ik liever niet tegen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:02

Afbeelding

Ik kwam net deze tegen op Facebook, dit is wel in de buurt bij de cantharel

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:40

In het bos bij Ermelo/Harderwijk zit ook een roedel, deze zijn daar ook al meermalen gespot en tegengekomen in het bos ook door ruiters en helaas ook een paar makke(lees door mensen gevoerd/benaderd) exemplaren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 13:58

ashley1 schreef:

Ik rijd zelf gewoon alleen, ook ‘s avonds. Er zitten hier wel wolven. Zelf wandelend gezien en gisteren zijn er 8 welpjes gezien op nog geen kilometer van de Cantharel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:45

Ik durf met een paard het bos niet meer in. Puur omdat ik niet weet hoe ze zouden reageren, mochten we een wolf tegen komen. Met de hond ga ik nog wel maar ben ik extra alert. En heb ik altijd iets mee waarmee ik veel geluid kan produceren. Mijn hond zoekt het zelf niet op, ze gaat niet snel op honden af die groter zijn en we zijn ooit een wolfhond tegen gekomen, daar ging ze met een grote boog omheen. Ze zou in die zin niet zelf iets uitlokken. Maar de Veluwe ga ik alleen nog midden op de dag heen. En heel afgelegen gebieden mijd ik, terwijl ik eerder altijd graag gebieden op zocht waar ik uren kon lopen zonder anderen tegen te komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:12

Edit: verkeerde topic.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 18:02

Kom zelf dagelijks in het gebied met het paard, de mountainbike of hardlopend, maar ben ze nog nooit tegen gekomen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:51

Ik kreeg net te horen dan in een van de weilanden van Riant, die verderop bij het bos een half aangevreten hert is gevonden
Volgens de boswachter zeer waarschijnlijk ook door een wolf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:37

Saartjuh_b schreef:
Kom zelf dagelijks in het gebied met het paard, de mountainbike of hardlopend, maar ben ze nog nooit tegen gekomen.

Ik ook niet, wel veel sporen. Vooral pootafdrukken. En dat is echt wel van wolven, honden lopen niet kilometers lang in 1 rechte lijn, zonder voetafdrukken van mensen er naast.