Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KittyDylan schreef:Mijn katten vangen gelukkig mollen.
Mijn vader zit (on)geduldig weken lang naar zijn klemmen te kijken. Om vervolgens de mol achter het huis (dood) tegen te komen.
Ben er geen fan van. Die ponyhoefjes passen precies in de molsgaten en dat heb ik liever niet.
Art_Ificious schreef:Nou klein vind ik ze niet... Sommigen zijn echt hugegroter dan een hoef van een trekpaard zeg maar. En ook zeker 20cm hoog.
Wel heb ik 1 open gedaan en de gang loopt schuin. Dus woelmuis dan ?
Zal ze toch moeten bestrijden de hopen worden elke dag meer en meer
[ [url=m/huBWcn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bronsveen schreef:Art_Ificious schreef:Nou klein vind ik ze niet... Sommigen zijn echt hugegroter dan een hoef van een trekpaard zeg maar. En ook zeker 20cm hoog.
Wel heb ik 1 open gedaan en de gang loopt schuin. Dus woelmuis dan ?
Zal ze toch moeten bestrijden de hopen worden elke dag meer en meer
[ [url=m/huBWcn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is van een Das
Change3x schreef:Ben ik de enige die het sneu vind om mollen te vangen met klemmen? Dat is toch een afgrijselijk lijden voor ze. Net zoals muizen overigens. Wellicht heb ik een te teer hartje.
Succes ermee TS, ik heb verder geen tips.
Wij hebben heel veel last van kraaien in de wei die de hele boel omploegen. Mocht iemand daar nog ideeën voor hebben.
Art_Ificious schreef:Maar die van mij niet... Die heb ikzelf zo open gelegdwas eerst een molshoop daar heb ik het zand van weggedaan en de opening gezocht dmv graven en voelen met mijn handen.
Sanet schreef:Ik heb vandaag nummer 5 gevangen. Ik ben goed bezig!
Ergens wel sneu, want het zijn super mooie beestjes enzo. Maar ik zak bij tijden zo’n 10cm weg en als ik moet kiezen tussen de benen van mijn veulen of mollen. Dan kies ik voor veulen.
Thioro schreef:Bronsveen schreef:
Dit is van een Das
Ooit al een dassenburcht van dichtbij gezien? Die dingen zijn huge.
luanova schreef:ik heb een keer op animal planet gehoord dat je mollen weg kan jagen door kattenstront in de gangen te steken... Dus als je toevallig een volle kattenbak hebt ?
Schijnen ze van te denken dat er een, voor hun, roofdier in de gangen zit.
Geen idee of het werkt, maar het klink eigenlijk wel aannemelijk.
superpony schreef:Als ik even terugdenk. Ons land was echt een ravage. We hebben een track rondom gemaakt en bomen neergezet, gras gezaaid etc etc.
Eerste jaar wel mollen, maar die waren al weg voor de paarden de wei op gingen. Nu al 2 zomers geen mol meer gezien.
De buurman heeft wel veel molshopen, maar ook die verdwijnen weer voor de paarden erop komen. Is wel heel arm land bij hem.
In het begin liepen onze honden niet overal en nu wel. Maar ruim hun hondendrollen wel op.
Ik heb op 1 plek steeds een gang weg moeten werken, van de buurman naar ons bij het zandpad en zakte je echt weg. 10x dicht gemaakt en hard aangestampt.
Geen idee waarom ze nu wegblijven? Land is heel mooi hersteld en vruchtbaar. Hoorde weleens dat je juist moet planten waar je mollen hebt, want daar zullen de planten goed groeien. Maar we zijn van alles af, zoals jkk, zuring, melde etc
Art_Ificious schreef:luanova schreef:ik heb een keer op animal planet gehoord dat je mollen weg kan jagen door kattenstront in de gangen te steken... Dus als je toevallig een volle kattenbak hebt ?
Schijnen ze van te denken dat er een, voor hun, roofdier in de gangen zit.
Geen idee of het werkt, maar het klink eigenlijk wel aannemelijk.
Heb geen kat. Mijn vriend wel. Maar hoelang blijft die geur hangen als je het in de grond steekt? En voor er weer nieuwe mollen komen?