hoeveel voeren jullie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:01

Wjerdo ik wil je niet afvallen hoor maar ik vind wat ik heb gezien van jouw paarden ze niet bijzonder 'dik' in feite vind ik je haflinger er wat schraal uitzien op de foto's (voor een haflinger zoals ik ze ken lijkt hij zelfs mager).
Ik zeg er nadrukkelijk bij op de foto en lijkt omdat ik hem niet irl heb gezien.
Ik vind overigens je reacties wel erg overtrokken op het voergedrag van anderen.

Mijn paard krijgt;

-per dag 1 1/2 a 2 kilo (ligt aan opbouw werk)
Dodson&Horrell Pasture Mix, dit in overleg met voedingsdeskundige
-2 x daags iets van 4 kilo kuilgras
-per dag een halve schep Equiral Structuurmix,
of zoals nu 2 scheppen Pavo Slobber met 1 schep Equiral Structuurmix.
-verder bruin brood, appels,
-daarbij staat hij elke dag buiten en pluk ik weleens 3 emmers vers gras voor hem. (2 hele grote emmers) of sleep ik wilgentakken van iemand die in de omgeving heeft gesnoeit.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:47

Citaat:
Op 2001-09-29 10:01, schreef orri:
Wjerdo ik wil je niet afvallen hoor maar ik vind wat ik heb gezien van jouw paarden ze niet bijzonder 'dik' in feite vind ik je haflinger er wat schraal uitzien op de foto's (voor een haflinger zoals ik ze ken lijkt hij zelfs mager).

Ja Orry, maar dan heb je niet gelezen.

Ik zeg toch na de behandeling van Eric van Beyma. Wjerdo is nu op 4 weken ontzettend veel aangekomen, maar met anders en minder voer.

ik val niemand af op zijn og haar voergedrag ik zeg alleen Dat het gewoon veeeeeel te veeel is.

Ze moeten zelf weten wat ze voeren maar oke.
Ik heb zelf ook altijd te veel gevoerd, en nu met minder worden ze dik dus.........

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:51

Hoi allemaal,

Ik heb deze topic echt met hele grote ogen zitten te lezen... Haha! Als er trouwens iemand is die het voeren nog niet helemaal snapt dan ben ik het wel want ik ben steeds aan het goochelen met het voer en ze wordt steeds dikker... Verward Verward
Alleen zeggen een paar mensen die Mika gezien hebben dat ze al een dikke buik krijgt omdat ze drachtig is, maar dat lijkt me zo vroeg, ze krijgt pas in april een veulen.... Verward

Dit krijgt Mika per dag:

's morgens ½ muesli zonder haver van havens
's avonds ¼ slobbermash van havens en een plak hooi

Ze staat nu nog de hele dag op het land (land is trouwens kaal nu) maar als ze straks terugkomt van die 4 weken in die africhtingsstal wil ik haar sowieso 'snachts op stal zetten.
Als ze 'snachts op stal staat moet ze dan ook meer hooi?

Groetjes Sonja

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:55

Volgens mij is het ook een probleem dat veel mensen vinden dat 1 uurtje werk WERK is..........
Veel vinden gewoon dat hun paard hard werkt, terwijl ze echt niet gelijk 6 kilo nodig hebben als ze maar 3 kwartier of 1 uur per dag lopen. Want vaak worden die sportpaarden nog geen eens 1 uur gereden per dag, maar zelfs nog korter.

Ach, iedereen heeft z'n eigen mening en doet wat hij of zij denkt dat goed is, toch?! Daar gaat het dan om.

Ik heb een dikke arabier Pling en zij krijgt 2 keer per dag 3/4 schep basisbrokje. Uiteraard hooi.
Na het rijden/longeren krijgt ze van mij nog een schep Pavo Herbasan met 1 schepje vitaminen en lijnzaadolie. Voorlopig wordt ze nog niet dunner, terwijl er wel wat vanaf zou mogen.