100 euro inclusief hooi en stro en jouw eigen plek net €140,- inclusief met binnenbak er bij is echt niet meer van deze tijd. Zelfs hier in het noorden betaal je met binnenbak meestal al rond de €200,- tot €275,- per maand. Met slechts een enkele uitzondering naar beneden en meerdere stallen daar nog ruim boven.
Met alleen buitenbak tussen de €150,- en €200,- met uitzonderingen naar beneden en uitschieters naar €270,- vol pension (o.a. 2 Paddock Paradises)
Als hooi en stro ingekocht moeten worden betaal je al snel €4,- per klein pakje of €40,- per groot pak en zit je per paard per maand op €60,- tot €80,- aan ruwvoer en strooisel per maand. Als het niet duurder is.
Een bedrijf moet dan ook nog btw rekenen en belasting betalen over de inkomsten.
Kayley95 schreef:Op de basis wat jij nu aanbied, vind ik dat veel geld. Ik heb voor 75 euro met stallen en een gedraineerde rijbak, mestopslag, stallen, paddock, 4 weien en een super ruime zadelkamer gestaan. Hier zat verder niks anders inbegerepen kwa voer. Ook weet van een kennis die ook in de vergelijkbare categorie zit 100 euro betaald incl stro en hooi.
Momenteel betaal ik 140 voor bijna alle faciliteiten ( denk aan binnenbak, buitenbak, solarium, cross weide en dressuur weide, paddocks. ) Enigste wat ik moet doen is mijn eigen stal mesten ( kan voor 35e ook gedaan worden ) vlas voor mijn eigen bestellen en brok halen.
En ik sta in Brabant. Ik zag net voorbij komen dat Brabant duur is. Voor sportstallen wel, maar wat jij aan bied niet. Ik weet niet waar je precies zit? Maar ik zou 100 euro ok pm doen.
Edit: Ik zie dat je in Hasselt staat. Ik zou dan 100pm vragen voor wat je nu aanbied.