Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdende schreef:Bagheera_206 schreef:
Volgens mij bevat de Kerbex Rot ook Icardine. Zijn er mensen die deze vliegenspray gebruiken?
Icardine zou in theorie net zo werkzaam als DEET moeten zijn, maar is een iets nieuwere stof. DEET is vlak na de tweede wereld oorlog ontwikkeld. Icardine/Picaridine is in de jaren tachtig ontdekt/ontwikkeld, maar pas in deze eeuw aan het opkomen als alternatief voor DEET.
Wat vinden jullie de beste/fijnste vliegenspray?
Icaridine is juist in opkomst in Nederland, maar wel nog behoorlijk lastig te verkrijgen. CarePlus heeft een spray en de Decathlon verkoopt een spray, maar verder is het nog knap lastig te krijgen in Nederland bij een Nederlandse webwinkel.
Ik ben er óók naar opzoek, evenals Permethrin spray voor kleding, bijna niet te krijgen en zal het elders uit Europa moeten bestellen.
Vervelend wel, dat Permethrin in de VS gewoon wél vrij en goed verkrijgbaar is, maar dat het in Nederland zo moeilijk gemaakt wordt jezelf (en je paard) goed te beschermen tegen muggen, zonder Deet te gebruiken, want dat vind ik echt smerig spul!
Briiet schreef:Veerust helpt bij mij niet meer, vliegen komen gewoon weer terug als ik heb gesprayd.
Welk middel raden jullie aan. Op haar benen word ze lek geprikt.
Longeren jullie met een vliegen stampmolen deken?
snorkel1986 schreef:Briiet schreef:Veerust helpt bij mij niet meer, vliegen komen gewoon weer terug als ik heb gesprayd.
Welk middel raden jullie aan. Op haar benen word ze lek geprikt.
Longeren jullie met een vliegen stampmolen deken?
Stomme opmerking misschien maar schud je wel goed dat je echt dat knetter geluid krijgt als je gesprayd hebt?