Waarom? Ik heb slapeloze nachten!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 22:09

Als je dat topic hebt gelezen weet je waarom ik met martingaal reed.
Die aanmerkingen op mijn schoenen weet ik nu ook wel, maar ga geen jodhurs aanschaffen voor die paar keer die ik rij. Ik rij 's zomers helemaal niet meer onder het zadel alleen maar mennen
Mensen willen commentaar op de foto's, dan mag ik er toch bijzetten dat ik geen werkende achterhand ziet?
Op die foto was ik aan het proberen om hem inderdaad te laten wijken voor mijn been, hij dacht een volte van 5 meter is wel groot genoeg, dus ik was hem naar buiten aan het sturen, wat al doodseng was aangezien daar een iemand stond!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:12

Sjonniej schreef:
wat al doodseng was aangezien daar een iemand stond!


Misschien dan voor jou ook een idee om aan gehoorzaamheid/vertrouwen te gaan werken?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 22:16

Die pony prbeert onder zijn werk uit te komen, als je zo een dondersteen hebt krijg je dat er nooit meer uit! Hij is te snel afgeleid, hoewel hij met wedstrijen er altijd voor je is en nooit een stap in de verkeerde richting doet!! Maar thuis...

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:26

Jongens.. Wordt deze discussie niet een tikje onzinnig??

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:10

Ok, hier komt mijn (als ik het kan laten) mijn laatste reactie.

Sjonniej,.. weetje.. er zijn ook nog meer dingen in het leven dan een werkende achterhand.
Ik denk dat je moet leren je minder druk te maken.

Precies wat oscar zegt, je bent nooit uitgeleerd.
En zoals Renske al zegt, wat voor jou een 'slecht' beeld kan zijn, kan voor de fotoplaatster al een hele grote vooruitgang zijn.
Als we allemaal pas foto's zouden maken wanneer de paarden perfect lopen, kunnen we rekenen op 0 terechte topic in HAW.

En ja sorry, ik kan het niet laten, maar sjonniej, je bent ook wel een grappemaker hé Haha!

Sjonniej schreef:
Ik rij 's zomers helemaal niet meer onder het zadel

Ik rij nooit onder het zadel *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:59

Sjonniej schreef:
Die pony prbeert onder zijn werk uit te komen, als je zo een dondersteen hebt krijg je dat er nooit meer uit! Hij is te snel afgeleid, hoewel hij met wedstrijen er altijd voor je is en nooit een stap in de verkeerde richting doet!! Maar thuis...

Dat krijg je dus met kleine meisjes op slimme ponies, dan veegt de pony de vloer aan met zijn ruitertje.

Beste Sjonniej, je leek me al niet zo heel erg volwassen, maar je blijkt nog een klein kind te zijn. Als ik jou was zou ik me maar even koest houden totdat je wat meer uurtjes in het zadel hebt doorgebracht.
Als je zin hebt mag je mijn paard wel een uurtje op de achterhand komen zetten als je wilt, maar dan moet je niet boos worden als hij een rondje op zijn achterbeentjes doet hoor.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 08:24

LoveJess schreef:
Jongens.. Wordt deze discussie niet een tikje onzinnig??



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:52

Citaat:
Dat krijg je dus met kleine meisjes op slimme ponies, dan veegt de pony de vloer aan met zijn ruitertje.

OK dan!

Citaat:
maar dan moet je niet boos worden als hij een rondje op zijn achterbeentjes doet hoor.

Maar dan is ie wel op het achterbeen Clown

Maar sjonnie, je geeft niet eens de goede hulpen voor wijken, hoe denk jij dan dat je pony snapt om opzij te gaan?

En al zit je maar een paar keer op je paard, dan hoor je toch veilige schoenen aan te doen, je zegt zelf dat je paard vlug bang is, dus meer kans eraf te donderen, leuk als je erachter aan blijft hangen.

En dat je zegt op een foto dat ze hij op de voorhand loopt dat kan,maar om er nu een speciaal topic over te openen, dat je er niet van kunt slapen is een ander uiterste. Zeker als je zelf bewijst dat je het zelf niet eens kunt.
Denk dat je de komende jaren weinig slaapt als je naar je eigen foto's kijkt Scheve mond

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:33

Sjonniej schreef:
Als je dat topic hebt gelezen weet je waarom ik met martingaal reed.
Die aanmerkingen op mijn schoenen weet ik nu ook wel, maar ga geen jodhurs aanschaffen voor die paar keer die ik rij. Ik rij 's zomers helemaal niet meer onder het zadel alleen maar mennen
Mensen willen commentaar op de foto's, dan mag ik er toch bijzetten dat ik geen werkende achterhand ziet?
Op die foto was ik aan het proberen om hem inderdaad te laten wijken voor mijn been, hij dacht een volte van 5 meter is wel groot genoeg, dus ik was hem naar buiten aan het sturen, wat al doodseng was aangezien daar een iemand stond!


mmmm, je bent dus écht een natuurtalent Haha! ! spring je zo maar eventjes op je pony, en hupee, de achterhand eronder OK dan! .

nog aangenomen dat dit dan nu na weken eraan werken (zo schrijf je zelf) heel goed gaat, dan sliep je zeker ook niet de weken dat je zelf nog niét perfekt was Schijnheilig . maar dan heb je geluk, die faze is nu voorbij..............

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:25

*voelt vrede onder de 'wijze' mensen*

Sjonniej, je weet inmiddels je plek in de maatschappij weer, veel succes met trainen van je pony's komende tijd Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:17

Ach jammer he Sjonniej, dat je nu geconfronteerd wordt met je eigen foto's...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:43

tjee sjonniej, waar je al niet van wakker kunt liggen.......................zielig voor je
zo.........kga ff lekker tukkie doen, lukt mij nog goed hoor!!!! Haha!

Adrizotje

Berichten: 27
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Hulshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:10

Ik vind dit eigenlijk ook best zielig voor je sjonniej. Ik denk dat de meeste bokkers rijden voor hun plezier, maar zo blijft het niet leuk om foto's te plaatsen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:18

het is maar een momentopname...ga er maar vanuit dat 95% van alle foto's die je maakt...waardeloos zijn! dacht je dat jouw pony elke pas weer op de achterhand loopt...nou daar geloof ik geen snars van....
en net of dat erg is!! iedereen is er op zijn eigen manier mee bezig

en wat is een momentopname in een mensen/paardenleven nu???

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:23

wat ik zo jammer vind is dat je alle hulpteugels afkraakt 'behalve de martingaal' omdat je die zelf nodig hebt...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:56

Sjonniej schreef:
Mensen....je word er toch misselijk van als je naar sommige foto's hier op bokt kijk?? Van van 100 foto's die je ziet zijn er op hooguit 5 foto's paarden die de achterhand gebruiken. De helft word in de krul getrokken en....ik kan er echt niet meer van slapen?!

Hoe komt het dat mensen vergeten dat een paard 4 benen heeft? Ze huppelen alleen op de voorhand en worden met het hoofd in de krul getrokken en er worden te pas en te onpas hulpteugels gebruikt.

Ik was beniewd of ik de enige was die dit opviel en waarom mensen de achterhand er zo erg achteraan laten hobbelen?????

Ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen hoor!!! Mensen die de schoen passen trekken hem aan, ik ga ook geen foto's plaatsen die ik hier heb gezien, dat is wel een beetje banketstaaflig!



Bedenk wel dat de meeste hier ook geen foto's plaatsen met het idee het perfecte beeld te schetsen of neer te zetten, vele werken eraan of zijn nog met andere dingen bezig voordat ze hiermee aan de slag kunnen.

Wat ik storend vind is als mensen bewust hun paard in de krul trekken en vast zetten met het betere hang en sluitwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:58

Idd cissie

daar erger ik me ook veel aan.
mensen die de hele Gamma leeg hebben gekocht voor alle mogelijke ijzerwerk plus toebehoren om hun paard dan zogenaamd goed aan het lopen te krijgen.

Ik zie ook veel liever ruiters met lol, dan heeft het paard het ook.
die gewoon wat rond hobbelen, maar ook niet ten koste van het paard van alles proberen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:05

Paardrijden is eigenlijk heel simpel Schijnheilig :
Je zorgt ervoor dat het paard niet schrikt, je rijdt het paard van achteren uit, hebt een zachte hand en voila, je bent er. Haha!

was het maar zo simpel. Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is toch een stuk moeilijker. Commentaar op foto's geven is altijd makkelijk, maar doe het zelf maar eens. Iedereen maakt fouten, en dat is helemaal niet erg, je moet ook kunnen leren.
Niemand rijdt perfect, maardat hoeft toch ook niet?
Ik heb wel les om het steeds beter te leren, maar uitgeleerd ben je nooit.

Aan de hulpteugels e.d. kun je zien hoe goed de ruiter is. Liever een sterrenkijker die vrolijk rondloopt, dan een paard dat in de krul getrokken wordt aan stang en slof.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:12

runningkawa schreef:
Idd cissie

daar erger ik me ook veel aan.
mensen die de hele Gamma leeg hebben gekocht voor alle mogelijke ijzerwerk plus toebehoren om hun paard dan zogenaamd goed aan het lopen te krijgen.

Ik zie ook veel liever ruiters met lol, dan heeft het paard het ook.
die gewoon wat rond hobbelen, maar ook niet ten koste van het paard van alles proberen.


haha ja idd vaak hebben ze ook nog een curcusje touwtrekken gehad, dit voor de juiste voorbereiding om te paard te gaan. Knipoog

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:13

hahaha niet zo tactisch sjonniej... Lees: beetje arrogant he!
Maar goed, bedankt voor het vermaak Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:25

Ja Lenn, dit topic was toch weer leuk voor het leedvermaak Haha!

En precies, liever een vrolijk paard dat lekker in de rondte wordt gestuurd dan een ongelukkig paard die met alles wat je kan bedenken wordt vastgebonden, omdat ie zonodig met z'n kop naar beneden moet en z'n achterhand eronder.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:49

Ik denk dat hier inmiddels wel een slotje op kan.
De insteek voor het topic was niet zo positief, en daar zijn de reacties dan ook naar.
Ik denk dat iedereen inderdaad 'zijn beste beentje voor' probeert te zetten tijdens het rijden en op deze manier kan nooit een zinvolle, open discussie ontstaan.
Ik denk dat we in ons achterhoofd moeten houden dat iedereen zijn best doet, en dat je met paardrijden nooit uitgeleerd bent, belangrijkste is dan ook om een ieder in zijn of haar waarde te laten, alleen dan kan men van elkaar leren en verder komen.