DIY springmateriaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:07

lideli schreef:
Super nice zo die Triple bar :wow:

Thanks! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:31

Aslien schreef:
Hoi hoi,
In de zoektocht naar nieuw springmateriaal vielen de prijzen behoorlijk tegen dus ben ik zelf aan de knutsel gegaan. Waar een springsloot al snel 130 euro kost, heb ik van rest materiaal en een paar tie rips er een gemaakt. In dit topic wilde ik graag wat creaties delen en ben ook erg benieuwd naar jullie creaties voor wat inspiratie, dus deel vooral!

De sloot, gemaakt van pool noodles en zeil, doordat de noodles zacht zijn bezeert je paard zich niet als ze op de rand springen.

[ [url=m/nKX13N.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een lekkere Hollandse hindernis:

[ [url=m/Cfmr2m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje, Dat slootje , waait dat niet weg of leg je die steeds binnen neer?
Ik ben nu nog bezig met wat hekjes maken, hier zal ik eerdaags even een foto van nemen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:57

Melisje_92 schreef:
Melisje_92 schreef:
Ik ben even aan het knutselen geweest.

Ik wilde ze eerst doen zoiets als ik als voorbeeld liet zien, maar toen bedacht ik dat als ik ze zo maak je een mini triplebar ervan kan maken.

Ik ga voor de puntjes wanneer die niet gebruikt worden zo’n pool noodle stukje erop doen.

[ [url=m/B3fVUy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meteen uitgeprobeerd *D

[ [url=m/wFCPGm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er handig uit! En makkelijk met weinig hout (want duur!) te maken :j :')

henny_w

Re: DIY springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:04

Wat een leuk en informatief topic, ik volg :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:34

Súper leuk topic! Ik heb nog een stuk of 8 van deze voeten staan. Hier moet ik nog iets in maken. Zo budget vriendelijk mogelijk. Ik spring nooit hoog dus 80 Max is genoeg. Zou leuk zijn om ze maar meerdere kanten te kunnen gebruiken zodat je met een paar hindernissen toch een parcoursje kunt bouwen. Iemand tips?

Afbeelding

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:00

pluisje88 schreef:
Súper leuk topic! Ik heb nog een stuk of 8 van deze voeten staan. Hier moet ik nog iets in maken. Zo budget vriendelijk mogelijk. Ik spring nooit hoog dus 80 Max is genoeg. Zou leuk zijn om ze maar meerdere kanten te kunnen gebruiken zodat je met een paar hindernissen toch een parcoursje kunt bouwen. Iemand tips?

[ Afbeelding ]

Ik gok dat die voetjes 10 bij 10 centimeter zijn? Heb even snel wat opgezocht, maar ik zou gewoon zoiets kopen en zagen (of laten zagen) in de juiste lengte en gaten boren voor lepels?

Afbeelding

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:04

Dispar_Vulgo schreef:
Melisje_92 schreef:

Meteen uitgeprobeerd *D

[ [url=m/wFCPGm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er handig uit! En makkelijk met weinig hout (want duur!) te maken :j :')

Ja was super makkelijk te maken. Mijn eerste keer dat ik zoiets heb geknutseld, is niet helemaal netjes maar dat maakt niet uit hahah.

Denk dat ik iets meer dan 40 euro kwijt was, waarbij ook een zaag, verf en schroeven waar er nog wat van over is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:13

Melisje_92 schreef:
pluisje88 schreef:

[ Afbeelding ]

Ik gok dat die voetjes 10 bij 10 centimeter zijn? Heb even snel wat opgezocht, maar ik zou gewoon zoiets kopen en zagen (of laten zagen) in de juiste lengte en gaten boren voor lepels?

[ [url=m/J8cmy5.png]Afbeelding[/url] ]

9x9 heb ik ze gemeten inderdaad. Maar voor 8 palen is het dan nog best een fikse investering in totaal

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:21

ronde buis pvc kan eventueel ook.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:33

pluisje88 schreef:
Melisje_92"
[quote="pluisje88 schreef:

[ Afbeelding ]

9x9 heb ik ze gemeten inderdaad. Maar voor 8 palen is het dan nog best een fikse investering in totaal[/quote]
Ze zijn 3 meter lang. Dus 3 x 80 cm of 4x iets minder..

Soura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:43

Ik heb deze gemaakt van pool noodles:
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:46

Oh die is ook leuk ja

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:01

Letten jullie nog op welk hout jullie gebruiken? En iemand die ook wel eens vraagt aan een hovenier om redelijk rechte takken als balken? Als ik m'n scriptie heb ingeleverd ga ik helemaal los :j

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:18

Jullie zijn goed voor de inspiratie, ik ben de schuur ingedoken, alles op de foto's is van restmateriaal. Behalve de balken moet ik het houtwerk nog even verven (zwart denk ik).

30/55/80 cm
Afbeelding

Deze loopt van 40 naar 80 cm geloof ik.
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:24

Super leuk!! Kunnen bij die bovenste de balken er wel goed af vallen zonder dat je de hele hindernis mee neemt?Ik neem aan dat je hem Springt van laag naar hoog?

Die onderste vind ik zo leuk! Hoe heb je die buizen vastgemaakt aan de onderkant? Zijn ze onderling nog te wisselen of zitten ze vast?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:28

@Soura: nou krijg ik trek?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:31

De bovenste balk valt er makkelijk af, middelste (en onderste) kan niet echt een kant op, dus daarbij verwacht ik dat de hele hindernis om gaat (heb wel bewust de voeten zo klein mogelijk gehouden voor een makkelijk kantelpunt). Ik krijg hem met weinig moeite omver. Rond de 50 cm is voor mij ook wel echt de max dat een balk niet vrij kan vallen.

Het houten geraamte van de onderste hindernis heb ik zo "krap" gemaakt dat de buizen er strak in (blijven) zitten maar nog wel te wisselen of verwijderen zijn.

@Soura: Restaurant de gouden bogen? :Y)

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:43

Wieke schreef:
Jullie zijn goed voor de inspiratie, ik ben de schuur ingedoken, alles op de foto's is van restmateriaal. Behalve de balken moet ik het houtwerk nog even verven (zwart denk ik).

30/55/80 cm
[ [url=m/120jrg.gif]Afbeelding[/url] ]

Deze loopt van 40 naar 80 cm geloof ik.
[ [url=m/eyVzuG.gif]Afbeelding[/url] ]

OH wat stom wij hebben laatst al het hout naar de milieustraat gebracht -O-

Maar hele leuke inspiratie!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:43

Leuk topic.
De manege waar ik vroeger reed hield elk jaar een crosswedstrijd waarbij ze ook zelf de hindernissen maakten van takken (coniferen), strobalen, voerzakken, kratten, tuinbankje, etc.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:54

pluisje88 schreef:
Melisje_92 schreef:

9x9 heb ik ze gemeten inderdaad. Maar voor 8 palen is het dan nog best een fikse investering in totaal

Ze zijn 3 meter lang. Dus 3 x 80 cm of 4x iets minder..[/quote]

Ja zo’n balk kan je meerdere kleine balkjes uit halen

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 15:37

Silly1972 schreef:
Aslien schreef:
Hoi hoi,
In de zoektocht naar nieuw springmateriaal vielen de prijzen behoorlijk tegen dus ben ik zelf aan de knutsel gegaan. Waar een springsloot al snel 130 euro kost, heb ik van rest materiaal en een paar tie rips er een gemaakt. In dit topic wilde ik graag wat creaties delen en ben ook erg benieuwd naar jullie creaties voor wat inspiratie, dus deel vooral!

De sloot, gemaakt van pool noodles en zeil, doordat de noodles zacht zijn bezeert je paard zich niet als ze op de rand springen.

[ [url=m/nKX13N.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een lekkere Hollandse hindernis:

[ [url=m/Cfmr2m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje, Dat slootje , waait dat niet weg of leg je die steeds binnen neer?
Ik ben nu nog bezig met wat hekjes maken, hier zal ik eerdaags even een foto van nemen.

Wat een leuke dingen komen voorbij, creatief bezig allemaal {:} . Ik heb de sloot van behoorlijk dik en zwaar zeil gemaakt dus die gaat nergens heen. Met best wat wind en stroom buiten gehad maar vaak waait er dan ook wat zand en regen in waardoor die stevig ligt.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:40

Kwam deze zelfgemaakte blokken teggen leken me ook handig.

Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:51

Die zijn inderdaad best simpel te maken :)