Ontevreden over pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Ontevreden over pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:10

Als diensten niet volgens afspraak worden geleverd, hoef je die niet te betalen. Als zij je paard niet buiten zetten, doe je dat zelf.
Gewoon wegwezen daar en hopelijk nu wel naar een goede pensionstal. Zet de afspraken op papier. Dan kan je elkaar erop aanspreken.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:21

karrij schreef:
Dat bedoel ik dus, heb jij wel eens van een paardeninternaat gehoord? Of misschien heet dat zo in Belgie? Ik weet het niet, maar ik vind het een raar verhaal

Meestal zeggen we in Vlaanderen paardenhumaniora oid (middelbaar onderwijs in een paardgerelateerde studierichting). De meeste jongeren die de "paardenhumaniora" doen, blijven door de week op school (internaat) en gaan enkel in het weekend en evt woensdagnamiddagen naar huis. Dus wellicht bedoelt TS het op die manier.

Hopetojump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 09:50

karrij schreef:
Ben ik de enige die het een raar verhaal vindt? Waarom is die redelijke vrouw niet meer aanspreekbaar?? Je kunt toch aanbellen en naar haar vragen? Of bellen?Je laat je toch niet door een 16 jarige jezelf en je paard behandelen?

Ik zou toch bij de nieuwe stal vragen of je paard niet eerder kan komen.

Maar ik vind het een raar, bijna ongeloofwaardig verhaal.

Ja, ik snap de verwarring, dus hier even nog wat verduidelijking.

- paardeninternaat is idd iets Belgisch denk ik dan of msch een benaming die in Nederland niet gebruikt wordt. Het is een een richting die je hier in het middelbaar kan kiezen. Dus paardrijden, gecombineerd met dan de algemene vakken die je in middelbare school krijgt. Je kan deze richting maar op 1 school in België volgen, vandaar dat er dus ook een internaat aan gekoppeld is. Als het school is, woont zij dus daar.

- pensionpaarden staan zowiso niet op volpension. Onze eigen paarden mesten wij zonder enig probleem zelf. Hun eigen paarden mesten zij enkel op woensdag en in het weekend. Ze worden nog gehooid en gevoerd voor dochter weer naar school gaat. De rest qua voer en hooi doet staleigenares na en voor sluitingstijd van de stal zodat er zeker niemand is (als zij het doet krijgt mijn paard wel n portie, maar dit is enkel ma avond, dinsdag, wo ochtend, do avond, vr ochtend)

- ik heb haar opgebeld met het verhaal. Ze heeft de dochter ermee geconfronteerd, maar zij ontkent alles. Daarmee zeg ik "haar woord tegen het mijne". Ik durf niet goed aan te gaan bellen. Dat de staleigenares zich zo afsluit en enkel na sluitingstijd in de stal komt doet me vermoeden dat er iets met haar is. En dat is dus wel n lief mens. Ik maak me ook zorgen om haar en wil haar ook niet met oliebol beladen, want naast zorgen om t welzijn van m'n knol, maak ik me ook zorgen om t welzijn en de gezondheid van die vrouw... die laat zich niet meer zien en ik ben ook bang dat een bezoek aan de deur niet geapprecieerd zal worden. Geef gerust je mening hierrond, want ook hier zit k met de handen in het haar

(En zo wordt m'n beknopt verhaal toch uitgebreid)

MarliesV

Re: Ontevreden over pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:11

Maar behalve die woensdagmiddag en het weekend staan alle paarden binnen? Dus als die dochter er niet is, is alles opgehokt 24/7.

Ik zou toch aanbellen, wil ze niet open doen, dan weet je genoeg, maar proberen is het wel waard.

Weet niet hoeveel pension klanten er staan maar kan je niet overleggen dat je voor tijdelijk om en om die dieren er uit doet en binnen zet? Of ben jij de enige pension klant?

De helft van de tijd geen fatsoenlijk voer en bijna altijd in de stal moeten staan is geen doen.
Het is natuurlijk haar woord tegen de jouwe qua voeren maar de eigenaresse kan wel zien of ze mee gaan naar buiten of niet.

Ga echt het gesprek aan en probeer er een werkbaar schema van te maken. Dat je daarbij tijdelijk zelf meer doet, niet fair, wel beter voor je paard, zou ik voor lief nemen. Maar je moet wel kunnen vertrouwen op die mensen en anders zijn drie weken hele lange weken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:42

Ik zou niet aan de deur gaan staan als ze de indruk wekt dat ze dat niet wil.
Dan zou ik het eerder telefonisch aankaarten, als je denkt dat dat een positief effect kan hebben.

En ik zou het dan ook zo bespreken zoals je het hier brengt: je zorgen uiten, ook voor haar, en aangeven dat je haar een fijn mens vindt. Misschien kan je het zo brengen dat je haar even belt om te laten weten wat je plannen zijn, qua verhuizing, om haar op de hoogte te stellen wanneer je je spullen en paard mee gaat nemen?

En dat je dan ook je zorgen kan uitspreken, over haar en over deze laatste week, hoe dat verder moet?

Gewoon op een fijne toon, van volwassen, vriendelijke mensen onder elkaar die het netjes af willen sluiten :)