karrij schreef:Ben ik de enige die het een raar verhaal vindt? Waarom is die redelijke vrouw niet meer aanspreekbaar?? Je kunt toch aanbellen en naar haar vragen? Of bellen?Je laat je toch niet door een 16 jarige jezelf en je paard behandelen?
Ik zou toch bij de nieuwe stal vragen of je paard niet eerder kan komen.
Maar ik vind het een raar, bijna ongeloofwaardig verhaal.
Ja, ik snap de verwarring, dus hier even nog wat verduidelijking.
- paardeninternaat is idd iets Belgisch denk ik dan of msch een benaming die in Nederland niet gebruikt wordt. Het is een een richting die je hier in het middelbaar kan kiezen. Dus paardrijden, gecombineerd met dan de algemene vakken die je in middelbare school krijgt. Je kan deze richting maar op 1 school in België volgen, vandaar dat er dus ook een internaat aan gekoppeld is. Als het school is, woont zij dus daar.
- pensionpaarden staan zowiso niet op volpension. Onze eigen paarden mesten wij zonder enig probleem zelf. Hun eigen paarden mesten zij enkel op woensdag en in het weekend. Ze worden nog gehooid en gevoerd voor dochter weer naar school gaat. De rest qua voer en hooi doet staleigenares na en voor sluitingstijd van de stal zodat er zeker niemand is (als zij het doet krijgt mijn paard wel n portie, maar dit is enkel ma avond, dinsdag, wo ochtend, do avond, vr ochtend)
- ik heb haar opgebeld met het verhaal. Ze heeft de dochter ermee geconfronteerd, maar zij ontkent alles. Daarmee zeg ik "haar woord tegen het mijne". Ik durf niet goed aan te gaan bellen. Dat de staleigenares zich zo afsluit en enkel na sluitingstijd in de stal komt doet me vermoeden dat er iets met haar is. En dat is dus wel n lief mens. Ik maak me ook zorgen om haar en wil haar ook niet met oliebol beladen, want naast zorgen om t welzijn van m'n knol, maak ik me ook zorgen om t welzijn en de gezondheid van die vrouw... die laat zich niet meer zien en ik ben ook bang dat een bezoek aan de deur niet geapprecieerd zal worden. Geef gerust je mening hierrond, want ook hier zit k met de handen in het haar
(En zo wordt m'n beknopt verhaal toch uitgebreid)