Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
draumpje schreef:is dus communicatie
meestal eerlijk
maar je hebt ook paarden die erachter zijn gekomen dat ze sterker zijn en bokken ed gebruiken om daar misbruik van te maken in de zin van, ik ben sterker,(is meer gebruik maken van dan misbruik ) opzouten
maar ik weet niet of je dat oneerlijk kunt noemen,
SmithsGirl"]
[quote="draumpje schreef:is dus communicatie
meestal eerlijk
maar je hebt ook paarden die erachter zijn gekomen dat ze sterker zijn en bokken ed gebruiken om daar misbruik van te maken in de zin van, ik ben sterker,(is meer gebruik maken van dan misbruik ) opzouten
maar ik weet niet of je dat oneerlijk kunt noemen,
gijsenkim schreef:maar Vamp hoe ver ga jij in het toestaan va ik wil het niet?

Zep schreef:Sommige paarden bokken eerlijk, sommige paarden bokken vuil. Kun je moeilijk 1 antwoord op geven eigenlijk. Paarden die bokken in het aangalopperen is meestal niet puur verzet maar die kunnen het vaak in de rug niet verwerken.
maar nu de laatste tijd is het weer wat erger.runningkawa"]
[quote="gijsenkim schreef:maar Vamp hoe ver ga jij in het toestaan va ik wil het niet?

Citaat:Helaas is het bij ons zo dat de paarden veel te veel binnenstaan........ en als ze er dan uitmogen kan ik me voorstellen dat je even blij bent...... Ik zou dat nooit afstraffen.. wel laten merken dat ik het liever niet heb, maar ik zal het nooit afstraffen

Citaat:Citaat:runningkawa schreef:
Maar waarom weet ik niet, maar heb eigenlijk weinig ervaring met echt bokkers.
echt waar?
.
Zep schreef:Sommige paarden bokken eerlijk, sommige paarden bokken vuil. Kun je moeilijk 1 antwoord op geven eigenlijk. Paarden die bokken in het aangalopperen is meestal niet puur verzet maar die kunnen het vaak in de rug niet verwerken.
SmithsGirl schreef:wat versta je onder afstraffen? Je kan ook laten merken dat je het er niet mee eens bent... dus bokken op een andere manier....
onder afstraffen versta ik net zo lang doorgaan tot het paard opgeeft, en op die manier het paard proberen te breken....