Ik mailde met Lynette van
www.thedistancedepot.com , waar ik de Boa-hoefschoentjes en zadeltassen heb besteld , en we hadden het over de zadels. Zij kende zelfs de Torsion niet ! Zij heeft vanwege haar website endurance-competities waaraan ze meedoet wel veel vrienden en kennissen met zadel-tics en een heel stel daarvan heeft dus ook een Bob Marshall en / of een Orthoflex geprobeerd.
Die mensen zagen het ook helemaal zitten om dat te gaan gebruiken , maar Lynette bevestigde mijn idee over de Bob Marshall , dat het dus idd zo is dat er een soort harde vouw ontstaat achter de schoft omdat het zadel op die plek met de buiging van de rug meegaat en daar niet soepel genoeg voor is met het harde leer , dus *knak* zegt , zeg maar.
Haar BM had dat ook en daarom deed ze hem weg , zo ook vrienden en kennissen met hetzelfde effect. Schuren op het schoft-gebied door de knik , en bovendien vond ze het niet fijn zoals haar benen geplaatst werden.
Was wel een verassing dat ze op de Orthoflex ook heel erg afgeknapt was,
ze heeft die ook een tijd geprobeerd maar volgens haar eigen zeggen kreeg haar paard daar rugklachten van En kale plekken bij de heupen.
Verschillende vrienden ervaarden dezelfde problemen en hebben ook allemaal hun Othoflex weer verkocht. Bovendien het flinke gewicht erbij...
Da;s eigenlijk de eerste negatieve gebruikers-info die ik erover hoor.