Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anastasia24 schreef:3 en al manege lessen... Wat zonde.. Maargoed, ts, vind de tips van hierboven wel een betere uitkomst, even op stal zetten met wat hooi met een dekentje op. Zo deed ik het ook bij mijn vorige paard die geen conditie had en wel eens in het zweet stond. Daar liep ik wel 15 minuten mee uit dus misschien dat jij 5 minuten aan kunt houden. Ik neem aan dat je toch gaat rijden ipv grondwerk maar doe het alsjeblieft lekker rustig aan.
Koetje_boe schreef:Orchidee14 schreef:Superpony, ik snap best dat als het haar eerste (lease)paard is dat ze onzeker is en afgaat op de mensen om haar heen. Die hebben in haar ogen alle wijsheid in pacht. Wat ik dan niet begrijp is dat ze voor zo'n onervaren iemand een jong, nog groen, paard aanschaffen om te leasen. Ik zou, als ik ts was, dan toch zeggen dat ik liever een wat meer ervaren paard wil leasen om zelf eerst meer ervaring op te doen.
Ik ben echt niet onervaren en heb al meerdere pony’s doorgereden maar die leaste ik niet.
Dit word het eerste paard waar ik echt zelf voor moet zorgen en wat ik zelf inrijd.
AMCM schreef:Goed hoor bokt, TS heeft haar profiel verwijderdwat een gezellige sport is het toch!
Jullie wisten natuurlijk alles meteen al, toen jullie ooit je eerste verzorg-/leasepaard hadden.
Maar sommige mensen hebben toch nog een vraag in dat prille beginen dan denk je, leergierig en enthousiast als je bent, dat je daar een nuttig antwoord op krijgt op dit forum.
Maar nee hoor, in plaats daarvan krijg je een emmer ****** over je heen, en ben je al volledig onzeker gemaakt nog voor je aan je avontuur met je paard kan beginnen.
Ik ben blij dat ik in mijn beginjaren geen internet had met dit soort venijnige krengen, maar gezellige medepaardenmensen die me met veel plezier alles leerden, en belangrijker nog, die me niet meteen met de grond gelijk gingen maken als ik eens een (grove) fout maakte.
AMCM schreef:Goed hoor bokt, TS heeft haar profiel verwijderdwat een gezellige sport is het toch!
Jullie wisten natuurlijk alles meteen al, toen jullie ooit je eerste verzorg-/leasepaard hadden.
Maar sommige mensen hebben toch nog een vraag in dat prille beginen dan denk je, leergierig en enthousiast als je bent, dat je daar een nuttig antwoord op krijgt op dit forum.
Maar nee hoor, in plaats daarvan krijg je een emmer ****** over je heen, en ben je al volledig onzeker gemaakt nog voor je aan je avontuur met je paard kan beginnen.
Ik ben blij dat ik in mijn beginjaren geen internet had met dit soort venijnige krengen, maar gezellige medepaardenmensen die me met veel plezier alles leerden, en belangrijker nog, die me niet meteen met de grond gelijk gingen maken als ik eens een (grove) fout maakte.