Wanneer welke deken ongeschoren paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:39

Je gaat betalen om een paard te gaan inrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:49

Anastasia24 schreef:
3 en al manege lessen... Wat zonde.. Maargoed, ts, vind de tips van hierboven wel een betere uitkomst, even op stal zetten met wat hooi met een dekentje op. Zo deed ik het ook bij mijn vorige paard die geen conditie had en wel eens in het zweet stond. Daar liep ik wel 15 minuten mee uit dus misschien dat jij 5 minuten aan kunt houden. Ik neem aan dat je toch gaat rijden ipv grondwerk maar doe het alsjeblieft lekker rustig aan.

Ze zegt niet dat hij met 3 gelijk al de lessen in moet. Ze moeten hem eerst nog zadelmak maken en afhankelijk van hoe braaf hij is zal hij ingezet gaan worden. Neem aan dat dat dan niet in de beginnerslessen is. Maar drie vind ik sowieso te vroeg om in te rijden.

superpony

Re: Wanneer welke deken ongeschoren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:58

Ik denk dat jouw begeleiding erg tegenvalt. En als ik lees dat sommige mensen nog steeds niet de functie van de vacht kennen, blijven de deken merken nog dik verdienen.

En ja, ik gebruik (weer) dekens. Maar nooit wanneer het niet nodig is en ook niet met een onzin reden.

Wel slimme manege; we leasen een paard, die ruiter koopt alles en verzorgd het dier, rijdt het in en dan nog een paar uurtjes in de les. Slim, echt.......

Maar een manege die een 3jarige hiervoor aanschaft heb ik sws niet erg hoog zitten.

Daarbij horen paarden vanaf geboorte km's per dag te lopen en bewegen. 10 minuten uitstappen is voor een gezond paard helemaal niks. Dan doe je het aan de hand. Doe ik na tig jaar nog zo vaak, heerlijk.
En andersom na longeer werk stap ik erop.

Je paard moet op adem en dat is heel wat anders dan droog stappen. Droogstappen lukt inderdaad haast niet met een dikke vacht, maar is dus ook niet nodig.

Als het een manege is, zullen d elichten wel aanstaan tot de laatste ronde.

Maar goed, je maakt je druk om van alles, vertrouwd je begeleiding, dus zoek daar je antwoorden. Raar dat ze wel vertellen dat dit paard dekens moet en ze niet weten welke................Dat weten ervaren mensen heel goed.

Anoniem

Re: Wanneer welke deken ongeschoren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:04

Superpony, ik snap best dat als het haar eerste (lease)paard is dat ze onzeker is en afgaat op de mensen om haar heen. Die hebben in haar ogen alle wijsheid in pacht. Wat ik dan niet begrijp is dat ze voor zo'n onervaren iemand een jong, nog groen, paard aanschaffen om te leasen. Ik zou, als ik ts was, dan toch zeggen dat ik liever een wat meer ervaren paard wil leasen om zelf eerst meer ervaring op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:08

Tja, risico’s liggen bij ts, vind het knap dat ze hier in meegaat. Jong paard, inrijden, fijn naar eigen hand te zetten en met vier heb je te dealen met een paard dat door Ts en misschien wel zes anderen gereden word. Waarmee het risico er in zit dat Ts gedesillusioneerd afhaakt. Maar ook moeten we niet vergeten dat het voor sommigen de enigste manier is om financieel te kunnen rijden. Zou mijn manier niet zijn, dan reed ik liever niet maar Ts heeft hier voor gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:14

Koetje_boe schreef:
Orchidee14 schreef:
Superpony, ik snap best dat als het haar eerste (lease)paard is dat ze onzeker is en afgaat op de mensen om haar heen. Die hebben in haar ogen alle wijsheid in pacht. Wat ik dan niet begrijp is dat ze voor zo'n onervaren iemand een jong, nog groen, paard aanschaffen om te leasen. Ik zou, als ik ts was, dan toch zeggen dat ik liever een wat meer ervaren paard wil leasen om zelf eerst meer ervaring op te doen.

Ik ben echt niet onervaren en heb al meerdere pony’s doorgereden maar die leaste ik niet.
Dit word het eerste paard waar ik echt zelf voor moet zorgen en wat ik zelf inrijd.

Ik bedoel ook niet onervaren in het rijden maar wel in het leasen van een paard. Het is gewoon vrij bijzonder voor een manege om een groen paard te kopen waarvan ze niet weten of het überhaupt ooit geschikt zal zijn als manegepaard, maar zeker niet op zo'n jonge leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:28

Goed hoor bokt, TS heeft haar profiel verwijderd +:)+ wat een gezellige sport is het toch!

Jullie wisten natuurlijk alles meteen al, toen jullie ooit je eerste verzorg-/leasepaard hadden.

Maar sommige mensen hebben toch nog een vraag in dat prille begin :\ en dan denk je, leergierig en enthousiast als je bent, dat je daar een nuttig antwoord op krijgt op dit forum.

Maar nee hoor, in plaats daarvan krijg je een emmer ****** over je heen, en ben je al volledig onzeker gemaakt nog voor je aan je avontuur met je paard kan beginnen.

Ik ben blij dat ik in mijn beginjaren geen internet had met dit soort venijnige krengen, maar gezellige medepaardenmensen die me met veel plezier alles leerden, en belangrijker nog, die me niet meteen met de grond gelijk gingen maken als ik eens een (grove) fout maakte.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:37

AMCM schreef:
Goed hoor bokt, TS heeft haar profiel verwijderd +:)+ wat een gezellige sport is het toch!

Jullie wisten natuurlijk alles meteen al, toen jullie ooit je eerste verzorg-/leasepaard hadden.

Maar sommige mensen hebben toch nog een vraag in dat prille begin : en dan denk je, leergierig en enthousiast als je bent, dat je daar een nuttig antwoord op krijgt op dit forum.

Maar nee hoor, in plaats daarvan krijg je een emmer ****** over je heen, en ben je al volledig onzeker gemaakt nog voor je aan je avontuur met je paard kan beginnen.

Ik ben blij dat ik in mijn beginjaren geen internet had met dit soort venijnige krengen, maar gezellige medepaardenmensen die me met veel plezier alles leerden, en belangrijker nog, die me niet meteen met de grond gelijk gingen maken als ik eens een (grove) fout maakte.

Lees je een ander topic dan mij?
Op de antwoorden waar ze letterlijk iets aan had, zoals een deken echt niet gaat helpen bij veel of weinig haargroei , wordt niet op gereageerd.
De rest is wellicht niet ontopic maar wordt wel erg actief vanuit ts op gereageerd. Op de deken antwoorden niet. Er wordt vooralsnog meedenkend en helemaal niet aanvallend gereageerd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:41

AMCM schreef:

Maar sommige mensen hebben toch nog een vraag in dat prille begin : en dan denk je, leergierig en enthousiast als je bent, dat je daar een nuttig antwoord op krijgt op dit forum.

Er zijn volgens mij geen mensen die haar van fouten betichten, eerder dat ze haar willen behoeden voor het maken van. En dat iemand zijn account op anoniem zet moet diegene toch zelf weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:48

Ik ben het met Kabayo eens. De vraag over de dekens is meerdere malen beantwoord en zoals jij zelf ook hebt geschreven, erg persoonlijk. Maar de reden die ze opgeeft om die dekens te gaan gebruiken, een jong paard kun je niet uitstappen omdat het dan overprikkeld raakt, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je dan ook nog gaat vermelden dat het paard 3 jaar oud is en dat het de bedoeling is dat het ingezet gaat worden voor manegelessen naast de lease, dan kun je commentaar verwachten. Maar dat commentaar was vooral richting de manege en niet richting ts. Zoveel mensen, zoveel meningen Als je daar niet tegen kunt moet je geen topic openen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:20

Omdat TS niet meer kan reageren plaats ik hier een slotje :)