Kom aan op de manege, waar ik als klein kind jaren had gereden, om te informeren naar stalling (ik woon in de randstad, dus bijna nergens plek). Gelukkig hadden ze plek, paard zou daar buiten en binnen worden gezet behalve op zondag, ook prima.
Sta ik daar, paard 24 uur(!!!!!) op stal. Was geen plek voor hem om buiten op de paddock te staan. Terwijl er nog 1 mega paddock die ook door 2e te delen was altijd leeg stond vanaf 11:00 uur. ('s ochtends was die voor manegepaarden) maar als je dan je paard daar in zette moest je er zelf bij blijven.
Daarnaast kregen ze maar drie keer per dag hooi en twee keer 'gewone brok'.
Met als eindresultaat dat ik een paard had wat zijn stal haast uitrende en veel verzet toonde wanneer ik hem terug op stal wou zetten. Hij at zelfs zijn hooi niet op. (logisch) En daarbij, de stress en ongelukkigheid die ik er van kreeg waren ook geen pretje

Daar ben ik dan ook (met veel geluk) snel weg gegaan, al na 1,5 maand.
Nu staat hij dag en nacht bij droog weer buiten, als het nat is savonds op stal. Onbeperkt ruwvoer en vriendjes genoeg. En dan ook met geluk hè, want staleigenaar kreeg super veel reacties en er waren twee plekjes vrij toen. Ik betaal zo'n 200 p/m en daar valt dan ook het kopen van je eigen voer bij.
Kan alleen maar meegeven, blijf elke dag meerdere keren op de dag zoeken op mp bijvoorbeeld!!