Beantwoord enkel jullie vragen aan mij.
Ik vind jou persoonlijk tegen mij zijn nu eigenlijk het minst net, gini

En ja mijn mening is luister naar de da die je paard heeft onderzocht.
Niet naar bokt of stal genoten
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik doe toch rustig?
Beantwoord enkel jullie vragen aan mij.
Ik vind jou persoonlijk tegen mij zijn nu eigenlijk het minst net, gini![]()
En ja mijn mening is luister naar de da die je paard heeft onderzocht.
Niet naar bokt of stal genoten
Gini schreef:De mensen die zeggen dat ze er ijzers onder zouden laten slaan, op basis van welke informatie doen jullie dat?
Ik vind het eigenlijk best wel wat dat we niet echt weten wat het probleem is, maar dat we wel zeggen: Het is oké, TS, sla er maar ijzers onder. Met de info uit de openingspost valt daar door ons toch helemaal niets over te zeggen?
DuoPenotti schreef:Staat toch in de op?
Ondanks alle nadelen van ijzers schrijft ze.
Ja welke nadelen dan?
Kijk eens bij van Nassau hoe krijgt die paarden door ijzers goed dan?
Spook verhalen doen het betreft dit onderwerp te goed.
Gini schreef:Dat weet je niet: sommige mensen zijn gewoon heel erg van het sparren en meningen vragen, andere mensen gaan eerder meteen op het advies van de dierenarts af. En de meeste mensen doen beiden: de ene keer meteen het advies volgen en de andere keer toch eerst eens sparren met stalgenoten/andere professionals/Bokt/...
Het is toch niet omdat iemand wilt sparren over iets, dat die meteen de volledige deskundigheid van de dierenarts in twijfel trekt?
DuoPenotti schreef:Natuurlijk mag kritisch zijn naar je smid of da.
Ben ik ook.
En een natuurlijk bekapper heeft mijn paard zijn hoeven behoorlijk verkloot.
Na diverse keren vragen aan mijn kant is het geen schimmel kreeg ik telkens te horen, nee is het niet met een uitleg waarom niet.
Oke, onderbuik gevoel bleef, maar toch, hij zal het wel weten. Sla mezelf nog voor mijn kop waarom ik niet mijzelf heb geluisterd.
Tot ook een andere voet een scheur kreeg.
Andere smid erbij die ik altijd al vertrouwde maar door omstandigheden toen mijn 2 paarden er niet bij kon doen.
Toen gelukkig weer wel en mijn paard had dus wel schimmel.
Diepe kanaaltjes in de hoeven, waar je zomaar niet makkelijk bij kunt.
Het is ondertussen onder controle maar dat was ook niet in 1 bekapbeurtje opgelost.
En als zij nu zou zeggen ijzer er onder doe ik dat. Waar zij als reguliere smid als het niet noodzakelijk is ook geen voorstander van is, dus de verhalen smeden willen altijd maar beslaan gaat ook zeker niet op.
Maar uit een soort van religie roepen ijzers zijn slecht, nee, dat is ook niet waar. En kun je een paard ook echt te kort mee doen.
Gini schreef:Jij zult dus zelden tot nooit een topic op het medische gedeelte van Bokt openen. Dat is geen probleem. Net zoals het geen probleem is om dat wel te doen omdat je wel meningen/ervaringen wilt horen.
rien10 schreef:Daarom bespreek ik dit soort dingen alleen met mijn DA en met mijn smid. In dit geval Antoon van Nassau. Die weet wel waar hij het over heeft.Niet op Bokt.
rien10 schreef:Ik voor mijzelf weet dat wel. Ik zal dit met de DA en mijn smid bespreken. Wat anderen doen, moeten zij zelf weten.
Summerdreams schreef:Ik ben blij dat ik ooit ben gaan twijfelen aan m'n toenmalige 'professionele' smid anders had ik nou nog een kreupel paard gehad met een vreselijke hoefstand (en dan had ik rontgenfoto's laten maken voor jan l*l want het lag gewoon aan zijn aanpak hoppa overal ijzers met zooltjes onderknallen dat lost alles op) je mag best verder kijken dan je neus lang is.