Een fatsoenlijke pensionstal, bestaat het dan niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:21

In overleg is er altijd en overal vanalles mogelijk...

En natuurlijk zijn er genoeg stallen die vanalles beloven (daarom ook vaker verhuisd) maar sta nu 7 jaar ergens waar het goed bevalt en als ik iets anders wil, dan hoef ik het maar te roepen en komt er wel een oplossing. En natuurlijk kunnen ze niet iedereen 100% happy houden, maar ze denken wel mee en dat is voor mij het belangrijkste een deel van wat ik wil kan ik gewoon zelf ook regelen.

En ik moet eerlijk zeggen, heb mijn pony ook aan huis gehad, dat was niet beter dan de pensionstal ook al kon ik alles zelf regelen en doen. Er was geen toezicht op de dagen dat ik van huis was; minder structuur omdat ik soms met een cursus zat etc. dus nee, ik heb hem toch echt liever op de stal staan waar ik nu sta (ook voor mij een stuk "relaxer") dan thuis ;) (Tegen de tijd dat ik met pensioen ben een ander verhaal misschien, maar ik vond het minder fijn.)

Tancreda4

Elke stal heeft idd wel wat lijkt het soms. Ik sta mede daarom op een doe het zelf. Ja, het kost veel tijd. Maar ik bepaal wat ze krijgen. Ik voer ook 1x per dag, maar dusdanige hoeveelheid dat ze vaak nog over hebben als ik er weer ben de volgende dag. Maar ja, staat wel tegenover dat ik alles zelf moet doen vaak. En ook m'n eigen hooi moet regelen.

Kan je paard niet meer hooi krijgen? Of anders in (fijnmazige) hooinetten zodat ze er langer mee doet?

Pandora2

janderegelaa schreef:
Misschien moet je even kijken naar haar leeftijd. Hoop geld hoor voor een 14 jarige...Al die paarden in pension en zelf het geld bij elkaar harken ;)

:')

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:24

Tancreda4 schreef:
Elke stal heeft idd wel wat lijkt het soms. Ik sta mede daarom op een doe het zelf. Ja, het kost veel tijd. Maar ik bepaal wat ze krijgen. Ik voer ook 1x per dag, maar dusdanige hoeveelheid dat ze vaak nog over hebben als ik er weer ben de volgende dag. Maar ja, staat wel tegenover dat ik alles zelf moet doen vaak. En ook m'n eigen hooi moet regelen.

Kan je paard niet meer hooi krijgen? Of anders in (fijnmazige) hooinetten zodat ze er langer mee doet?

Ja ik dacht mee te denken, en heb voorgesteld hooinet aan te schaffen, dat wilden ze echt niet hebben. En meer hooi willen ze ook niet geven want ze zijn ervan overtuigd dat ze genoeg geven.
Met lange tanden komen ze het uiteindelijk brengen maar dit zorgt iedere keer voor discussie.
Laatst bijgewerkt door Appluis op 25-05-21 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:26

Ik denk persoonlijk dat er altijd wel verbeterpunten zijn bij stallen waar je staat/stond. Dit heb ik ook altijd gehad en zelfs met een eigen plekje die ik huurde ging het niet altijd goed met de verhuurder. Ik denk dan ook dat je pas echt 100% tevreden kan zijn als iets echt helemaal van jezelf is. Al moet ik zeggen dat ik nu sinds januari gewoon een weiland huur en ik kan mega goed opschieten met de verhuurder waardoor ik nog lang hoop te kunnen genieten van deze plek. Maar ja het is denk ik gewoon prioriteiten stellen wat je belangrijk vind en wat niet. tiss lastig..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:30

Appluis schreef:
imaudy schreef:
Ik denk als een stal aan al je eisen voldoet je eerder moet denken aan een bedrag van 500 euro per maand om het rendabel te houden. De enige echt fatsoenlijke pensionstal waar ik gestaan heb was bij mensen boven de 70 jaar met veel eigen grond. Helaas was het echt te ver.

Wat zijn dan de kosten? Wat is er zo luxe in mijn vraag? Ik begrijp het niet hoor. Ik woon niet in Amsterdam?

Beetje een goede bakbodem is al 40.000 euro. Vergeet niet dat 300 euro per maand maar 10 euro per dag is.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:31

Ik herken het heel erg! Ik ben vaak verhuist in de tijd dat ik eigen paarden heb, veel stallen bekeken maar niks dat voor mij genoeg is. Ik vind niet dat je hierin kan 'zeuren' het gaat immers over een levend dier.
En dan kijk ik niet eens naar de (binnen)bak, puur hoe het gaat, te weinig hooi, geen droge voeten, 6 uurtjes buiten(Wat ik veél te weinig vind), geen schaduw in de zomer, slecht mesten, de drukte met 'gezellige onderonsjes' waar ik niks mee heb, paddocks van misschien 6x6, etc. etc.
Sinds een jaar sta ik (weer) op een eigen weiland en ik ga nooit meer weg. Ik vind het 'werk', mesten, dingen fixen, netten vullen, etc, heerlijk om te doen. Soms ga ik er snel doorheen en soms vermaak ik mij er 4-5 uur per dag en daarbij neem ik dan een klein buitenritje. Voor mij geen weg terug naar pesionstallingen. Ik heb hier geen bak maar stap zo een privébosje in met geen mens in zicht en 10 min stappen kan ik uren en uren de bossen in. Met de verhuurder kunnen wij het hier indd. prima vinden, ik kan en mag alles, trampoline, zwembad, verven, echt mijn eigen plekje.
Dus ja, ik herken het heel goed, maar ik ervoor gekozen er dan maar zelf werk in te steken zodat mijn dieren tenminste goed staan. :)
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 25-05-21 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:31

imaudy schreef:
Appluis schreef:

Wat zijn dan de kosten? Wat is er zo luxe in mijn vraag? Ik begrijp het niet hoor. Ik woon niet in Amsterdam?

Beetje een goede bakbodem is al 40.000 euro. Vergeet niet dat 300 euro per maand maar 10 euro per dag is.

Die heb je ook wel voor minder hoor ;)
Maargoed maakt me ook niet uit. Als 50 klanten iedere maand 350€ verdien je per uur ongetwijfeld niet veel geld. Maar dan moet je voor een baas gaan werken.
Ondernemen = investeren.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:33

Anastasia24 schreef:
Ik herken het heel erg! Ik ben vaak verhuist in de tijd dat ik eigen paarden heb, veel stallen bekeken maar niks dat voor mij genoeg is. Ik vind niet dat je hierin kan 'zeuren' het gaat immers over een levend dier.
En dan kijk ik niet eens naar de (binnen)bak, puur hoe het gaat, te weinig hooi, geen droge voeten, 6 uurtjes buiten(Wat ik veél te weinig vind), geen schaduw in de zomer, slecht mesten, te druk met 'gezellige onderonsjes' waar ik niks mee heb, paddocks van misschien 6x6, etc. etc.
Sinds een jaar sta ik (weer) op een eigen weiland en ik ga nooit meer weg. Ik vind het 'werk', mesten, dingen fixen, netten vullen, etc, heerlijk om te doen. Soms ga ik er snel doorheen en soms vermaak ik mij er 4-5 uur per dag en daarbij neem ik dan een klein buitenritje. Voor mij geen weg terug naar pesionstallingen. Ik heb hier geen bak maar stap zo een privébosje in met geen mens in zicht en 10 min stappen kan ik uren en uren de bossen in. Met de verhuurder kunnen wij het hier indd. prima vinden, ik kan en mag alles, trampoline, zwembad, verven, echt mijn eigen plekje.
Dus ja, ik herken het heel goed, maar ik ervoor gekozen er dan maar zelf werk in te steken zodat mijn dieren tenminste goed staan. :)

Fijn dat er mensen zijn die herkennen en begrijpen. Ofja, vervelend eigenlijk, want het zou niet voor moeten kunnen komen in mijn ogen.
Gelukkig heb je nu wat fijns.

Ik denk dat ik alles maar verkoop |(
Ben ook al stallen tegengekomen waar ze buiten geen water hebben. Hahahaha. Staan paarden gewoon 8 uur op een weiland ook in de hete zomer, zonder drinken. En wel 350€ vragen. Ik begrijp er geen reet van.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:41

Appluis schreef:
Anastasia24 schreef:
En dan kijk ik niet eens naar de (binnen)bak, puur hoe het gaat, te weinig hooi, geen droge voeten, 6 uurtjes buiten(Wat ik veél te weinig vind), geen schaduw in de zomer, slecht mesten, te druk met 'gezellige onderonsjes' waar ik niks mee heb, paddocks van misschien 6x6, etc. etc.

Fijn dat er mensen zijn die herkennen en begrijpen. Ofja, vervelend eigenlijk, want het zou niet voor moeten kunnen komen in mijn ogen.
Gelukkig heb je nu wat fijns.

Ik denk dat ik alles maar verkoop |(
Ben ook al stallen tegengekomen waar ze buiten geen water hebben. Hahahaha. Staan paarden gewoon 8 uur op een weiland ook in de hete zomer, zonder drinken. En wel 350€ vragen. Ik begrijp er geen reet van.

Ja, dat snap ik ook allemaal niet. Mensen pikken erg veel geloof ik. Dan durven ze ook nog te beweren dat ze heel goed staan. Aan de basisvoorwaarden moet gewoon voldaan worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:41

Appluis schreef:
Maargoed maakt me ook niet uit. Als 50 klanten iedere maand 350€ verdien je per uur ongetwijfeld niet veel geld. Maar dan moet je voor een baas gaan werken.
Ondernemen = investeren.

Nee hoor, niks investeren wat alle klanten willen.
Wil je een paard op jouw voorwaarden, dan zelf een weiland kopen :D
Kun je geen goede pensionstal vinden, geen paard aanschaffen.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:43

Kinke schreef:
Appluis schreef:
Ondernemen = investeren.

Nee hoor, niks investeren wat alle klanten willen.
Wil je een paard op jouw voorwaarden, dan zelf een weiland kopen :D
Kun je geen goede pensionstal vinden, geen paard aanschaffen.

Waar staat dat, investeren wat alle klanten willen?

Haha als pensionhouder niet investeren? Hahahahaha. :+ En wel 350€ in de maand vragen. Dan ben je niet wijs.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:44

Wat is een goede pensionstal? Soms worden slechte stallen beter en goede stallen slechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:55

Heb getemd.
was het al eerder van plan, gezien de schrijfwijze niet correspondeert met de leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-21 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:56

Morganlefay schreef:
Heb getemd.
was het al eerder van plan, gezien de schrijfwijze niet correspondeert met leeftijd.

Heb ik ook al gedaan, niet om de leeftijd maar omdat het duidelijk een rel account is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:57

DuoPenotti schreef:
Morganlefay schreef:
Heb getemd.
was het al eerder van plan, gezien de schrijfwijze niet correspondeert met leeftijd.

Heb ik ook al gedaan, niet om de leeftijd maar omdat het duidelijk een rel account is.

Its the time of the season for.................

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:00

:+ Mijn beste beslissing ooit, alle boxen en paardenmeiden eruit , bij t stukje geld binnenharken haak ik af, het is zo,n ondankbaar rot beroep :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:05

Appluis schreef:
Ach mensen. Ik ben natuurlijk geen 14. Niet alles wat je leest op bokt is echt hè. Anonimiteit is ook wat .

Ik vind je op een nare manier communiceren TS.

Als je dingen van mensen gedaan wilt krijgen (pensionstal houders zijn ook mensen) dan is een open en respectvolle maniërist communiceren wel handig.

Nu kan je uiteraard op mij reageren met “wie zegt dat ik zo reageer op de pensionhouder?”
Maar ik schat dat zo in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:05

sassefras schreef:
:+ Mijn beste beslissing ooit, alle boxen en paardenmeiden eruit , bij t stukje geld binnenharken haak ik af, het is zo,n ondankbaar rot beroep :D

:j

herkenbaar.
En als je dan nog eens twijfelt toch weer te verhuren, dit topic even openen :+

Gini

Re: Een fatsoenlijke pensionstal, bestaat het dan niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:07

Genoeg mensen die hun stalhouder op handen dragen. Niet? Ik althans wel. :D Ik zou echt wenen op het moment dat zij er mee stopt.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 19:10

rien10 schreef:
Appluis schreef:
Ach mensen. Ik ben natuurlijk geen 14. Niet alles wat je leest op bokt is echt hè. Anonimiteit is ook wat .

Ik vind je op een nare manier communiceren TS.

Als je dingen van mensen gedaan wilt krijgen (pensionstal houders zijn ook mensen) dan is een open en respectvolle maniërist communiceren wel handig.

Nu kan je uiteraard op mij reageren met “wie zegt dat ik zo reageer op de pensionhouder?”
Maar ik schat dat zo in.

Oh dat mag je doen hoor :) Als ik zeg dat m’n paarden om 16u zonder hooi staan (en alleen dat!) en ik krijg als antwoord dat ik me niet met het management moet bemoeien en alleen moet rijden, ja dan communiceer ik idd uiteindelijk zo met een pensionhouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:12

Wauw, lief kind jij moet nog veel leren in deze wereld.
Kan je wel vertellen dat je met deze mentaliteit niet ver komt.
Iets met vliegen en stroop.
succes.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:14

Zonder hooi is uiteraard een zeer slechte zaak. Maar dan nog, Bokt heeft je paard niet zonder hooi gezet en hier communiceer je ook met de tact van een baksteen.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 19:15

rien10 schreef:
Zonder hooi is uiteraard een zeer slechte zaak. Maar dan nog, Bokt heeft je paard niet zonder hooi gezet en hier communiceer je ook met de tact van een baksteen.

Hahaha ik heb dit account gewoon aangemaakt om wat info te vergaren en m’n ei kwijt te kunnen. Meer niet. Ik ben echt geen persoon die allerlei uren gaat verspillen op virtuele onzin fora. Kan m’n tijd wel beter besteden :+ :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:22

Appluis schreef:
rien10 schreef:

Hahaha ik heb dit account gewoon aangemaakt om wat info te vergaren en m’n ei kwijt te kunnen. Meer niet. Ik ben echt geen persoon die allerlei uren gaat verspillen op virtuele onzin fora. Kan m’n tijd wel beter besteden :+ :+

Om antwoord op je vraag te geven. Dei stalhouder weet best dat hij te weinig geeft, maar hij zit er niet mee. Jij wel en je paard ook. Probeer wat anders te vinden, ergens waar ze wel met respect omgaan met je paard.